Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4NDERR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-05 14:10
Dag iedereen,

Ik heb zopas een nieuw televisietoestel gekocht en vandaar dat ik mijn huidige opstelling eens onder de loep wil nemen.

Ik zit met verschillende apparaten die ik zou willen verbinden:
- LG OLED
- Onkyo reciever
- Proximus TV
- Nintendo Switch
- PS4 Pro
- Minix Android Box

Los daarvan maar niet onbelangrijk:
- Synology NAS

Mijn vorige opstelling zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1gosBhG.png

Ik gebruikte voor deze opstelling nu een logitech remote om de reciever op het juiste kanaal te zetten, proximus tv te 'zappen', kodi aan te sturen via de android box.

De LG heeft echter een soort van universele remote die me erg aanstaat. Maar deze lijkt niet in staat om de reciever of de minix aan te sturen.
Verder lijkt het ook mogelijk om via de LG de NAS te bereiken. Indien die koppeling vlot loopt, zou ik de universele remote van logitech en de minix er eventueel kunnen uithalen; op voorwaarde dat ik op een of andere manier automatisch het juiste kanaal op de reciever kan aanspreken.

Is er iets dat ik compleet over het hoofd zie of wat me vooruit zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:24
Je zou in principe alles via de universal remote moeten kunnen bedienen, als je simplink (HDMI CEC) hebt geactiveerd.
Ik had problemen daarmee vanwege de universal control functie die ervoor zorgde dat de bediening niet werkte van apparaten aangesloten op de Onkyo receiver. Probeer dat eens uit te zetten:

https://lgcommunity.us.co...ing-on-lg-c9-with-ps4-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:59
Heeft de Onkyo HDMI-CEC? (Dit heet SimpLink op je TV menu's). Dan zou die vanzelf aan en uit gaan met de tv. Wat betreft de switch, bij mij schakelt de tv automatisch naar de invoer van de switch zodra ik de home-knop ingedrukt houdt op de switch controller. (Ook dankzij HDMI-CEC). Switch gaat ook vanzelf weer uit als ik de tv uitzet. PS4 heb ik niet maar daar verwacht ik absoluut hetzelfde gedrag van.

Ik speel ook films af vanaf mijn synology nas, direct op de tv. Mijn nas staat dan ook in het lijstje met beschikbare invoeren. Voor zover ik me kan heugen heb ik daar niet echt iets voor gedaan. Hoe dan ook, als het bij jou niet zo is weet ik wel waar je in je synology moet kijken.

Proximus heb ik niet, ik heb Ziggo :+ en dat loopt via de kabel en een insteekmodule direct op de tv, zonder extra settop box

[ Voor 5% gewijzigd door xFeverr op 25-12-2019 17:13 ]

• S4NDERR
De Onkyo heeft HDMI-CEC maar dit lijkt niet al te best te werken met mijn TV.
Verder zit ik ook met de universal remote van LG; om die in te stellen kijkt ie naar de HDMI poorten - alles zou dan in deze opstelling op de CEC moeten staan, maar de device connector lijkt maar 1 device per hdmi poort toe te staan. Daar lig ik nu dus wat vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafino
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-05 16:55
Misschien nog iets overbodig, maar hier mijn ervaring met mijn LG 65OLEDC9 i.c.m. Onkyo.

Daarbij heb ik de TV (LG OLED65CPLA) middels HDMI verbonden op de TV-HDMI aansluiting van de reciever. Direct bij het activeren van de ARC functie loopt de reciever compleet vast. Bedienen is dan niet mogelijk, zowel niet via afstandsbediening als via de knoppen. Ook aan/uit reageert niet meer. Enige oplossing is dan de stroom eraf te halen. Zodra de stroom erop wordt gezet, gaat de receiver weer aan en loopt opnieuw vast.
Het lijkt erop dat de CEC/ARC niet goed werkt met elkaar. Zolang de ARC-instelling is uitgeschakeld blijft de reciever werken, maar dan zonder ARC-ondersteuning.

