Chomecast audio valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 16:03
Mijn vraag

Ik heb hier 4 chomecast audio dongles waarop ik in het hele huis dezelefde muziek wil afspelen.
Dat kan met dit soort dongels en aangezien ik in alle ruimtes goede boxjes met versterkes heb lijkt me dit de ideale oplossing

Soms werkt het een tijdje maar dan vallen van twee dongels het geluid steeds weg omdat denk ik de verbinding verbroken raakt. (Na een tijdje hoor je sosm een ploink en gaat ie weer spelen) om dat na een paar minuten weer te stoppen en na en tijdje weer terug te komen.
Ik dacht eerst dat mij Wifi niet overals sterk genoeg was maar ik heb nu een 2e bedraadde router op de bovenetage met het zelfde SSID ( Guest) en dat is overal in huis nu wel sterk. Dat heb ik met wifi anlayzer app getest.
Ik heb het geprobeerd met alleen 2GHZ maar ook met het 5GHZ netwerk er bij .
Het probleem blijft gewoon.
Ook merk ik soms dat zelfs de dongle hier op 3 meter van de route in dezelfde ruimte niet herkend wordt

Casten doe ik vanuit Chrome met PLex.

Ik heb geen idee wat er verder aan zou kunnen doen. Heeft iemand tips?
We hebben volgende week een feestje en dan zou ik het graag weer werkend willen hebben.

Dit is zo onbetrouwbaar dat ik er onderhand van begin te balen en het is natuurlijk niet best voor de W.A.F. :|

mrbert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gebruik je wel de meegeleverde voedingen of gebruik je wellicht een USB port of alternatieve voeding die mogelijk niet helemaal voldoende ampère levert ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Breezers
ik heb bij alle chromecast de originele voeding in gebruik. Dat si in mijn geval somieso het meest handige :)

[ Voor 45% gewijzigd door mrbert op 22-12-2019 13:40 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat die router in AP mode of doet ie echt routeren? Zelfde SSID is goed iig, maar de rest van de setup van je wifi lijkt me een potentiele boosdoener. Als jij gaat lopen door het huis moet je van AP switchen, en dat gaat denk ik niet naadloos bij je. Dat kan best een kriem zijn om goed te krijgen ben ik bang.
Ik vermoed iig niet dat het bij de GC's zelf ligt, dat zijn relatief domme dingen wat dat betreft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@The Eagle ja hij staat in AP mode.

Mij GC's liggen op een vaste plek en ze kunnen soms uren draaien zonder verstoring
Dan ineens piepen ze er uit. Ik weetr nou niet of dat komt doordat er iemand door het huis loopt en of dat het kan veroorzaken. De aangegeven veldsterkte is iig best hoog en zou dan niet verwachten dat ie van AP gaat switchen.

Het zijn asus routers met Merlin software.
Toen ik deze er in zette was er nog geen AImesh in merllin.
Ik geloof dat er nu een merlimg firmwaren met aimesh is mogelijk zou dat iets kunnen oplossen al vraag ik me dan al of ik daarmee mijn guest netwerk op beide routers kan gebruiken.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:20
Heb je de routers wel een verschillend kanaal gegeven ?
Zijn het altijd de zelfde die uitvallen zo ja verwissel ze dan eens om te zien of het aan de CCA ligt of aan de locatie.
En de pc waar Plex op draait is ook via de wifi verbonden?

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Servpage op de AC86 (router) kan ik bij de geen kanaal kiezen daar zie ik alleen Auto. Maar met de wifi radar zie ik dat het controle kanaal CH8 is. De andere AC68 (AP) staat op ch 12.
Als ik met de wifi analyzer app kijk zie ik op dit moment CH4 en CH12 voor de 2 guest netwerken

IK heb nu de CCA's verwisseld en ben begonnen daar mee te testen. Maar duurt even eer ik weet of dat verschil maakt. SOms werkt het uren goed en ook is er soms dan een automatische reconnect na een tijdje. Dus ik loop regelmatig ook de andere ruimtes in.

De PC waarop Plex draait is bedraad op de router aangesloten.
Natuurlijk hartsikke tof voor het helpe en meedenken.

