Trekschakelaar passeren

Pagina: 1
Acties:

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 13:41
Hoi, even een kort vraagje. Ik wil in mijn woning een lelijke trekschakelaar vervangen door een simpele Tradfri LED met dimmer set. Ik had gister de trekschakelaar al verwijderd en de 2 draden die daarin zaten met een kroonsteentje 'afgesloten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KU2FWvS.jpg

Maar ik bedacht me nu dat ik natuurlijk die verbinding permanent 'aan' moet zetten om het werkend te krijgen. Aangezien deze twee draden in de schakelaar zaten, kan ik die nu met een lasklemmetje of een kroonsteen met elkaar verbinden en dan zou het moeten werken?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:13
Officieel zit je met de kleuren, maar in principe kun je de verbinden om de verbinding door te trekken.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Inderdaad gewoon een lasklem.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 08:03
Je kunt deze draden er ook uithalen en de bruine bij de centraaldoos aansluiten op je lamp ipv de zwarte

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Tonne schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:12:
Je kunt deze draden er ook uithalen en de bruine bij de centraaldoos aansluiten op je lamp ipv de zwarte
Precies dit.

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 13:41
Thanks allemaal, het is gelukt :)

• Lcanrinus
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
Dag allen,

Lastige foto om te kijken, Bruin zou vaste spanning zijn maar je hebt ook al zwart,
Dan is dit op de plek van de schakelaar? gewoon even netjes een dopje en blindkap is de beste oplossing.
Anders kan je ook nog overwegen de schakelaar aan te laten staan? 8)7

Greetzz

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Lcanrinus schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 01:24:
Dag allen,

Lastige foto om te kijken, Bruin zou vaste spanning zijn maar je hebt ook al zwart,
Dan is dit op de plek van de schakelaar? gewoon even netjes een dopje en blindkap is de beste oplossing.
Anders kan je ook nog overwegen de schakelaar aan te laten staan? 8)7

Greetzz
Spuit 11.
Pagina: 1