Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCarver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-10-2024
Mijn vraag

Weten jullie of dit een bekend fenomeen is ? Helaas is de aankoop 2,5 jaar geleden en lees op de website dat de garantie 2 jaar is. Heb er veel plezier van maar vind het wat kort om een nieuwe aan te schaffen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Tv: Oledw65b6v
Aankoop maart 2017

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Complete reset tv. Andere kabels geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/uQaxrxG

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/zXk7vpY

Beste antwoord (via JCarver op 29-12-2019 18:39)

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
Eerst manueel de TVeen pixel refresh laten uitvoeren.Is het probleem niet weg >LG opbellen, vertel aan LG over de problemen, en dat je ook een pixel refresh hebt uitgevoerd. Dan zal LG vragen voor foto's te maken en deze via whatsapp te verzenden. Dan zullen ze dit naar CErepair sturen, en CErepair zal met je contact opnemen. Of ze hebben geen paneel meer passend voor deze type op voorraad. Dan krijg je de dagwaarde prijs terug. Mocht er wel een paneel op voorraad zijn dat geschikt is voor de B6V, dan zal CErepair een berekening aan jou doorgeven wat een nieuwe paneel kost en wat de korting is van LG, en dan komen er nog wat kosten bij. Vraag aan CErepair om een overzicht of offerte. Vraag aan CERepair op je reactie te wachten omdat je eerst dit zal overleggen met de winkel waar je de Tv hebt gekocht. Stuur deze offerte naar je winkel waar je de TV hebt gekocht. (per mail) En stuur ze een brief erbij ongeveer zo:
Geachte ......,

Op .... kocht ik bij u een LG Oled65B6V voor ....... euro.
Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.

Wat is het probleem?
Mijn paneel van de Tv is niet goed, er zijn vreemde vlekken te zien met het beeld.
LG heb ik ook benaderd, ze foto's van de vlekken op het beeld van de LG Oled65B6V, en bon van aankoop ontvangen, en ze willen een monteur inplannen. Ze kwamen met een prijs opgave, wat het gaat kosten. Maar hiervoor moet ik bijbetalen. Met deze brief laat ik u weten dat ik het hier niet mee eens ben voor deze kosten op te draaien. Het product is niet goed omdat het beeld vlekken vertoond. Ik heb de LG Oled65B6V normaal gebruikt. En ik vind dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschafprijs.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens de wet heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, bent u als verkoper verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Doet u dit niet, dan heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb recht op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/garantie.

Wat verwacht ik van u?

Ik verwacht dat u mijn product gratis repareert, of dat u mij een nieuw product geeft. Ik vraag u vriendelijk om een oplossing binnen 2 weken. Biedt u geen gratis reparatie of vervanging binnen deze termijn, dan bent u in gebreke. Ik heb dan het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht dat u mij het aankoopbedrag dan zo snel mogelijk terugbetaalt.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

.......
Mocht je verder meer willen weten neem gerust contact met deze mensen https://www.consuwijzer.nl/
Dit is geheel gratis.

Een nieuwe paneel is duur, mocht LG deze panelen op voorraad hebben dan wordt het alsnog een duur grapje. Hiermee zal de verkoper van je TV waarschijnlijk ook niet graag willen betalen. Ze zullen eerder kiezen dat je de aankoop bedrag - de afschrijving van je TV volgens een tabel van LG zal terugkrijgen. Om het eventueel interessanter te maken voor hen, kun je een andere TV vragen met wat geld bij te leggen. De TV sturen ze dan toch retour naar LG, en krijgen van hen de dagwaarde terug volgens LG tabel.

[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 26-12-2019 13:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 00:53
Ik heb dit wel eens meer gezien op een TV scherm na een impact, en ook al aan de randen bij TV's die verkeerd opgetild waren. Te hard geknepen op de randen. (een zogenaamd drukvlak)
Lijkt me dus daar van, maar dat is verre van zeker.

Misschien hebben de mede tweakers een beter idee, maar ik vermoed dat het niet te verhelpen is, behalve door het beeldpanel zelf te vervangen. (dus, economisch niet herstelbaar vrees ik)

[ Voor 0% gewijzigd door floorcleaner op 22-12-2019 12:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou een beroep doen op non-conformiteit :)

Genoeg over te vinden over TV's. Gezien LG dit weet van de OLED's vervangen ze vaak kosteloos het paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:08
JCarver schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:14:
[...] lees op de website dat de garantie 2 jaar is [...]
Lees je eens in op de NL garantie:
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Ga je nog veel plezier aan hebben.