[ Voor 13% gewijzigd door mrbert op 23-12-2019 00:05 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Heb hier 2x CCA en 1x CCU in gebruik en in de zomer maanden ook gekoppeld en heb dit probleem niet, gebruik onder andere ook Plex en speel hoofdzakelijk Flac bestanden, het gaat alleen fout wanneer de bestanden een te hoge bitrate hebben (CCA;s hebben het dan moeilijk en hebben dan kleine onderbrekingen).
Heb ze wel allemaal verspreid over 2 AP's en 2.4 of 5 GHz dus ze zitten elkaar totaal niet in de weg, andere apparaten zoals laptop's die gebruik maken van de wifi hebben ook geen invloed op de werking van de CC's.

Even afwachten wat de uitkomst is van het verplaatsen en of dit probleem aan een specifieke CCA ligt of aan de locatie.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Servpage Ik ga het zeker even testen.
IK had zelf al even de 5GHz uitgezet omdat ik mogelijk een probleem zou kunnen zien dat er door een CC overgeschakeld zou worden tussen 2 en 5 GHZ en daardoor misschien tussen de twee accespoints geschakeld zou worden, maar daar merkte ik iig geen verbetering door.
Ik ga denk ik de hoofdrouter updaten naar de meest recente firmware,

Ik speel volgens mij alleen MP3's muziek bestanden af den niets hoger dan 320kbs . Ik heb wel gemerkt dan de CC devices niet allemaal tegelijk uitvallen. Dit wekend had ik er 4 spelen in de afzonderlijke kamers 1 viel na een tijd permanent weg een andere kwam af en toe weer op en de andere bleven spelen.
Een vandeze heb ik nu naar de kamer die niet meer opkwam verhuisd.

[ Voor 3% gewijzigd door mrbert op 23-12-2019 13:52 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Update: Vandaag weer getest en alle devices vielen nu uit.
Chome opengeklikt en ik zag dat in Plex alle kast devices waren uitgeschakeld.
Dit is ook iets wat toch wel met enige regelmaat gebeurt ook al kom ik helemaal niet bij de PC's

Er was in deze tijd nauwelijk verkeer op het netwerk en Ik had alleen het chome window klein gemaakt.
Voor de zekerheid was ik niet verder met r gaan browsen en had ik firefox opgestart om even wat op te zoeken..

Gelijk even gecheckt, de guest kanalen zijn 4 en 12 dus deze zouden elkaar niet in de weg mogen zitten.

De router firmware heb ik nog kunnen updaten. Mar ergens verwacht ik niet dat dit gaat helpen.

Ik heb de CC's express in mij beveiligde guest netwerk gezet omdat ik deze niet in mijn gewon eprive netwerk wil heben waar ook de andere PC"s zitten.
De muziek stream ik trouwens vanaf mijn eigen vaste PC, welke met een load van ca 4% draait terwijl ik dit berichtje type.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Heb Plex op een windows 7 pc draaien die verder dienst doet als mail, web en file server, op mijn laptop heb ik de Plex app voor chrome waarmee ik de plex server aanstuur, ik cast vanuit de Plex app en gebruik dus niet het cast icoontje van chrome, verder gebruik ik de Plex app op mijn Android tablet wat net zo goed werkt.

Is het niet 1 van je routers die het probleem veroorzaakt, kun je controleren of de CCA,s bij uitval nog wel verbonden zijn, wanneer een CC geen verbinding heeft is hij bij de wifi signalen zichtbaar als beschikbaar toegangspunt gelijk aan de eerste installatie.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Is het niet een ander probleem? Zet je netwerk eens naar alléén 5GHz. Het zal voor mij niet de eerste keer zijn dat ik een netwerk in zie storten door een babyfoon of garagedeuropener die analoog via 2,4GHz een gigantische lading ruis de lucht in duwt. Gevolg: alles ontregeld. En sommige apparaten gaan daar beter mee om dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 12:06
Ik heb dit probleem sinds de laatste update ook. Geen idee hoe op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbert
@Umbrah day zou ik graag doen maar ik heb hier ook een paar andere apparaten in mijn guest netwerk. Die hebben niet allemaal 5 GHz :oS

Heel dicht in de buurt is er geen garage en zo ver ik weet hebben de buren geen baby in huis

@master_beuner Ik heb dat eerder ook al eens gehad en heb ook support gevraagd bij google maar die gaven alleen de basis antwoorden uit de computer AI

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 12:06
Support zal nu wel helemaal lastig worden aangezien ze hem niet meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:12

XallaX

Meow

Even vanuit een heel andere hoek.

Ziet Plex alle Chromecasts als local?

