Eerst manueel de TVeen pixel refresh laten uitvoeren.Is het probleem niet weg >LG opbellen, vertel aan LG over de problemen, en dat je ook een pixel refresh hebt uitgevoerd. Dan zal LG vragen voor foto's te maken en deze via whatsapp te verzenden. Dan zullen ze dit naar CErepair sturen, en CErepair zal met je contact opnemen. Of ze hebben geen paneel meer passend voor deze type op voorraad. Dan krijg je de dagwaarde prijs terug. Mocht er wel een paneel op voorraad zijn dat geschikt is voor de B6V, dan zal CErepair een berekening aan jou doorgeven wat een nieuwe paneel kost en wat de korting is van LG, en dan komen er nog wat kosten bij. Vraag aan CErepair om een overzicht of offerte. Vraag aan CERepair op je reactie te wachten omdat je eerst dit zal overleggen met de winkel waar je de Tv hebt gekocht. Stuur deze offerte naar je winkel waar je de TV hebt gekocht. (per mail) En stuur ze een brief erbij ongeveer zo:
Geachte ......,
Op .... kocht ik bij u een LG Oled65B6V voor ....... euro.
Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.
Wat is het probleem?
Mijn paneel van de Tv is niet goed, er zijn vreemde vlekken te zien met het beeld.
LG heb ik ook benaderd, ze foto's van de vlekken op het beeld van de LG Oled65B6V, en bon van aankoop ontvangen, en ze willen een monteur inplannen. Ze kwamen met een prijs opgave, wat het gaat kosten. Maar hiervoor moet ik bijbetalen. Met deze brief laat ik u weten dat ik het hier niet mee eens ben voor deze kosten op te draaien. Het product is niet goed omdat het beeld vlekken vertoond. Ik heb de LG Oled65B6V normaal gebruikt. En ik vind dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschafprijs.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, bent u als verkoper verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Doet u dit niet, dan heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb recht op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op
www.acm.nl/garantie.
Wat verwacht ik van u?
Ik verwacht dat u mijn product gratis repareert, of dat u mij een nieuw product geeft. Ik vraag u vriendelijk om een oplossing binnen 2 weken. Biedt u geen gratis reparatie of vervanging binnen deze termijn, dan bent u in gebreke. Ik heb dan het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht dat u mij het aankoopbedrag dan zo snel mogelijk terugbetaalt.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
.......
Mocht je verder meer willen weten neem gerust contact met deze mensen
https://www.consuwijzer.nl/
Dit is geheel gratis.
Een nieuwe paneel is duur, mocht LG deze panelen op voorraad hebben dan wordt het alsnog een duur grapje. Hiermee zal de verkoper van je TV waarschijnlijk ook niet graag willen betalen. Ze zullen eerder kiezen dat je de aankoop bedrag - de afschrijving van je TV volgens een tabel van LG zal terugkrijgen. Om het eventueel interessanter te maken voor hen, kun je een andere TV vragen met wat geld bij te leggen. De TV sturen ze dan toch retour naar LG, en krijgen van hen de dagwaarde terug volgens LG tabel.
[
Voor 7% gewijzigd door
Snake_Eye op 26-12-2019 13:42
]