Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:20
Mijn vraag
ik weet hoe ik de nest V3 kan aansluiten met aan uit systeem maar wat ik wil weten is of deze condensatie ketel opentherm is en aan welke contactenik die kan aansluiten

De Dietrich Vivadens MCR 24-28 MI plus

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het aansluitschema kan ik hier blijkbaar nie opzetten maar de link wel https://www.google.be/url...Vaw1m_ro4HO8heRTXvqMm08ny

Mvg Deroo Kevin
...

Beste antwoord (via derooke op 02-01-2020 15:30)

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
PVG555 schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:26:
@derooke

Volgens de installatiehandleiding op pagina 38:

Alleen aan/uit thermostaat (staat geen opentherm bij vermeld) op blok X9 terminals 7 en 8.

Volgens de gebruikershandleiding:

http://nl.dedietrich-heat...&utm_campaign=partnersite

Hier wordt op pagina 13 wel over opentherm gepraat, ik zou even contact opnemen met de fabrikant om de juiste informatie te verkrijgen.
In het elektrisch schema zie je dat X9 ook geschikt is voor OpenTherm, dus ik denk dat het gewoon moet werken op dit contact.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:55
@derooke

Alleen aan/uit thermostaat (staat geen opentherm bij vermeld) op blok X9 terminals 7 en 8.

Hier wordt op pagina 13 wel over opentherm gepraat, ik zou even contact opnemen met de fabrikant om de juiste informatie te verkrijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
PVG555 schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:26:
@derooke

In het elektrisch schema zie je dat X9 ook geschikt is voor OpenTherm, dus ik denk dat het gewoon moet werken op dit contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Idd, X9 poort 7 en 8 de heatlink op aansluiten en de thermostaat draden van heatlink naar beneden naar de Nest, dan zou het goed moeten zijn.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Dus poort 7 en 8 kunnen zowel aan/uit systeem als opentherm aan? Dat zou geweldig zijn.

Als ik de installatiehandleiding bekijk is de interfacekaart(p39) zogezegd de heatlink dan?

Ik laat jullie iets weten na de installatie (Volgende week ergens afhankelijk van hoe zwaar de feestdagen zijn :-)

Prettig Kerstfeest en alvast een gelukkig Nieuwjaar iedereen

[ Voor 15% gewijzigd door derooke op 24-12-2019 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derooke
Hey iedereen,

De nest is aangesloten. Het waren de aan uit poorten die automatisch (7en8) overschakelen naar opentherm (dit weet ik omdat in de nest de Watertemp voor warm water en radiatoren apart kan worden geselecteerd en gewijzigd .)

Bedankt voor de tips en raad .

Alles in nog geen 30 minuten geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitre
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-01-2020
Dag Derooke,

Kan je me even helpen met het ansluiten van mijn nest op die ketel? Heb hetzelfde model maar krijg hem maar niet in gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Wat is het probleem juist . Of liever . Waar zit je vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Beste tweakers; graag maak ik even gebruik van dit topic.

Momenteel zit ik in een verbouwing, de begane grond is een bouwplaats en we leven boven.
De radiatoren beneden zijn eruit, boel wordt klaargemaakt voor vloerverwarming. De thermostaat beneden werkt dus niet best.

Ik heb nu een nest aangeschaft met de standaard. De thermostaat op zn standaard staat nu in de tijdelijke woonkamer op de 1e, en voor de aansluiting van de heatlink wil ik het simpel houden.

Stroomkabel maken en aan de heatlink knopen spreekt voor zich.
De huidige thermostaat kabel doorknippen vlak onder de ketel, en aansluiten aan de heatlink. Zoals de afbeelding hieronder, maar dan zonder de 2 meest rechtse kabels.

Afbeeldingslocatie: https://www.domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2016/Nest/Nest-v3/nest-thermostaat-heatlink-installatie.jpg

Dit lijkt erg simpel, maar zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIcePowner
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-09 11:02
Beste,

Heeft u gewoon de klemmen 7 & 8 van de Dietrich aangesloten op OT1 & OT2 van de Nest Thermostaat?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
OT1 en OT2 is 12V voeding tussen de Nest en Heatlink, meer niet. Ketel sluit je daar NIET op aan.
Pagina: 1