Plex kan vervelend gaan doen als hij niet alle lokale adressen herkent, dit geeft meestal problemen met afspelen van video omdat ze dan behandeld worden als extern met alle ingestelde beperkingen. Mijn Chromecast vond het ook nodig met enige regelmaat de verbinding met Plex te verbreken (audio en video). Totdat ik in Plex instelde dat die ip range tot het lokale netwerk behoorde.

Er wordt door Plex onderscheid gemaakt tussen lokale en externe gebruikers qua instellingen, let daarop.
Heb je in Plex onder instellingen / netwerk je lokale netwerk aangegeven?

Hier kun je het vinden in Plex:

https://support.plex.tv/articles/200430283-network/
(zie: lan network)

en https://forums.plex.tv/t/...on-a-local-network/406500

Comma separated list of IP addresses or IP/netmask entries for networks that will be considered to be on the local network when enforcing bandwidth restrictions. If set, all other IP addresses will be considered to be on the external network and will be subject to external network bandwidth restrictions. If left blank, only the server’s subnet is considered to be on the local network.
Do note, plex will only use private ip networks for the local network (ie 192.168.x.x./16, 10.x.x.x/24, 172.16.x.x./20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@XallaX Ik heb de default instellingen gebruikt van Plex. IK gebruik alleen Plex om audio bestanden af te spelen.
Ik heb even gekekennaar die links maar snap dar niet zo veel van.
Wat ik wel als verschil zie is dat er hier standaard IPV6 serverondersteuning aan staat, met beveiliging voorkeur en GDM ingeschakeld.
En webhooks staat aan
Toegang op afstand staat uit

Ik zie op de pagina met de link bij voorkeursinterface een pulldown pijltje maar dat zie ik bij mij dus niet.

@Umbrah toen ik ook 5GHz voor Guest in geschakeld had vielen er binnen een uur twee CC's stil
Ik zie wel alle IP's van de CC gewoon in mijn connectie lijst staan op de router.

Ik krijg een beetje het gevoel dat de software in de CCA's crasht en dat ze dan afentoe door een 'watchdog'nat een paar seconden weer opkomen.

@master_beuner die support vragen waren ruim voor bekend werd dat ze zouden stopen met CCA.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Wat je nog kan proberen is de CCA,s een vast ip adres toe te kennen (als je dat nog niet geprobeerd had), dit schijn bij bepaalde apparaten te helpen, hier in huis krijgen alle apparaten in het netwerk een vast ip adres toegewezen vanuit de router, zowel voor wifi als bedraad.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Servpage Ik heb alle CCA een vast adres gegeven ook om een beetje overzicht te houden inmijn netwerk.
Ik heb alle apparaten ook een vast IP adres gegeven enook herkenbare namen in mijn router .

Nog een apparte waarnemeing is dat ik als ik de groep selecteer om te spelen dan wordt er steeds die CCA in de huiskamer niet gemarkeerd als geselecteerd in de groep maar deze speelt wel gewoon mee af in de groep.

Anders eens kijken of ik een andere manier kan vinden om lokale muziek te streamen naar de groep zonder dat ik Plex gebruik.

IK waardeer in ieder geval alle suggesties _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door mrbert op 25-12-2019 16:53 ]

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
Je zou het vanaf een mobiele telefoon kunnen proberen met de gratis tunein radio app, mocht het probleem zich nog voordoen dan is Plex uitgesloten, dan zal je het bij je netwerk, router en/of CCA,s moeten zoeken.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Servpage Ik heb nu eerst een test gestart met de Desktop Audio streamer van https://github.com/SamDel...p-Audio-Streamer/releases
Daar speel ik nu als muziek om te testen mee af naar alle 4 devices.Dits gaat dus door streamen van mijn outpiut van mijn gewone PC geluid.

Ik heb nu al een paar keer een 'connect bliep' gehoord op de slaap etage dus daar recoennect één van de devices. Als ik in de audiostreamer app kijk zie ik ook dat er op 3 deviced staat 'castiing via audio streamer', en op 1 device alleen 'connected' Maar ik hoor wel verder op alle devices het zelde geluid.
Ik laat het gewoon een paar uur staan en kijk dan of het nog speelt. Als er afentoe en reconnect hoorbaar is is dat noet ideaal maar als het dan blijft spelen is daar voorlopig even mee te leven voor het oudjaar feest

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
Lijkt dan toch wel een wifi/netwerk probleem, er is een mogelijkheid om met deze adapter de Chromecast met een ethernet kabel aan te sluiten, dit is natuurlijk niet waar of ze voor bedoeld zijn en je moet wel de mogelijkheid hebben om er een kabel naar toe te leggen.