Uiteindelijk werkt wel de link functie, waarbij de receiver in/uit schakelt, dit gaat prima, ook bedienen van de daarop aangesloten horizon settopbox werkt daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4NDERR
Dag @mafino , bedankt voor je reply. Hoe werkt deze link functie en waar kan ik die activeren?
Werkt die op de manier dat de receiver ook automatisch naar het correcte kanaal wisselt en ben jij in staat alles te bedienen met je universal remote? If so: please teach me :)
Ik ben nu gewoon geraakt aan mijn huidige opstelling - ook al is die nog niet optimaal, maar een bovenstaand scenario zou een droom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafino
Dag @S4NDERR, gezien ik zelf de Horizon box niet zoveel gebruik (lees nooit) heb ik gisterenavond dit even nagelopen.
Helaas bleek het niet (meer) zo te zijn dat deze te bedienen was via de magic remote, wat naar mijn idee eerder wel het geval was. Nu moet ik wel toegeven dat ik ook veel heb geëxperimenteerd, ook rechtstreeks aangesloten op de TV, ipv de receiver, mogelijk dat het daarmee wel werkte.

Normaal TV kijken doen we meestal rechtstreeks met de LG ingebouwde tuner/smartcard, opnames middels de Horizon box.

Verder is alleen de Onkyo met HDMI van/naar de TV, met daarnaast de optical voor het geluid naar de onkyo, dit omdat de ARC niet werkend te krijgen is met elkaar.

Xbox en Ziggo Horizon Box zijn aangesloten op de Onkyo.

Eerst had ik de voorkeur om alles rechtstreeks op de TV aan te sluiten, zodat we centraal daar vandaan alles konden aansturen, helaas was dat niet mogelijk gezien ARC niet werkend is te krijgen.
Daarbij is de hdmi/tv/onkyo niet geschikt om Dolby Atmos vanuit de TV via ARC te ontvangen.

Bij Netflix/Disney filmes/series met Dolby Atmos gebruiken we de Xbox, andere content kijken we via netflix via de ingebouwde TV app.

De reden waarom we ook de Horizon box nog hebben is dat mijn vrouw dan meerdere programma's gelijkertijd kan opnemen, iets wat de LG niet kan.

Het is wel mogelijk om de Ziggo afstandsbediening in te leren met de LG codes (1628), waardoor bij het aan/uit zetten de TV en Reciever (middels HDMI) en ziggo horizon box uit/aan gaan.

Misschien wat overbodige info, hopelijk heb jij en/of anderen er iets aan.
Tot zover is het voor ons werkbaar, hoewel het misschien ook op andere manieren makkelijk te doen zal zijn, maar we hebben ons er voor nu bij neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4NDERR
Bedankt voor de informatie @mafino . Ik heb het dan toch correct begrepen dat je op deze manier niet in staat bent om de Onkyo automatisch op het juiste kanaal te krijgen?

Ik ben op zoek naar dit scenario:
- ik zet de playstation op en tv en receiver gaan aan en staan op de juiste kanalen
- na het gamen pak ik de remote en open ik de netflix app op de tv -> onkyo springt naar kanaal TV
- ik gebruik daarna de remote om de proximus-doos aan te zetten om wat regulier tv te kijken -> onkyo springt naar kanaal CBL-SAT

Is dit het scenario zoals dit bij jouw thuis werkt? Indien wel: hoe ben je zover geraakt?

De problemen die je omschreef waren hier identiek trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafino
@S4NDERR
Helaas schakelt de Onkyo niet naar juiste kanaal als ik de Xbox en/of Horizon aanzet, dit blijft een handmatige actie middels de Onkyo-AB. Hij onthoud de laatst gebruikte, meestal is dit prima.

Gezien de 'complexe' setup die we beiden hebben, denk ik dat we dit alleen kunnen oplossen met een Logitech Harmony AB die verschillende scenes kan programmeren, zodat alle apparaten ieder z'n eigen instructie krijgt om aan/uit te gaan en naar het juiste kanaal te schakelen.

Maar voor zover ik me erin heb verdiept vindt ik de aanschaf prijs daarvoor te hoog ten opzichte van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4NDERR
@mafino Akkoord! Bedankt voor je inzichten!
Pagina: 1