Welke insteekketting voor Abus 4750 LG KR OEM

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Heb van de week een Batavus Dinsdag 2020 gekocht. Daar zit een Abus ringslot op met mogelijkheid voor een insteek ketting. Het typenummer is 4750 LG KR OEM.

In de winkel vroeg ik om een insteekketting daarvoor met een wat dikkere schakel, maar ze hadden alleen de dunste (6mm).

Ben dus zelf op zoek gegaan, maar ik kan nergens bruikbare info over dat slot vinden waaruit ik kan afleiden welke insteekkettingen passen.

Heb dus Abus, Batavus en wat webshops gemaild, maar ik heb daar nog geen reactie op gehad en wil wel graag snel een goed slot hebben voor mijn fiets.

Vandaar nu dus ook maar zo. Iemand hier die het weet? Zou graag een insteekketting met 8mm schakels gebruiken. Is volgens mij dikste dat Abus heeft.

• Ce tan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 08:20
Ik heb dezelfde fiets, hetzelfde slot, en hetzelfde probleem.
Ben jij er nog ooit achter gekomen welk insteekslot geschikt is voor dit slot?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-11 22:04
Volgens mij zou je zoiets moeten hebben: https://www.fietsonline.c...in-ach-8ks-85-st5950.html
De vraag is of hij past in jouw slot, maar daar is met wat proberen wel achter te komen lijkt me.

Overigens is het de vraag of een insteekketting heel veel toegevoegde waarde heeft. Het hangt af van hoe goed je je fiets op slot wil zetten, maar een tweede slot is eigenlijk te prefereren boven een ketting die afhankelijk is van hetzelfde veelvoorkomende slot. Voor dezelfde prijs heb je een 8mm Abus Iven, waarmee je in ieder geval een tweede slot hebt wat ze open zouden moeten maken, en voor een klein beetje extra heb je iets met een Plus cilinder waarmee de gemiddelde fietsendief in ieder geval niet uit de voeten kan.