[GOLF V] Climate control blaast warme lucht op low

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-10 18:25
Goedemiddag,

Sinds kort ben ik in het bezit van een VW Golf 5. Hiervan was de thermostaat kapot dus deze heb ik laten vervangen. Echter valt het mij op dat de Golf 5 op LOW alsnog warme lucht blaast aan de kant van de bestuurder. de kant van de passagier blaast wel koude lucht.

Kan ik hierop uitmaken dat er een temperatuur sensor kapot is of is er misschien een kapotte klep. de Airco is onlangs bijgevuld.

Hoe kan ik achterhalen welke temperatuur de binnen sensor meet?

Groet,

Johan

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Alle reacties

Verwijderd

Even de ac unit uitlezen via vcds.
Dan merk je vanzelf welke klep of sensor een fout geeft.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

Waarschijnlijk de verdeelklep defect.
Er zitten 2 kleppen aan de bestuurderskant. Een ervan regelt de warme/koude lucht langs de bestuurderszijde. Ik heb deze ook moeten vervangen bij mijn golf V.
Even uitlezen met VCDS oid en normaliter moet er een foutmelding verschijnen mbt tot deze klep.

Page intentionally left blank.

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-10 18:25
StarWing schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:06:
Waarschijnlijk de verdeelklep defect.
Er zitten 2 kleppen aan de bestuurderskant. Een ervan regelt de warme/koude lucht langs de bestuurderszijde. Ik heb deze ook moeten vervangen bij mijn golf V.
Even uitlezen met VCDS oid en normaliter moet er een foutmelding verschijnen mbt tot deze klep.
Ik ga hem even laten uitlezen om het zeker te weten. wat was de prijs voor het vervangen van de verdeelklep?

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

oem klep was ~150€. Ik heb het zelf gedaan. Is wel een klotewerkje. Je kan er niet goed aan. Klep zit boven het gaspedaal.

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Ik heb 1 keer mazzel gehad. Alleen de bevestiging was los.
Dus 1 uur ongemakkelijk prutsen en alles werkte weer.

En ook een keer pech. Hele dashboard er uit om een stelmotor te vervangen... Daggie werk al met al.
Pagina: 1