Nieuwe aanschaf home theater set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21
Dag Tweakers!

Na de afgelopen maanden druk bezig te zijn geweest met het vernieuwen van mijn woonkamer door de aanschaf van nieuwe meubels, een mooi av meubel ( Ikea BESTÅ met het midden stuk open voor plaatsing centre speaker en reciever ) en een mooie LG Oled C9 is het nu de beurt om de audio aan te gaan pakken.

Ik kom af van een simpel Sony 5.1 setje waarvan ik alleen de voorste drie speakers geplaatst heb plus de sub. Aangezien ik echt nul verstand heb van high end audio spul had ik graag wat feedback gehad op het geen wat ik nu heb uitgezocht.

Ik zoek een?
Reciever, centre speaker en front left en right speaker

Wat is je budget?
Plus/minus 1400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series te kijken, Gaming op een ps4 pro, muziek te luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Versterkers en receiversDenon AVR-X2600H€ 471,79€ 471,79
1Versterkers en receiversMarantz SR5012 Zilver€ 471,75€ 471,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,54

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SpeakersKlipsch RP-500C ebbenhout (Zwart)€ 359,-€ 359,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,-

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zit voor nu voornamelijk met de vraag welke van deze twee recievers nu de betere is, de Marantz vind ik qua looks wel erg mooi.
Is in deze price range dit een sterke keus voor een centre? qua afmeting is deze iig wel ideaal aangezien deze precies past in mijn av meubel. de speakers voor left en right heb ik voornu nog even blanco aangezien ik nog aan het twijfelen ben om voor een zuil te gaan of toch voor een boekenplank model en deze op een standaard te plaatsen, bv: de klipsch RP-500M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:15
Kijk voor de zuilen/center eens op marktplaats, vaak kom je daar mooie tegen voor een net prijsje. Kun je eventueel een deel van je budget voor een subwoofer gebruiken (vergis je niet, heeft echt een hoop meerwaarde bij films en games)

Een speaker op een standaard kost bijna evenveel ruimte als een zuil, en die standaard is ook niet gratis;-)

Zelf heb ik klipsch op het uiterlijk gekocht, maar het is aan te raden om eerst eens te gaan luisteren. want het gaat erom dat jij het mooi vind klinken. :)

De versterker maakt verder niet uit, kijk even naar hoeveel ingangen (HDMI) je nodig hebt en wat je van het uiterlijk vind. Niet kijken naar watts/ohms

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:35
Die Marantz en Denon zijn nagenoeg identiek. Zelfde fabrikant zelfde hardware. Ik heb om dezelfde reden als jij een Marantz gekocht, die vind ik mooier.

Dan heb je nog € 1.000 over voor twee vloerstaanders en een center speaker. Ik zou voor vloerstaanders gaan, omdat die gewoon meer body hebben qua weergave. Daarnaast vind ik ze mooier dan monitors op stands. Speakers moet je echt gaan beluisteren. Ga naar een hifi zaak en geef aan dat je budget voor vloerstaanders ca € 700 is en € 300 voor een center. Kom je waarschijnlijk bij de Dali Oberon, Dali Zensor Q accoustics 30xx, Klipsch R820F uit. Klipsch gebruikt hoornluidpsprekers voor de tweeters. Moet je van houden en is zeker geen allemansvriend voor het gehoor.

Neem de center uit dezelfde reeks als je fronts voor het beste geluidsbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 24-12-2019 11:16 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21
Hulleman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:15:
Die Marantz en Denon zijn nagenoeg identiek. Zelfde fabrikant zelfde hardware. Ik heb om dezelfde reden als jij een Marantz gekocht, die vind ik mooier.

Dan heb je nog € 1.000 over voor twee vloerstaanders en een center speaker. Ik zou voor vloerstaanders gaan, omdat die gewoon meer body hebben qua weergave. Daarnaast vind ik ze mooier dan monitors op stands. Speakers moet je echt gaan beluisteren. Ga naar een hifi zaak en geef aan dat je budget voor vloerstaanders ca € 700 is en € 300 voor een center. Kom je waarschijnlijk bij de Dali Oberon, Dali Zensor Q accoustics 30xx, Klipsch R820F uit. Klipsch gebruikt hoornluidpsprekers voor de tweeters. Moet je van houden en is zeker geen allemansvriend voor het gehoor.

Neem de center uit dezelfde reeks als je fronts voor het beste geluidsbeeld.
Dank voor je uitgebreide uitleg en tips.

Qua speakers heb ik inmiddels de Oberon 5 besteld maar heb hier wel de Denon reciever bijgedaan.
Deze past toch net iets beter in mijn meubel qua kleur afstemming en aangezien ze zo goed als hetzelfde zijn zal het aan kwaliteit dus niks tot weinig schelen.

De centre moet nog wel maar die heb ik nog niet kunnen beluisteren dus die komt in de loop van de week wel :)

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo zoek je een receiver uit: Jorgen in "Keuze tussen receivers"
Klopt die dan een beetje met je wensen en wat je nu hebt uitgezocht?

Veel plezier met je aankoop in elk geval!

Your Friendly Neighborhood Moderator