Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Nieuwe build geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Locksin
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 30-03 21:49
Mijn vraag
Ik heb gisteren een aantal nieuwe onderdelen binnengekregen en gelijk de hele setup in elkaar gezet, echter krijg ik wat ik ook probeer ''No Signal'' op het beeldscherm. Het mobo geeft verder niks aan en piept ook niet als ik de power knop indruk, alle fans gaan en blijven draaien, leds gaan en blijven aan, CPU led knippert 0,1 sec rood, daarna DRAM 0,1 sec oranje en dan gaan die leds uit, dit lijkt verder dus ook goed te gaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Intel Core I5 9600KF - nieuw
- Crossair DDR4 Vengeance LPX 2x 8 GB 3200 C16 - nieuw
- Corsair VS series VS550 PSU - nieuw
- Asus ROG STRIX H370-F GAMING - nieuw
- Geforce GTX 1050TI KFA2 - uit oude rig
- 250 GB SanDisk SSD - uit oude rig

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een hele lange lijst die ik ga proberen zo compleet mogelijk te maken:

- Ik heb al het mogelijke geprobeerd met de RAM kaarten, verschillende slots, 1 module, beide modules etc., als ik de RAM kaarten uit de pc haal en hem start begint het mobo te piepen, dit lijkt dus te werken naar behoren.
- GPU in andere slot en met een andere GPU testen, zelfde probleem
- CPU eruit halen, pins controleren, paste controleren, opstarten zonder CPU, dan branden de DRAM en CPU leds niet 0,1 sec, verder zelfde uitkomst..., CPU weer terug geplaatst en alles gechecked.
- Alle kabels nagelopen, gekeken of alles goed aangesloten zit
- CMOS gereset
- Mobo uit de case gehaald, gecontroleerd op beschadigingen en geprobeerd buiten de case op te starten om zeker te zijn dat er geen kortsluiting in zit, zelfde uitkomst, SW Switch er ook uitgehaald en gekeken of de pc zou blijven rebooten, dit zou ook een kenmerk zijn van kortsluiting, ook dit was niet het geval.
- Aangesloten op verschillende HDMI en DVI kabels en monitors
- Alles uitelkaar gehaald en opnieuw inelkaar gezet, met alweer... dezelfde uitkomst

HELP :X :'( ik ben nu al 2 dagen bezig en kan echt niks meer verzinnen... pc gaat zoals het nu lijkt maandag maar naar computerzaak om daar te laten checken, mooiste zou natuurlijk zijn als ik zelf vandaag of morgen de setup nog aan de praat krijg... _/-\o_

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-03 20:19
Staat er ergens op de doos of op het moederbord een bios versie?

Je heb minimaal 1402 nodig voor de 9600kf.

• Locksin
Ik kan nergens op de doos, manual of het mobo een bios versie vinden, makkelijkste zou zijn door in de bios te kijken maar dat gaat wat lastig.

Weet niet of ik het hier mag delen en of je er wat aan hebt maar heb deze gekocht:

https://www.megekko.nl/pr...NG-moederbord-socket-1151

Mocht dit het geval zijn, hoe zou ik dit op kunnen lossen ?

• Locksin
ik zie nu dat de 1402 bios update van 2019/04/25 is, als het moederboard voor die datum geproduceerd is (en dat is opzich redelijk aannemelijk) zou de bios versie dus te oud voor de 9600KF zijn...

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Locksin schreef op zondag 22 december 2019 @ 01:26:
ik zie nu dat de 1402 bios update van 2019/04/25 is, als het moederboard voor die datum geproduceerd is (en dat is opzich redelijk aannemelijk) zou de bios versie dus te oud voor de 9600KF zijn...
Jep. Dan heb je een CPU nodig die wel ondersteund is om te updaten helaas. Of terug naar Megekko om het hen te laten doen.

I reject your reality and substitute my own

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:25
Kwestie biosversie ligt voor de hand. En als je dan toch terug gaat naar de winkel, ruil dan meteen de voeding om voor een goede want de VS550 is door het hele oude interne design niet geschikt voor een nieuw systeem. product: Cooler Master MWE White V2 en product: Cooler Master MWE Bronze V2 zijn dat voor ~dezelfde prijs wel.
3200 MT/s geheugen is onzinnig op H370 want met die chipset gaat het nooit sneller lopen dan 2666.

• Locksin
De 3200 mhz RAM is een bewuste keuze, de 3200 was in de aanbieding en veel goedkoper dan de 2666, ik weet dat het bord hem capped op 2666 met dit moet verder geen probleem zijn.

Ik heb nog even verder gezocht en ben erachter gekomen dat de bios versie die erop zit uit 2018 komt, het is dus inderdaad de bios versie.

Waarom is de voeding niet geschikt ? Hij levert toch meer dan voldoende watt?

