Hoe ver is 4K televisie? - Ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Hallo allen,

Binnenkort heb ik een huis voor mijzelf en wil dit indien mogelijk direct goed aanpakken.
Zo ook een 4K televisie.

4K televisie is helemaal niet zo heel duur zie ik bij coolblue.
https://www.coolblue.nl/p...95/philips-43pus6504.html

Ook wil ik een apple TV:
https://www.coolblue.nl/product/793777/apple-tv-4k-32gb.html

Ik vroeg mij af in hoeverre ik nu gebruik kan maken van 4K kijken.
In principe alleen youtube geloof ik?

Netflix heb ik niet het duurste abbo, en ga dit ook niet doen omdat ik er niet veel gebruik van maak.
KPN heeft enkele 4K kanalen lees ik. Maar dan betaal je ook fors. Ook dit is niet de moeite lijkt me.

Ondanks dat het leuk klinkt, heb je volgens mij nog niet zoveel aan een 4K televisie geloof ik?
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die er al wel gebruik van maken en op welke manier.

De aanschaf valt mij mee, dus wil het sowieso wel aanschaffen. Maar de maandelijkse kosten weerhouden mij nog van wat ik nu zie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 16:52
Als je Film-fanaat bent, en een 4K BR speler hebt, lijkt het me wel de moeite waard. de content die ik van Netflix gezien heb was eh mwah niet indrukwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58
Je hebt best wat aan een 4K TV maar als je niet het duurste Netflix abo wil nemen dan is de vraag hoe je wel 4K content wil kijken. Zijn nog genoeg mogelijkheden maar de vraag is of je er voor wil betalen.

En let op: Met een Apple TV 4K kan je géén YouTube 4K kijken (codec issue).

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:39
Op dit moment zal iedere tv die je koopt al wel standaard 4k zijn. hierin zijn dan verder nog verschillende technieken die de ervaring beinvloeden. Veel van deze invloeden zullen slecht voor de fanaten de meerprijs waard zijn. Met netflix kan ik bovenstaande bevetigen. Met kpn 4k is het zoals je zelf al aangeeft niet de moeite waard. Ze hebben 3 kanalen volgens mij en op die kanalen is het volgens mij nog steeds lang niet allemaal ook in 4k opgenomen.

Mocht je het beste willen dan zou je 4k blu-rays moeten kijken. maar bijvoorbeeld ook gaming kan het zeker waaard zijn om voor een 4k tv te gaan. Echter heb ik wel mijn twijfels of 4k op 43 inch echt een meerwaarde zal zijn.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt vooral van afstand en scherm formaat af, op een te kleine tv voor de kijkafstand is het verschil niet eens te zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:55
De optimale kijkafstand van 4K content bij een beelddiagonaal van 43'' is 0,75 meter, je hebt dus niets aan 4K. Echter ontkom je er tegenwoordig niet meer aan, aangezien bijna alle tv's een 4K paneel hebben.

Je kan je beter focussen op een goed contrast, dit voegt veel (meer) toe aan de kijkbeleving ;).
VA= Goed contrast en beelduniformiteit (4 tot 6 keer hoger dan van een IPS paneel)
IPS= Betere kijkhoeken vanaf 25 graden of hoger (de door jouw gelinkte Philips tv heeft een IPS paneel)

De Philips tv uit jouw OP is een budget-tv met bijbehorende prestaties, afhankelijk van jouw wensen en of je beeldkwaliteit belangrijk vindt is het wellicht een verstandiger om meer te investeren in een tv waar je meer plezier van zult hebben.

Wat is jouw budget en kijkafstand?

[ Voor 6% gewijzigd door Freshouttheoven op 22-12-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt meer onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Wanneer ik nu een tv zou aanschaffen zou het ook 4k worden omdat de prijzen enorm zijn gedaald.

Wil je er daadwerkelijk voordeel mee hebben dan is het afhankelijk van de grootte vs kijkafstand.
Voor de mensen wat hier op gaan reageren en het niet klopt, dit heeft te maken dat 4k ook HDR heeft en dat is wat je ziet.

Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/resolution-4k-ultra-hd-chart-small.png

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Amazon Prime Video is ook 4K en soms HDR, de app op de TV speelt dat.
Nadeel is dat de app ronduit ruk is en je na een uur kijken een halve seconde audiovertraging hebt.

Het afspelen van uit grijze kanalen verworven 4k HDR is lastiger omdat het om erg hoge bitrates gaat.
Dat wil gewoonweg niet afspelen via netwerk of usb op de tv.

