Nieuw filter, "gemaakt in"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Is het mogelijk om een nieuw filter toe te voegen: "gemaakt in" of "made in"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Een dergelijke filter lijkt mij lastig. Immers ben je ook afhankelijk van dat deze informatie wordt aangeleverd. Meestal kom je er is mijn ervaring echter pas achter wanneer je het apparaat hebt gekocht en op het doosje/ apparaat/ etc. kijkt.

Zeg ik als user overigens.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Ja, ik ben al een tijdje bezig om dit te onderzoeken. Bekijk vooral afbeeldingen van achterkanten van producten :) Zo ben ik erachter gekomen dat Toshiba SD kaarten in Japan worden gemaakt en SanDisk in China. Voor mij een reden om de Toshiba's te kopen. Met een filter in de Pricewatch zou dat voor volgende Tweakers makkelijker zijn.

Denk dat deze informatie vooral door gebruikers zou kunnen worden aangevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Tout schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:15:
Ja, ik ben al een tijdje bezig om dit te onderzoeken. Bekijk vooral afbeeldingen van achterkanten van producten :) Zo ben ik erachter gekomen dat Toshiba SD kaarten in Japan worden gemaakt en SanDisk in China. Voor mij een reden om de Toshiba's te kopen. Met een filter in de Pricewatch zou dat voor volgende Tweakers makkelijker zijn.

Denk dat deze informatie vooral door gebruikers zou kunnen worden aangevuld.
Sterker nog, bij een project kwamen we er achter dat SanDisk Made in Taiwan en Made in China verschillen opleverde. De ene was net iets kleiner dan de ander. We kwamen daar achter toen we een batch kregen van 8GB waar opeens de Linux image niet meer op paste.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:52

Mooijekind

Manager Product Content
Afgezien van het feit dat we deze data niet aangeleverd krijgen kan het idd zo zijn dat 1 product in verschillende landen wordt gemaakt. En misschien worden alle onderdelen in China gemaakt en wordt het weer geassembleerd in Taiwan.

Dit is dus niet iets wat we gaan toevoegen aan de pricewatch als spec of fitler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:38
Een schopje in een oud topic. Maar hoewel het alweer twee jaar geleden is het onderwerp naar mijn mening zeker niet minder relevant geworden.

Om maar een voorbeeld te noemen. Misschien wil ik een muismat kopen die niet aan de andere kant van de aardkloot is gemaakt. Dat moet toch kunnen? Er is haast onmogelijk achter te komen waar een product vandaan komt. Ja, op het doosje. Maar dat is rijkelijk te laat natuurlijk.

In Nederland is het sentiment niet zo sterk. Het is niet echt een trots land. Lekker nuchter. Maar bijvoorbeeld Amerikanen zijn beretrots als er "made in USA" op staat. Supermarktschappen met kleine vlaggetjes naast de prijs voor lokale producten.

En ja, we kunnen met zijn allen goed bashen op China en trawanten. Er zijn echt een hoop plaatsen waar het er niet zo netjes aan toe gaat als in de EU.

Lieve devs en pw-managers. Maak je alsjeblieft hard bij de shops. Ze kunnen die informatie aanleveren. Hoewel het niet altijd verplicht is staat het bijna altijd op de verpakking.

Voor een betere wereld? _/-\o_ Trots op eigen land? :9
Pagina: 1