Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop voor Sims 4?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• goodday23
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-08-2021
Hallo iedereen,

Ik zou graag een laptop willen aanschaffen. Ik ben al ik het bezit van een Macbook Air i7. Ik heb veel plezier gehad aan deze laptop tijdens mijn studie.

Helaas kan deze laptop het spel Sims 4 niet aan. De laptop gaat dan enorm blazen, dit is niet alleen een irritant geluid, maar het lijkt me niet goed voor de laptop.

Ik ben dus van plan om een laptop aan te schaffen voor Sims 4.

Het merk & kleur maakt mij niets uit. Als het Sims 4, en eventueel wat uitbreidingen, maar kan draaien. Het hoeft geen super deluxe game laptop te zijn. Ik zoek naar een simpele Sims 4 laptop. Ik hoop dat ik het met max. 800EU kan doen? Wellicht is dit een veel te optimistisch bedrag.

Ik heb er absoluut geen verstand van en ik stel daarom hier de vraag: Welke laptop zou je mij aanraden?

Bedankt voor je tijd en moeite!

Alle reacties

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-11 10:07
Ik denk dat de mede-tweakers je gerichter kunnen helpen als je ons kan vertellen wat bijvoorbeeld je budget is? Heb je een voorkeur voor schermgrootte? Zijn er merken die je wel of niet wil? etc

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik zou zeggen kijk naar de recommended system requirements van het spel en gooi die als filters in de Pricewatch...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 11:35
Ik heb even gekeken en vanwege de GTX 1050 is mss dit een optie?
pricewatch: Asus VivoBook X570ZD-FY356T
De Asus VivoBook X570ZD-FY356T
Volgens de website: https://www.notebookcheck...50-Notebook.178614.0.html
Draait Sims 4 op Ultra, Full HD met 73 fps.

[ Voor 23% gewijzigd door lindseysew op 23-12-2019 11:52 ]

• goodday23
Erg bedankt voor jullie reacties!

Ik heb nog wat research gedaan.

Ik kwam deze tegen bij Mediamarkt. Staat onder het kopje ‘gaming laptops’, dus ik denk dat ik hiermee wel goed zit? Ook een fijne prijs. Of zeggen jullie nee, niet doen als je op dit apparaat Sims 4 wilt spelen?

Fijne kerstdagen iedereen!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Een andere laptop gaat ook blazen als je spellen speelt. Dus je kunt prima je MacBook Air blijven gebruiken als het spel erop werkt. Dat die gaat blazen is om hem koel te houden en kan dus geen kwaad.

Als je iets wilt wat minder (er is niks wat niet hard gaat blazen bij spellen) te horen is met blazen dan moet je helaas naar een pc gaan. De ventilatoren zijn daarbij een stuk groter waardoor dat er een grotere airflow is met minder toeren op de fans.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zelf draai ik zonder problemen Sims 4 op mijn 27" iMac uit 2010. Ik speel het eigenlijk zelden tot nooit, terwijl ik vroeger verslaafd was aan Sims 1. Later werd dat Sims 2, deze heb ik nog op mijn iMac staan. Toen ik het op mijn 13" MacBook Pro uit 2017 speelde ervaarde ik ook dat de ventilatoren erg gingen blazen. Met verschillende programma's ervaar ik dat, terwijl de iMac van 7 jaar ouder stil blijft (afgezien van de harddisk).

[ Voor 22% gewijzigd door syltheboy op 25-12-2019 03:10 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:07
Je kan de macbook sowieso eens even stof vrij laten maken, wellicht blaast hij dan wat minder.

Specs!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
MacBook stofvrij maken inderdaad. Eventueel nog nieuwe koelpasta tussen heatsink en CPU doen. Bij een computerwinkel kunnen ze dat vast voor je doen.

Hard blazen is nodig om niet te oververhitten. Op zich hoeft hard blazen dus geen probleem te zijn. Als het stofvrij maken en de koelpasta vervangen voldoende helpt, heb je een goedkope oplossing. Anders kun je nog kijken naar een agressievere fan-curve. MacBooks zijn gebouwd om stil hun werk te doen, waardoor de ventilator veel te laat gaat blazen. Ik zou wel de temperaturen blijven meten. Boven de 90 zou ik niet gaan.

Ik wil je op zich ook wel helpen met stofvrij maken van de laptop + koelpasta vervangen. Het is altijd nuttig. Zelfs als je de MacBook niet voor de sims kan gebruiken, hou je er een koelere laptop aan over en dat is weer beter voor de levensduur.

[ Voor 17% gewijzigd door hoi1234 op 25-12-2019 12:50 ]

• goodday23
Bedankt voor jullie reacties! Jullie zijn de echte kenners. 😀
Ik ga zeker aan de slag met jullie tips.

Fijne dagen allemaal!
Pagina: 1