Die Apple TV* of een extra PC erbij is dus vereist als je echt gebruik wilt maken van de 4k functie.

Ik lees ook bij @Bart dat de Apple TV geen 4k youtube doet, het lijkt mij economisch dan geen goede zet als het nu al niet meer compatible is.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 22-12-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bart schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:54:

En let op: Met een Apple TV 4K kan je géén YouTube 4K kijken (codec issue).
Mi box s dan maar?
Ook wat budget vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
hjs schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:37:
[...]

Mi box s dan maar?
Ook wat budget vriendelijker.
Toevallig eergisteren gekocht en dat ding speelde helemaal geen YouTube af. :P gelijk teruggestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:52
jeroen3 schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:31:
Het afspelen van uit grijze kanalen verworven 4k HDR is lastiger omdat het om erg hoge bitrates gaat.
Dat wil gewoonweg niet afspelen via netwerk of usb op de tv.
[/small]
Met een USB of via het eigen netwerk kun je dat prima zonder enig probleem afspelen hoor, probeer het maar eens met de jellyfish demo's. (y)

Zelf een ultra HD blu-ray doet max 100Mbps namelijk, hoogste die ik ken doet gemiddeld ~70Mbps volgens mij.

Maar voor de TS, kijk gewoon naar de eigenschappen die jij belangrijk vind en zoek reviews op, bijna alle tv's zijn 4k momenteel dus daar betaal je niet meer voor nu :)

[ Voor 13% gewijzigd door LuisjeNL op 22-12-2019 23:26 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nu 2½ jaar een 4k tv met Netflix 4k en met een UHD-blu-rayspeler. Natuurlijk is nog lang niet alles in 4k beschikbaar, maar wat er wel is, is gewoon prachtig. Als je een UHD van een BBC-natuurdocu kijkt, of bepaalde 4k/hdr series op Netlix is het echt smullen. De upscaling van 1080i of 1080p naar 4k is over het algemeen ook prima. Ik kijk er met veel plezier na. Soms starten series op Netflix even met een lagere beeldkwaliteit en dan is het blokjes tellen, maar zodra je in volle glorie kijkt is het echt schitterend. (Dat Netflix soms even met lagere kwaliteit een serie/tekenfilm start, vind ik overigens wel apart, want ik heb een 500/500 glasvezelabonnement.)

Is er een reden dat je voor een Apple TV wil gaan en niet voor een andere mediaspeler? Lees anders deze topics eens door: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916 en https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=332180

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 25-12-2019 00:15 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Canon_nl3
Bedankt allen voor de reactie's.

Altijd nuttige informatie. Ergens had ik in mijn hoofd dat 4K gewoon altijd heel scherp is, maar eigenlijk slaat dat dus nergens op. Ik ga meer letten op de kwaliteit van het scherm.

Toch maar wat dieper in de buidel tasten dus om een fatsoenlijke TV te kopen. Lette enkel op 4K.
https://www.coolblue.nl/p...amsung-qe49q64r-qled.html

Deze is wel (erg) duur vind ik, maar misschien houd ik het wel over. Beter even investeren dan nu €200 beknibbelen op iets waar je waarschijnlijk 5 jaar naar kijkt.

Deze is wat goedkoper. Moet ook even kijken aar wat voor grote ik precies wil. Misschien ook naar een grote winkel gaan hiervoor.
https://www.coolblue.nl/p...4/samsung-ue43nu7020.html

Waarom ik apple tv wil, ik heb veel van apple en dat werkt altijd naar tevredenheid. Chromecast hapert soms bij ons. Komt misschien ook door de wifi. Maar geeft mij een goed gevoel dat ik een internet-kabel in de mediaspeler kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 00:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beste bang for the buck, top of the line 4k + hdr is de LG B9 / C9.

Apple TV snap ik als je al meer van Apple hebt. Er zijn echter veel meer uitstekende mediaspelers met een ethernetaansluiting.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Marcievg
Meestal is het wel de moeite waard om wat dieper in de buidel te tasten.

Beter een keer buikpijn dan 10 keer hoofdpijn.

Bij de meeste prijzen zou ik niet uit gaan van de prijzen die je in de webshops ziet. Er is altijd wel te onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 10:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik zou persoonlijk niet gaan voor een 4K TV in de 300-400-500,- pricerange. Ik heb er daar zelf een van (LG 43" 634V) en hoewel ik an-sich heel tevreden ben over de TV *voor zijn geld*, merk je toch dat een high end 1080P TV van jaren geleden 5 rondjes om zo'n budget-geval loopt qua kleuren, contrast en helderheid.

