Mijn vraag
...
Ik stel deze vraag omdat ik er zelf niet meer uitkom.
( 4 jaar geleden een ongeval gehad en daarbij Niet Aangeboren Hersenletsel opgelopen. )
Voorheen deed ik alles zelf, maar dat gaat nu niet meer door mijn NAH en ik hoop op jullie ondersteuning.
De vraag:
Mijn netwerk begint kuren te vertonen dat als mijn zoon ( 16 jaar ) aan het gamen gaat alles in het netwerk trager worden en vallen camera’s soms uit, netwerk wordt instabiel.
Router al vervangen voor de Draytek Vigor 2952.
Mijn router ondersteunt QoS maar ik zou niet weten hoe ik dit kan gebruiken en welke waardes ik hiervoor kan invullen.
Hij moet nog gewoon kunnen games, maar niet dat hij alles onderuit haalt.
Iedere pc in het netwerk is bekabeld aangesloten en via mac binding voorzien van eigen ip nummers.
Ik wil dus dat de kinderen nog wel gewoon kunnen netflixen, gamen etc maar dat het niet ten kosten gaat van de rest.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb een Ziggo aansluiting ( 250 / 25 ).
- Draytek Vigor 2952 router.
- Switch Zyxel GSD 804P
- Switch Cisco SG100D-08
- 2 x Ruckus R310 ( WiFi )
- 8 x Ip bewakingscamera’s ( Hikvision en Axis )
- 1 x NVR
- 1 NAS
- 3 x laptop ( staat niet altijd aan )
- Fibaro domotica HC2
- Xbox one word niet veel gebruikt.
...
Ik stel deze vraag omdat ik er zelf niet meer uitkom.
( 4 jaar geleden een ongeval gehad en daarbij Niet Aangeboren Hersenletsel opgelopen. )
Voorheen deed ik alles zelf, maar dat gaat nu niet meer door mijn NAH en ik hoop op jullie ondersteuning.
De vraag:
Mijn netwerk begint kuren te vertonen dat als mijn zoon ( 16 jaar ) aan het gamen gaat alles in het netwerk trager worden en vallen camera’s soms uit, netwerk wordt instabiel.
Router al vervangen voor de Draytek Vigor 2952.
Mijn router ondersteunt QoS maar ik zou niet weten hoe ik dit kan gebruiken en welke waardes ik hiervoor kan invullen.
Hij moet nog gewoon kunnen games, maar niet dat hij alles onderuit haalt.
Iedere pc in het netwerk is bekabeld aangesloten en via mac binding voorzien van eigen ip nummers.
Ik wil dus dat de kinderen nog wel gewoon kunnen netflixen, gamen etc maar dat het niet ten kosten gaat van de rest.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb een Ziggo aansluiting ( 250 / 25 ).
- Draytek Vigor 2952 router.
- Switch Zyxel GSD 804P
- Switch Cisco SG100D-08
- 2 x Ruckus R310 ( WiFi )
- 8 x Ip bewakingscamera’s ( Hikvision en Axis )
- 1 x NVR
- 1 NAS
- 3 x laptop ( staat niet altijd aan )
- Fibaro domotica HC2
- Xbox one word niet veel gebruikt.
Gadget Freak