Dan zie je vanzelf waar @Vorkie op doelt wat betreft conformiteit.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02
Lijkt mij een mogelijke brun in van de scherm, dit is mogelijk bij Oled TV.
Ik kan het model LG w65b6v niet vinden, ik verneem dat het gaat om LG oled65b6v

Gewoon proberen te gooien op "garantie" reparatie want de TV kan niet problemen vertonen binnen een paaar jaar voor de mogelijk duizende euro's dat je ervoor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1305826

Vorkie schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:25:
Ik zou een beroep doen op non-conformiteit :)

Genoeg over te vinden over TV's. Gezien LG dit weet van de OLED's vervangen ze vaak kosteloos het paneel.
Inderdaad aanmelden bij LG en/of verkoper. Mocht het panel niet meer vervangen kunnen worden dat moet er een voorstel gemaakt worden ter vervanging van het toestel. Een wat recenter type met bijbetaling.

Is er een wettelijke garantietermijn?
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland hebben we geen wettelijke garantietermijn. In plaats daarvan staat in de wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Je mag van een tv zeker verwachten dat die zo'n 5 jaar meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCarver
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Nu ben ik wat beter voorbereid. Ik zal contact opnemen met LG betreft de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:35

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

JCarver schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:24:
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Nu ben ik wat beter voorbereid. Ik zal contact opnemen met LG betreft de garantie.
De verkoper is verantwoordelijk voor de garantieafhandeling dus ik zou daar contact mee opnemen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCarver
Oké dwarlorf bedankt. Echter de verkoper was destijds iBOOD en die staan niet bekend om hun beste beslissingen. Echter dit is gebaseerd op reacties die ik het afgelopen jaar ben tegengekomen online over andere producten.

Ik zal morgen een bericht sturen richting verkoper en hou het topic hier bij hoe de afhandeling gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-06 14:51
Staat de tv niet in de zon?
Lijkt een zonlicht vlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCarver
De tv komt niet in aanraking met de zon. Ook druk vlekken kunnen dit niet zijn. Beheer alleen de tv. Het vreemde is dat een paar dagen geleden en kleine groene vlek naar voren kwam en niet veel later is dit erbij gekomen. Het leek zich te verspreiden maar het lijkt nu niet verder te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 11:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Misschien een open deur, maar heb je de pixel refresher al geprobeerd? Want dat is normaal toch het eerste wat je doet als je paneel rare dingen toont.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
Eerst manueel de TVeen pixel refresh laten uitvoeren.Is het probleem niet weg >LG opbellen, vertel aan LG over de problemen, en dat je ook een pixel refresh hebt uitgevoerd. Dan zal LG vragen voor foto's te maken en deze via whatsapp te verzenden. Dan zullen ze dit naar CErepair sturen, en CErepair zal met je contact opnemen. Of ze hebben geen paneel meer passend voor deze type op voorraad. Dan krijg je de dagwaarde prijs terug. Mocht er wel een paneel op voorraad zijn dat geschikt is voor de B6V, dan zal CErepair een berekening aan jou doorgeven wat een nieuwe paneel kost en wat de korting is van LG, en dan komen er nog wat kosten bij. Vraag aan CErepair om een overzicht of offerte. Vraag aan CERepair op je reactie te wachten omdat je eerst dit zal overleggen met de winkel waar je de Tv hebt gekocht. Stuur deze offerte naar je winkel waar je de TV hebt gekocht. (per mail) En stuur ze een brief erbij ongeveer zo:
Geachte ......,

Op .... kocht ik bij u een LG Oled65B6V voor ....... euro.
Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.

Wat is het probleem?
Mijn paneel van de Tv is niet goed, er zijn vreemde vlekken te zien met het beeld.
LG heb ik ook benaderd, ze foto's van de vlekken op het beeld van de LG Oled65B6V, en bon van aankoop ontvangen, en ze willen een monteur inplannen. Ze kwamen met een prijs opgave, wat het gaat kosten. Maar hiervoor moet ik bijbetalen. Met deze brief laat ik u weten dat ik het hier niet mee eens ben voor deze kosten op te draaien. Het product is niet goed omdat het beeld vlekken vertoond. Ik heb de LG Oled65B6V normaal gebruikt. En ik vind dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschafprijs.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens de wet heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, bent u als verkoper verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Doet u dit niet, dan heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb recht op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/garantie.

Wat verwacht ik van u?