Andere features zijn weer heel goed te noemen, denk aan de opstarttijd, de software (Smart gedeelte) en het feit dat hij voor de gemiddelde consument wel prima zal zijn. Ook HDR voegt wel degelijk wat toe, al is dat niet door de overweldigende helderheid. Als je echter kieskeurig bent, kun je wat mij betreft beter naar iets als dit pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart kijken, en anders naar LG OLED.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Canon_nl3
Even wat meer in proberen te verdiepen. Volgens mij is Qled ook wel mooie techniek.

https://www.coolblue.nl/p...amsung-qe55q64r-qled.html

Het is zo dat bijna elke TV nu 4K is.
Waarde vol topic voor mij dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Mijn persoonlijke ervaring is dat 4K niet de belangrijkste ontwikkeling in televisie land is van de afgelopen jaren. Het verschil tussen 1080p en 4K is een stuk minder groot dan tussen SDR en HDR. En HDR op niet-OLED is simpelweg zwaar inferieur aan wel OLED.

Maar alles staat of valt met je televisie gebruik. Kijk je vooral naar de normale lineaire TV kanalen dan is het allemaal compleet zinloos. Daar is geen zinnige 4K of HDR content te vinden. Ook de manier van TV kijken is de afgelopen tijd verandert en wil je gebruik maken van het mooiere beeld dan kun je dat nagenoeg alleen via Netflix, Amazon, Disney+ en andersoortige On Demand opties.

De goedkope 4K schermen zijn leuk als je je budget beperkt en/of vooral lineaire TV kijkt. Wil je het maximale kijk genot dan is OLED (en naar mijn mening dan vooral de LG B9/C9 zoals hierboven al genoemd) je enige serieuze optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Canon_nl3 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:35:
Even wat meer in proberen te verdiepen. Volgens mij is Qled ook wel mooie techniek.
Qled is gewoon LCD met een backlight die dankzij quantum dots heel naukweurig rood, groen en blauw weergeeft, waardoor het display weer iets kleurechter kan zijn.

Alleen is kleurechtheid niet echt het probleem van LCD's, dat is contrast en detail in het zwart. Daar doet qled niets aan helaas.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt. Ik ga kijken wat mijn budget is tegen die tijd.

De LG C9 begint me wel aan te spreken. Duur geintje. maar kan wel even mee met o.a. de 2.1. HDMI.
Leuk en interessant toch wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
Ik heb in m'n eerste reactie OLED niet genoemd omdat je naar TV's van rond de 400 euro aan het kijken was. Mocht je het nu inderdaad overwegen dan kan ik het alleen maar aanmoedigen. Ik heb een LG C8 met Apple TV 4K en vooral de Dolby Vision content op Netflix/Apple TV+ is fantastisch om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bart schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:23:
Ik heb in m'n eerste reactie OLED niet genoemd omdat je naar TV's van rond de 400 euro aan het kijken was. Mocht je het nu inderdaad overwegen dan kan ik het alleen maar aanmoedigen. Ik heb een LG C8 met Apple TV 4K en vooral de Dolby Vision content op Netflix/Apple TV+ is fantastisch om naar te kijken.
Nooit zo bij stil gestaan dat er veel meer is dan HD en 4K wat het beeld bepaald van een TV, achteraf heel logisch.

Nu ik toch bezig ben, Apple TV 4K 32GB is toch prima?
Nooit zoiets gehad, of raad je de 64GB aan?

Ken alleen de Chrome-cast, wat niet echt vergelijkbaar is met een apple TV las ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
Canon_nl3 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:58:
[...]

Nu ik toch bezig ben, Apple TV 4K 32GB is toch prima?
Nooit zoiets gehad, of raad je de 64GB aan?
32GB is prima. Zou echt niet weten waar je 64GB voor nodig zou hebben op een Apple TV. Of je moet er veel games ofzo op willen gaan installeren maar ik heb er nog nooit een game op gespeeld.

