Toon posts:

Groep vloerverwarming dichtzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Er is een fout gemaakt bij een aanpassing op de regeling van onze vloerverwarming, waardoor een van de groepen opwarmt tot wel 25 graden in de nacht. Ik wil daarom deze groep dichtzetten tot het is verholpen. Nu vroeg ik me alleen af hoe ik fldit moet doen. Ik heb het blauwe kraantje van de groep dichtgedraaid maar dit lijkt geen effect te hebben, vloer blijft warm. Er zit ook nog een rood kraantje per groep met L/min erop, maar hier durf ik niet aan te draaien. Zou ik dat kraantje dicht moeten zetten?

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-12-2019 20:14)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:21
@Verwijderd Rood is inderdaad flow, hangt af van het type of je die ook dicht kan zetten (meestal niet) maar dat is hoe dan ook niet de bedoeling om als afsluiter te gebruiker. Weet je zeker dat die blauwe dop een kraan is ? Meestal zit er onder een afsluiter (cartouche) met inbus/schroef kop, dat is waar bij die andere groepen een stelkraan op is gezet.

Verder nog een kleine veiligheid tip, hang je stroomblok op en leg hem niet naast een potentiële lekkage plek op de grond (ondanks dat er vast en zeker een aardlek tussen zit).

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 22-12-2019 16:34 ]

Alle reacties

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08-2025
Plaats even een foto, maakt de boel een stuk duidelijlker ;).

• DukeBox
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:21:
Er zit ook nog een rood kraantje per groep met L/min erop, maar hier durf ik niet aan te draaien. Zou ik dat kraantje dicht moeten zetten?
Klink wel logisch.. rood = warm en liters / min zal wel de flow zijn. Oftewel minder/geen flow is geen warmte.
Maar zoal hier boven al staat, een foto zegt meer.

Je kan altijd een kraan markeren zoals deze stond en dan een slag draaien (of onthouden hoeveel slagen). Dan kan je altijd weer terug naar de begin stand. Verander hoe dan ook niet 2 dingen tegelijk tenzij je weet wat je doet.

Verwijderd

Topicstarter
https://twitter.com/nicol.../1208758299774111746?s=21

Ik mag nog geen foto delen, heb hem dus op twitter gezet. Het gaat om de eerste drie groepen, waar dus geen motortje op zit.

Acties:
  • Beste antwoord

• DukeBox
@Verwijderd Rood is inderdaad flow, hangt af van het type of je die ook dicht kan zetten (meestal niet) maar dat is hoe dan ook niet de bedoeling om als afsluiter te gebruiker. Weet je zeker dat die blauwe dop een kraan is ? Meestal zit er onder een afsluiter (cartouche) met inbus/schroef kop, dat is waar bij die andere groepen een stelkraan op is gezet.

Verder nog een kleine veiligheid tip, hang je stroomblok op en leg hem niet naast een potentiële lekkage plek op de grond (ondanks dat er vast en zeker een aardlek tussen zit).

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 22-12-2019 16:34 ]