Suc6

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Servpage
Zo'n adapter heb ik hier natuurlijk niet, die zou ik eerst moeten gaan bestellen, maar ik experimenteer rustig verder nu ik deze andere app heb om naar cd CCA's te streamen. Dit gaat iig helemaal buiten chrome om en stuurt de gecapturede data van mijn geluidskaart nar de CCA's

Ik heb nu op één groep na alle groepen verwijderd in de google home app en nu zie ik dus bij alle devices staan dat er gestremd wordt.
Ik had eerst nog twee andere speaker groepen die ik eerder had gemaakt toenik nog 2 en 3 cca devices in gebruik had had
Dit is ene beetje vaag gedrag. ,maar wie weet.

Ik stream nu 320 kb/s naar de 4 devices. Dus ik ben heel benieuwd.en met dit stuur programmatje kan ik eventueel ook naar 128 kb/s of 44 kb/s audio toe om te testen of het probleem eventueel de netwerk snelheid is.
@Servpage Udate:
Vanaf gisten dus meer dan 12 uur kunnen streamen vanuit Plex via deze methode. en nog steeds blijft het stabiel spelen.
Ik heb ook geen reconnect bliepjes meer gehoord. En ook in het tooltje blijven alle streams nu de melding geven dat er gecast wordt voor alle devices.

Nu kijken of welke van de twee factoren de oorzaak was. 8)7

- meerdere groepen waar de devices in zaten (ook al werd er maar éé'n groep gebruikt)?
Snap dan alleen waarom dat mis zou moeten gaan.

- Crash van plex via chrome?

De volgende test wordt om alles weer via Plex in Chrome te casten denk ik

[ Voor 28% gewijzigd door mrbert op 29-12-2019 20:20 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Servpage @XallaX @Umbrah De tetst nu via plex in chrome laten casten en er is dus toch weer een paar keer de verbinding verbroken met de CCA's niet allemaal tegelijk maar na een nacht proberen door te streamen , was dus uiteindelijk op alle 4 devices het streamen gestopt. Ik weet aleen even niet zeker of ik de playlist met 9 uur muziek op oneindig repeaten had gezet. Dus test het nog een keer want blijf het heel vreemd vinden dat juist Chrome zelf problemen zou hebben omdat dit beide google producten zijn .
Maar inieder geval blijft alles nu wel een paar uur goed draaien ook in de browser.
Het hebben van meerdere groepen lijkt dus wel een negatieve invloed op de stabiliteit te hebben.

Wat me ook op valt is dat dan het window van Chrome raar staat te flakkeren onder aan bij de status balk van PLex.

Gelukkig kan ik morgen wel stabiel streamen via de Desktop Audio streamer en plex. Alleen moet ik dan mijn email meldingen enzo uit zetten.

**UPDATE**
Het geheel staat nu 24 uur te streamen in chrome zonder dat ik een hapering heb gehoord. Ik ben voorzichtig blij en kijk vanavond aan megt goede hoop. Mocht het toch gaan uitvallen heb ik nu ook een fallback:) Die ook wel handig kan zijn als ik eens wat anders dan via plex wil streamen;)
Vanavond wordt dus de vuurproef waarbij in alle ruimtes mensen zijn die merken of de muziek hapert.

Voorlopige conclusie is dat het probleem van uitvallende streams door de niet langer gebruikte groepen verorzaakt werd en dat het niet aan mijn netwerk lag. :*) :*) het is dan eindelijk gedaan met 8)7 |:( :)

[ Voor 24% gewijzigd door mrbert op 31-12-2019 10:30 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Servpage @XallaX @Umbrah De tetst nu via plex in chrome laten casten wat toch niet helemaal succesvol. LAter op de avond bleek de CCA toch in een paar ruimtes uit te vallen. IK ga dus nog wat langer testen met de Desktop Audio streamer. Als het daaree wel goed blijft streamen moet het bijna wel een probleem met Chrome zijn die het veroorzaakt denk ik.
Dit denk ik omdat ik ook al een paar keer heb mee gemaakt dat het browserscherm stond the flikeren met ca 2 keer per seconde. Zou wel jammer zijn want dan kan ik tijdens stremen dus geen systeem meldingen meer horen.

mrbert

Pagina: 1