NLZiet, YouTube, Plex, Netflix & Apple TV+ en dan heb je het wel zo'n beetje gehad bij mij. En daar is 32GB prima voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Laatst online: 22:18
jeroen3 schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:31:
Amazon Prime Video is ook 4K en soms HDR, de app op de TV speelt dat.
Nadeel is dat de app ronduit ruk is en je na een uur kijken een halve seconde audiovertraging hebt.
Welke TV? Ik heb er met LG webos op 55c7 geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Onder de 65" zou ik mij er geen zorgen over maken. Ik moet echt heel dicht (<2 meter) op mijn 55" gaan zitten om verschil tussen 1080p en 4K te zien. Op een 43" die jij op het oog hebt is het waarschijnlijk alleen te zien als binnen 1 meter van je tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Ik dacht, minder kan altijd en was op zoek naar uitersten. Maar het gekke is, is dat er geen kleinere oled tv is dan 55 inch.

Bizar. Mijn huiskamer is niet groot, 5 bij 4m. Ben benieuwd of een 55 inch cherm dan wel wat is.
Zou een reden kunnen zijn wat mijn plan stopt... Moet kijken wat ik er van vindt, anders maar QLED denk ik!?

Goede tip over de spelletjes op apple TV. Zag het echt als een extra optie wat ik niet zou gaan gebruiken, maar waarom ook niet. Zag er leuk uit wat ik er zo van zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:50

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Vettigedennis schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:40:
32gb is prima idd. Heb zelf de 64gb maar is niet nodig als je er geen games op installeert. Er zijn wel echt hele toffe games op apple tv.

Sky Force Reloaded & Sky Force Anniversary , AG Drive , Geometry Wars 3 , Beach Buggy Racing , Teslagrad , Oceanhorn 2 zijn allemaal zeer de moeite waard.
offtopic:
+1 voor AG Drive...!

Ook leuk: Alto's Adventure, Asphalt 8*, BADLAND, Duck Tales Remastered, Hot Wheels Race Off, ImpulseGP, Leo's Fortune en Riptide (meerdere games in de serie) en Sonic (1, 2, CD),

* Asphalt 9 is helaas nog niet op AppleTV beschikbaar

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29

charrel

Cortisol4life..

Canon_nl3 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:16:
Ik dacht, minder kan altijd en was op zoek naar uitersten. Maar het gekke is, is dat er geen kleinere oled tv is dan 55 inch.

Bizar. Mijn huiskamer is niet groot, 5 bij 4m. Ben benieuwd of een 55 inch cherm dan wel wat is.
Zou een reden kunnen zijn wat mijn plan stopt... Moet kijken wat ik er van vindt, anders maar QLED denk ik!?

Goede tip over de spelletjes op apple TV. Zag het echt als een extra optie wat ik niet zou gaan gebruiken, maar waarom ook niet. Zag er leuk uit wat ik er zo van zag.
Waarom zou dat niet kunnen, wij hadden ook een kamer van rond de 24m2. Tv op de muur, 55 inch ging prima. Nu het huis verbouwd is en de huiskamer 40m2 plus is vraagt het bezoek steeds of we die grote tv nieuw is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:02

Is niet gek en bizar hoor. Kleiner dan 55" is commercieel niet interessant geweest voor LG. Veel te duur om te produceren door de grote van de wafers. Dan krijg je kleinere schermen die veel duurder zijn dan grotere schermen, dat is pas gek en bizar. In 2020 schijnen er trouwens 48" OLEDS te komen.

Ik zou de keuze voor een tv niet zo snel af laten hangen van de omvang. OLED is wel wat anders dan QLED en die koop je om een reden, namelijk de veel betere beeldkwaliteit. Een tv is niet snel te groot voor je woonkamer, wel snel te klein. Ik heb een 55" en zit er 4,5 meter vanaf. Had ook wel 65" of zelfs nog groter gekund op die afstand. In mijn nieuwe huis is de woonkamer nog groter, maar de indeling anders waardoor we op 3 meter van de tv komen. Stukje beter voor 55", maar ik zou er rustig een 65" ophangen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Ik zit om 3,5 meter met een 75 inch. Voor mij is dit goed te doen maar het blijft natuurlijk echt smaak. Misschien dat jij een 65 inch al te groot kunt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Afhankelijk van het formaat ga je er nut van ervaren.

Ben zelf van mening. Je kan beter een goede Full HD tv kopen dan een slechte goedkope 4K TV.
( oftewel een goedkope 4K TV wil niet zeggen dat de kwaliteit beter is dan een Full HD TV )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

corporalnl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:19:
Afhankelijk van het formaat ga je er nut van ervaren.