(Dit is de eerste computer waar ik echt zo goed als alles aan vervang, het is voor mij allemaal vrij nieuw)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:25
Locksin schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:22:
Ik heb nog even verder gezocht en ben erachter gekomen dat de bios versie die erop zit uit 2018 komt, het is dus inderdaad de bios versie.
Updaten dus. Dat kan je zelf doen met een cpu die vanaf de releasebios wordt ondersteunt. pricewatch: Intel Celeron G4920 Boxed is de goedkoopste. Of je stuurt het bord terug naar de winkel en laat het daar doen.
Waarom is de voeding niet geschikt ? Hij levert toch meer dan voldoende watt?
Het gaat primair niet om vermogen maar om kwaliteit en prestaties. De Corsair VS is van matige kwaliteit en presteert slecht omdat het interne design (double forward met groepsregulatie)bedoeld is voor systemen van voor Intel Haswell van 6 jaar geleden. Het verbruik van de huidige systemen is dermate dynamisch dat een voeding met zo'n intern design daar niet mee om kan gaan met een instabiel systeem als gevolg. Zo'n 'oude' voeding kopen is ook helemaal niet meer nodig omdat er genoeg keuze is rond dezelfde prijs en kwaliteit die moderner zijn. Cooler Master MWE V2 bijvoorbeeld of Corsair CXx50 (niet de CXx50M) die voorzien zijn van een veel moderner platform (LLC + SR + DC-DC). Die leveren een heel veel stabieler spanning op de lijnen wat de stabiliteit van het systeem ten goede komt.

• Locksin
Bedankt voor je reactie, enig idee hoe Megekko hier mee omgaat? ik heb hem al in de pc ingebouwd, kan ik hem er weer uithalen en omruilen ?

Anders neem ik mijn verlies en koop ik wel een gewoon een andere.

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

Locksin schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:01:
Bedankt voor je reactie, enig idee hoe Megekko hier mee omgaat? ik heb hem al in de pc ingebouwd, kan ik hem er weer uithalen en omruilen ?

Anders neem ik mijn verlies en koop ik wel een gewoon een andere.
Bel even?
Geld weggooien kan altijd nog.......

Doet graag mooie dingen met geluid

• Locksin
Ik heb het gevraagd maar dacht als iemand daar ervaring mee heeft kan ik evt. vast het nieuwe onderdeel bestellen ;)

• Locksin
Ik heb laatst een topic geopend over het niet willen opstarten van mijn nieuwe computer, dit is uiteindelijk opgelost door de bios te updaten.

In dat topic kwam ook naar boven om een andere voeding erin te zetten, deze heb ik besteld en plaats ik zodra hij binnen komt, verder leek de computer perfect te werken en heb ik dus besloten het met deze voeding te doen tot de andere binnen kwam...

Echter nadat de computer anderhalve dag perfect heeft gedraaid is hij gecrashed, kwamen er na het indrukken van de power knop alleen verticale groene lijnen in beeld en wou de pc ook niet opstarten.
Ik heb even getest met een oude videokaart en hiermee kwam ik wel in de bios alleen ondersteund het mobo de oude videokaart niet (wat verder ook geen probleem is, hiermee is dus (waarschijnlijk) vastgesteld dat het alleen een kapotte videokaart betreft?)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Intel Core I5 9600KF - nieuw
- Crossair DDR4 Vengeance LPX 2x 8 GB 3200 C16 - nieuw
- Corsair VS series VS550 PSU - nieuw
- Asus ROG STRIX H370-F GAMING - nieuw
- Geforce GTX 1050TI KFA2 - uit oude rig
- 250 GB SanDisk SSD - uit oude rig

Nu heb ik dus een nieuwe videokaart besteld maar ben ik een beetje huiverig om die erin te drukken, iemand enig idee waardoor de oude overleden kan zijn na anderhalve dag draaien?

Zou het aan de huidige voeding kunnen liggen? (de 1050TI heeft geen PCIE aansluiting en word alleen gevoed vanuit het mobo)

Verder zit de stekker in een ongeaard stopcontact en is er helaas geen mogelijkheid om hem in een geaard stopcontact te steken. Toch lijkt het alsof in het ene stopcontact meer stroom op de case staat als op de andere, hoe valt dit te verklaren?

• Locksin

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 00:20

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Voeding is een goede kandidaat ja, dat ding is nirt geschikt voor een dergelijk systeem...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Nieuwe build geeft geen beeld.

• Locksin
Bedankt br00ky, excuus voor het openen van een 2e topic.

De GPU die ik heb besteld is een RX 580, is een Cooler Master MWE 550 White - V2 PSU dan voldoende of zou er dan toch een 650 in moeten?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Locksin monitor op je videokaart aansluiten, 9600KF heeft geen iGPU.
9600KF op H370 bordje is ook niet logisch. je kunt niet overclocken of 'snel ram' gebruiken.
RAM in bankje 2en4 vanaf CPU om dual channel te gebruiken. voeding is geen beste, maar is nieuw en 1050Ti stelt ook weinig voor

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Locksin
@Hackus Ik heb het beeldscherm op de monitor aangesloten, na het updaten van de bios draaide hij eerst prima maar de GPU is dus na 1,5 dag overleden.

Overclocken is niet mijn intentie en ik heb het ram in A2 en B2 gezet zoals in manual aangegeven (RAM is ook het probleem niet). Ik weet dat ik nu door het mobo gecapped ben op 2600 mhz

Ik heb nu een Cooler Master MWE 550 White - V2 PSU besteld en dus ook vanwege de overleden GPU een RX 580

Ik ben alleen bang dat als ik de RX 580 aansluit deze misschien dezelfde kuren krijgt als de 1050 TI..

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

MWE 450V2 Bronze is voldoende. ipv RX580 had je ook een GTX1650S kunnen kopen. is ook zuiniger. welke RX580 heb je nu besteld ? (met RX580 moet je ook je Nvidia driver verwijderen en de driver van AMD gebruiken)

[Voor 15% gewijzigd door Hackus op 26-12-2019 17:49]

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True