PostNL pakketten frankeren met labelwriter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:15

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Wij versturen zakelijk pakketten naar klanten en laten deze momenteel frankeren op het postkantoor. Dit is tijdrovend en foutgevoelig. Ik ben op zoek naar een manier om op de zaak al labels te printen die we erop kunnen plakken, maar kan het niet goed vinden.

PostNL heeft wel een digitale postzegel, die je kunt printen met een Dymo labelprinter (zoals de 450 die we toevallig ook al hebben staan), maar deze is denk ik niet geschikt voor pakketten.

Ik weet dat je online pakketten kunt versturen en dat je dan een label via de mail krijgt (volgens mij op de bovenste helft van een A4, dus dat zou je met een A5 printer moeten kunnen printen.

Weet iemand of PostNL hier zelf een zinnige oplossing voor heeft (stukje software / site om pakketten aan te melden en gesupporte labelprinters) of is mijn best bet een A5 labelprinter vinden en te proberen die A4tjes daarmee te printen?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Beste antwoord (via Shapeshifter op 22-12-2019 10:21)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 20:44
Shapeshifter schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:30:
Wij versturen zakelijk pakketten naar klanten en laten deze momenteel frankeren op het postkantoor. Dit is tijdrovend en foutgevoelig. Ik ben op zoek naar een manier om op de zaak al labels te printen die we erop kunnen plakken, maar kan het niet goed vinden.

PostNL heeft wel een digitale postzegel, die je kunt printen met een Dymo labelprinter (zoals de 450 die we toevallig ook al hebben staan), maar deze is denk ik niet geschikt voor pakketten.

Ik weet dat je online pakketten kunt versturen en dat je dan een label via de mail krijgt (volgens mij op de bovenste helft van een A4, dus dat zou je met een A5 printer moeten kunnen printen.

Weet iemand of PostNL hier zelf een zinnige oplossing voor heeft (stukje software / site om pakketten aan te melden en gesupporte labelprinters) of is mijn best bet een A5 labelprinter vinden en te proberen die A4tjes daarmee te printen?
Gebruik bijv. Myparcel.nl met A6 labels icm met een Dymo 4XL of een Zebra. Die printen perfect de pakketzegels.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Rub147

Gebruik bijv. Myparcel.nl met A6 labels icm met een Dymo 4XL of een Zebra. Die printen perfect de pakketzegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Zebra GK420D direct thermisch en inderdaad Myparcel of als je genoeg pakketten heb mijn.postnl.nl

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Myparcel en mijn.postnl ga ik eens even bekijken, las hier en daar ook dingen over sendcloud. Bedenk me nu dat ik misschien een koppeling kan maken in mijnwebwinkel die we gebruiken...

Edit: zo te zien kan mijnwebwinkel iets met myparcel...

[ Voor 13% gewijzigd door Shapeshifter op 22-12-2019 09:52 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Die zijn er natuurlijk ook, welke software gebruik je als CMS?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Shapeshifter schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:49:
Myparcel en mijn.postnl ga ik eens even bekijken, las hier en daar ook dingen over sendcloud. Bedenk me nu dat ik misschien een koppeling kan maken in mijnwebwinkel die we gebruiken...

Edit: zo te zien kan mijnwebwinkel iets met myparcel...
Volgens mij bieden MyParcel en Sendcloud deze koppeling aan. MyParcel is tegenwoordig van PostNL, heb het gevoel dat daar sneller problemen worden opgelost (+ goedkoper) als bij SendCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
InFamous schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:52:
Die zijn er natuurlijk ook, welke software gebruik je als CMS?
Wilde ik zelf iets voor gaan maken, momenteel houdt mijnwebwinkel het meeste bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarloesX
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-05 13:49
Myparcel biedt dit inderdaad. Voordeel is dat je lege labels krijgt van hun, waar je met een gewone printer op kunt printen.

Verder kun je bij het aanmaken een email adres van de klant invullen en krijgen zij automatisch ook de track & trace. Voor retour zendingen kun je ze zonder betaling ook een label toesturen. Echt ideaal!

Ik weet niet hoe dit bij andere aanbieder is overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41

je kan test zegels printen bij postnl, waarom probeer je dat niet.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Tof, myparcel doet volgens mij wat ik wil. Ik ga even wachten tot mijnwebwinkel de API key begrijpt. Thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53

Ben je niet gewoon opzoek naar een frankeer machine voor op het werk? Wij maken op het werk zelf gebruik van de leverancier neopost die de machine plaatst, onderhoud etc.
Frankeer zelf je dagelijkse post en pakketten
Met een frankeermachine verwerk je alle post en pakketten snel en tegen een voordelig tarief. Je kiest eenvoudig het soort zending, de frankeermachine bepaalt het gewicht en het juiste bedrag wordt automatisch op de post gestempeld. De frankeermachine is al interessant als je tien poststukken per dag verstuurt.
https://www.postnl.nl/zak...methodes/frankeermachine/

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 22-12-2019 14:30 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Als je alleen postnl gebruikt zou ik myparcel (is van PostNL) doen, dan heb je ook uitgebreide verzekeropties, en je hebt bij voorbaat al een tijdvak wanneer het bezorgd wordt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:42
gewoon printen op een a4 vel, 1 of 2x dubbel vouwen en in een doorzichtige plakenvelop stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49
T-Forever schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:04:
gewoon printen op een a4 vel, 1 of 2x dubbel vouwen en in een doorzichtige plakenvelop stoppen.
Dit zou ik je dus totaal niet adviseren. Die plakenveloppen reflecteren enorm waardoor de barcode bij de PostNL locaties erg slecht te scannen is, en de kans dat dit in het sorteercentrum ook gebeurd is groot. Dit is voor de verwerking van een pakket een groot nadeel. Daarnaast verbruik je iedere keer 1 vel A4 papier wat totaal overbodig is.

Gewoon MyParcel gebruiken, daarbij krijg je na aanmelding automatisch een doos met labels. Dit zijn labels op een A4 vel waarbij je 4 labels per vel kunt printen. Als je er nu maar 1 print, kun je er gewoon nog 3 printen en kun je in MyParcel zelf kiezen op welke plek het label komt op het vel. Erg goede oplossing. Als je X aantal pakketten verzonden hebt, kun je weer gratis labels aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Als je veel labels gaat printen dan kun je het beste kiezen voor de zebra printer.
Zelf ben ik ook begonnen met de dymo 4xl maar die wordt al heel snel duur in gebruik vergeleken met de zebra printer ook al is de zebra 4x zo duur in aanschaf.

Ik print inmiddels 30-40 labels per dag dus dan tellen de consumables veel harder door dan de printer aanschaf. Ook is de zebra veel stabieler in gebruik de dymo wil nog wel eens crashen.
Pagina: 1