Ben zelf van mening. Je kan beter een goede Full HD tv kopen dan een slechte goedkope 4K TV.
( oftewel een goedkope 4K TV wil niet zeggen dat de kwaliteit beter is dan een Full HD TV )
Goede full hd tv's zijn er niet meer, omdat alle betere series sowieso standaard 4k zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een 55 inch Full-HD OLED televisie LG 55EG910V (model 2015) en merk nog niet dat ik te kort kom. Daarnaast heb ik een LG 27UD68P 27 inch 4K monitor bij mijn computer en als ik 4K wil kijken zet ik de computer aan.

Netflix en YouTube zijn al in 4K mogelijk. Je betaald wel enorm bij 4K pakket Netflix €14 per maand en ik had de 4K pakket voor 2 maanden toen ik net mijn 27 inch nieuw gekocht had en eerlijk gezegd geen verschil gezien met Full-HD. Inmiddels ben ik weer terug op HD pakket van Netflix €10,99,-
Op YouTube zag ik wel enorme verschil tussen 4K en Full-HD vooral natuurfilms en Hardware.info TV wat een scherpte

Toch raad ik jouw 4K aan voor de toekomst. Mijn volgende televisie wordt 4K OLED 65 inch televisie, 8K is nog niet betaalbaar

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 02-01-2020 14:46 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Van der Berg merk je dat je wel of niet tekort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
@JvS Voor de televisie heb ik geen haast om perse 4K te hebben. Ik doe nog alles op mijn huidige 55 inch OLED televisie.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 02-01-2020 14:51 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb gespeeld met OLED en grote televisies in verschillende configuraties, en ik denk dat OLED voor mij meer toevoegt dan UHD. Een goed 1080p OLED zou ik kiezen boven een goed 2160p LCD. Zeker als je wat verder van een TV op de bank zit is het effect van UHD t.o.v. 1080p beperkt, terwijl het zwart-is-echt-zwart van OLED iets toevoegt onder alle omstandigheden.

Natuurlijk is er ook 2160p OLED en daarmee het beste van beide werelden. Al zou ik echter een OLED 1080p TV hebben, dan zou ik niet veel haast hebben om deze te vervangen. :P

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 02-01-2020 15:35 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Zep Man schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:25:
Ik heb gespeeld met OLED en grote televisies in verschillende configuraties, en ik denk dat OLED voor mij meer toevoegt dan UHD. Een goede 1080p OLED scherm zou ik kiezen boven een goede 2160p LCD. Zeker als je wat verder van een TV op de bank zit is het effect van UHD t.o.v. 1080p beperkt, terwijl het zwart-is-echt-zwart van OLED iets toevoegt onder alle omstandigheden.

Natuurlijk is er ook 2160p OLED en daarmee het beste van beide werelden. Al zou ik echter een OLED 1080p TV hebben, dan zou ik niet veel haast hebben om deze te vervangen. :P
Contrast zorgt boven een bepaald minimum (ergens tussen de 720p en 1080p) voor veel meer scherptebeleving dan meer pixels met weergave van opnamen. Contrast is alleen een beetje abstract. Pixels zijn alleen lekker duidelijk en een keihard getal.

Gevolg: Iedereen wil perse 4K en de rest is optioneel. Is nu niet zo erg meer, want alles is toch 4K :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Om precies deze reden ben ik gegaan voor een 49" Samsung 4K QLED-tv. QLED legt het wel af tegen OLED, maar ik gaf meer om de grootte van het apparaat en ik vind het een prima en betaalbare tv.

Een full-hd OLED-tv zou ik je ook nog kunnen aanraden. Ik denk dat je daar meer vooruitgang in beeldkwaliteit ziet dan van full-hd naar 4K.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1031525 op 02-01-2020 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 00:23
Sony TV's met Triluminos zijn ook Quantum Dot led's net zoals Samsung Qled die er de Qled naam aan heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Van der Berg schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:41:
Netflix en YouTube zijn al in 4K mogelijk. Je betaald wel enorm bij 4K pakket Netflix €14 per maand en ik had de 4K pakket voor 2 maanden toen ik net mijn 27 inch nieuw gekocht had en eerlijk gezegd geen verschil gezien met Full-HD. Inmiddels ben ik weer terug op HD pakket van Netflix €10,99,-
Hier dezelfde ervaring. Misschien ligt het aan de compressie die Netflix gebruikt maar ook ik merkte geen noemenswaardig verschil t.o.v. het HD-pakket. Dat terwijl ik bij bv Youtube-content wel het verschil merk.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:46
Hulleman schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:41:
[...]
Ik heb een 55" en zit er 4,5 meter vanaf. Had ook wel 65" of zelfs nog groter gekund op die afstand.
Zit ook op 4,5 meter met een 82 inch, prima maat voor die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 02:23
mr_evil08 schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:24:
Wanneer ik nu een tv zou aanschaffen zou het ook 4k worden omdat de prijzen enorm zijn gedaald.

