Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedezz
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Beste mensen,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb een nieuw domeinnaam geclaimd en aan dat domeinnaam zitten nog wat accounts van bijvoorbeeld Google, Microsoft enz gekoppeld. Waarschijnlijk van de oude eigenaar van het domein. Nu was mijn vraag als het kwaad kan om in dat account in te loggen en ze bijvoorbeeld te verwijderen. Is dat strafbaar of mag dat gewoon? Het is wel hun eigen fout dat ze hun accounts niet zelf hebben verwijderd of het email veranderd hebben. Ik heb al geprobeerd om de oude eigenaar te vinden, maar dat is niet gelukt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
?? Je claimt bij een domeinnaam en daar zitten accounts aan gekoppeld?? Hoe bedoel je dat precies?? Een domein kent geen accounts.

Je kan de DNS-records naar eigen inzicht aanpassen, en als een ander die nog in gebruik had, is dat jammer voor hem/haar dan natuurlijk. Dan had je maar je domein niet moeten opheffen. Je mag natuurlijk niet in iemand anders account inloggen, maar dat kan als het goed is ook helemaal niet natuurlijk, want een domeinnaam staat verder volledig los van een dienst van bijvoorbeeld microsoft of google.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het een beetje zien als de post van de oude bewoner van je nieuwe huis openen. Dat doe je ook niet, die stuur je retour afzender of verwijder je. Maar dat is echt puur een gevoel.

@kroegtijger Hij heeft een domein en daar komt nog mail op binnen over accounts van de oude eigenaar. Zo lees ik het.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Room42 schreef op zondag 22 december 2019 @ 03:07:
Persoonlijk zou ik het een beetje zien als de post van de oude bewoner van je nieuwe huis openen. Dat doe je ook niet, die stuur je retour afzender of verwijder je. Maar dat is echt puur een gevoel.

@kroegtijger Hij heeft een domein en daar komt nog mail op binnen over accounts van de oude eigenaar. Zo lees ik het.
Ooh, dat er zit een webmail-dienstje aan vast... daar heb je niets mee van doen en kan je gewoon weg gooien. Wel vrij slordig van de oude eigenaar om het zo achter te laten, maar is niet jouw probleem natuurlijk. (overigens, als je er wel wat mee doet, bijvoorbeeld inloggegevens opvragen etc, dan kan het wel strafbaar zijn. Gewoon weggooien dus).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedezz
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
@Room42 @kroegtijger bedankt voor jullie reactie. Mijn bedoeling was om een Microsoft account aan te maken met het e-mail wat ik had aangemaakt met het domeinnaam (info@domeinnaam.nl). Maar dat lukte niet omdat er al een account met dat e-mail aangemaakt was. Waarschijnlijk vroeger aangemaakt door oude domeinhouder. Maar dat betekent dus dat ik geen account kan aanmaken. Mijn eerste plan was om het wachtwoord te resetten, inloggen en dan het account te verwijderen. Maar dat mag dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@thedezz Aha. Dan zou ik inderdaad niet zelf lopen klooien maar het aan Microsoft over te laten. Geef dit gewoon aan bij support, dan kunnen zij waarschijnlijk het oude account wel verwijderen of het alternatieve e-mailadres informeren. Dat is netter dan in te breken op iemands privé.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1