Ik verwacht dat u mijn product gratis repareert, of dat u mij een nieuw product geeft. Ik vraag u vriendelijk om een oplossing binnen 2 weken. Biedt u geen gratis reparatie of vervanging binnen deze termijn, dan bent u in gebreke. Ik heb dan het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht dat u mij het aankoopbedrag dan zo snel mogelijk terugbetaalt.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

.......
Mocht je verder meer willen weten neem gerust contact met deze mensen https://www.consuwijzer.nl/
Dit is geheel gratis.

Een nieuwe paneel is duur, mocht LG deze panelen op voorraad hebben dan wordt het alsnog een duur grapje. Hiermee zal de verkoper van je TV waarschijnlijk ook niet graag willen betalen. Ze zullen eerder kiezen dat je de aankoop bedrag - de afschrijving van je TV volgens een tabel van LG zal terugkrijgen. Om het eventueel interessanter te maken voor hen, kun je een andere TV vragen met wat geld bij te leggen. De TV sturen ze dan toch retour naar LG, en krijgen van hen de dagwaarde terug volgens LG tabel.

[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 26-12-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCarver
Klein schopje.

Ik heb reactie gehad van LG dat het geen tv betreft binnen de benelux en daardoor werd ik doorverwezen naar de verkoper. IBOOD liet even op zich wachten maar komt naar mijn inzien met een prima reactie. Ik ga navragen wat het gaat kosten bij LG om te repareren maar ik verwacht dat dit helaas niet opweegt tegen de kosten. Wat vinden jullie ?

Reactie ibood:

Bedankt voor je geduld!

Door drukte is het helaas niet gelukt om eerder bij je terug te komen. Bedankt voor je beschrijving en je stelling. Het is inderdaad zo dat je mag verwachten van een product van deze prijs dat hij langer mee mag gaan. Echter spreken we hier niet over een ondeugdelijk product vanwege de termijn waarin de schade is ontstaan. Deze ligt buiten de zes maanden, wat de wettelijke termijn hiervoor is.

Het is dus zeker zo dat wij verantwoordelijk zijn voor een gedeelte van de reparatie, omdat jij het product nu geruime tijd in gebruik hebt is een gedeelte ook voor jou. UNETO-VNI heeft hiervoor een tabel(zie bijgevoegd) uitgegeven zodat we makkelijk kunnen berekenen welk gedeelte voor jou is en welke voor ons. Zie onderstaande berekening.

Gebruiksduur / Economischelevensduur = Omrekenfactor
Omrekenfactor X Reparatiekosten = Kosten Klant
Reparatiekosten - Kosten klant = Kosten iBOOD

een andere optie is een gedeeltelijke creditering van het apparaat, deze gaat volgens dezelfde berekening. zie onderstaand toegelicht.

Gebruiksduur / Economischelevensduur = Omrekenfactor
Aankoopprijs X omrekenfactor = Kosten voor gebruik
Aankoopprijs - Kosten voor gebruik = Creditering iBOOD

Het toestel is ongeveer 3 jaar oud en heeft een economische levensduur van 6 jaar. Dat zou in beide gevallen betekenen dat wij de helft van de kosten op ons nemen.

Als jij kan aangeven waarmee jij, je het meest geholpen voelt:
- Reparatie van het toestel of
- Een gedeeltelijke creditering

Graag hoor ik van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
JCarver schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:30:
Klein schopje.

Ik heb reactie gehad van LG dat het geen tv betreft binnen de benelux en daardoor werd ik doorverwezen naar de verkoper. IBOOD liet even op zich wachten maar komt naar mijn inzien met een prima reactie. Ik ga navragen wat het gaat kosten bij LG om te repareren maar ik verwacht dat dit helaas niet opweegt tegen de kosten. Wat vinden jullie ?

Reactie ibood:

...

Het is dus zeker zo dat wij verantwoordelijk zijn voor een gedeelte van de reparatie, omdat jij het product nu geruime tijd in gebruik hebt is een gedeelte ook voor jou. UNETO-VNI heeft hiervoor een tabel(zie bijgevoegd) uitgegeven zodat we makkelijk kunnen berekenen welk gedeelte voor jou is en welke voor ons.

...

Het toestel is ongeveer 3 jaar oud en heeft een economische levensduur van 6 jaar. Dat zou in beide gevallen betekenen dat wij de helft van de kosten op ons nemen.
Volgens LG zou de levensduur 100.000 uur zijn. Zelfs als je de televisie 24 uur per dag zou gebruiken zit je pas aan zo'n 26.000 uur. Het mooie is dat dat artikel juist over dezelfde generatie televisies gaat als die jij nu hebt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1