Wil je er daadwerkelijk voordeel mee hebben dan is het afhankelijk van de grootte vs kijkafstand.
Voor de mensen wat hier op gaan reageren en het niet klopt, dit heeft te maken dat 4k ook HDR heeft en dat is wat je ziet.

[Afbeelding]
Waarbij je voorbij gaat aan het punt dat streaming diensten (netflix, youtube, enz) een hogere bitrate pakken wanneer je een 4K TV hebt en je dus ook betere beeldkwaliteit binnen krijgt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Hoe tevreden zijn jullie over het geluid van een LG C9?

Lees wisselende verhalen. Ene kant dat het wel redelijk is, andere kant dat er uit zo'n platte TV niet zo'n goed geluid kan komen.

Over het algemeen ben ik best tevreden over het geluid wat er nu komt uit een LG TV waar ik nu woon. Toch hebben we soms een soundbar aan van zo'n €120. Wel wat beter geluid. Nadeel is alleen dat je deze elke keer aan moet doen en dan het geluid van je TV uit moet doen om geen echo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 22:21
Toevallig heb ik net sinds dec vorig jaar een C9 (55 inch). Het geluid van een vrij platte TV is natuurlijk nooit op het niveau van een los audiosysteem. Echter voor een platte TV vind ik de LG een dusdanig goed geluid geven dat ik bij het kijken van TV (ik bedoel lineaire TV) m'n surround versterker niet meer aanslinger. Ook voor de meeste series doe ik de moeite niet meer. Alleen bij actieseries en films mis ik echt wel wat en dan gaat de versterker gewoon aan.

Het hoeft trouwens geen probleem te zijn om met een recente TV en soundbar alles met dezelfde afstandsbediening te bedienen (inclusief in- en uitschakelen) Dat kan gewoon met HDMI-CEC via de Audio return channel.

Iets anders wat me 100% mee viel was de smart functionaliteit van WebOS. Alle streaming apps (netflix/amazon etc) werken als een trein inclusief HDR. Ook is Plex (of Xplay als anternatief) erg fijn. Op de spelletjes na (want die zijn wel erg basaal) zie ik geen enkele reden om de chromecast er weer in te prikken (of een appleTV aan te schaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds twee weken in bezit van de 65" C9, is nog elke keer genieten. Helaas vrij veel glare 's ochtends maar dan helpen de gordijnen wel aardig.

Ik heb mijn Denon versterker via HDMI ARC aangesloten op mijn tv. Ondersteund ook CEC waardoor mijn versterker automatisch aangaat als ik de tv ook aan zet. Volume aanpassen werkt ook prima en wisselen naar HDMI als bron op de tv zorgt dat mijn versterker zich automatisch aan past.

Ik zou echt niet weten waarom je een dure OLED tv zou nemen om het beste op gebied van beeldkwaliteit te krijgen terwijl je geen goede versterker + speakers aanschaft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Toch nog een berichtje gezien de goede reactie's die ik heb ontvangen. Ik sta op het punt een TV aan te schaffen, maar nu attendeerde mij iemand op de Philips OLED die fors is afgeprijsd.

pricewatch: Philips 55OLED804 Zwart
En dus de LG C9.

De voor en nadelen die ik zou kunnen vinden is:

LG heeft 2.1 HDMI
Philips niet

Philips heeft amberlight
LG niet.

Ik had mijn hoofd al helemaal staan naar de LG. Maar omdat de Philips zo is afgeprijsd twijfel ik wat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:47
Canon_nl3 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:40:
Toch nog een berichtje gezien de goede reactie's die ik heb ontvangen. Ik sta op het punt een TV aan te schaffen, maar nu attendeerde mij iemand op de Philips OLED die fors is afgeprijsd.

pricewatch: Philips 55OLED804 Zwart
En dus de LG C9.

De voor en nadelen die ik zou kunnen vinden is:

LG heeft 2.1 HDMI
Philips niet

Philips heeft amberlight
LG niet.

Ik had mijn hoofd al helemaal staan naar de LG. Maar omdat de Philips zo is afgeprijsd twijfel ik wat.

Alvast bedankt!
Ik zou zeggen, blijf af van de Philips tv.. Er 'n ga lekker voor de C9.
Pagina: 1