Mijn vraag
Ik heb gisteren een aantal nieuwe onderdelen binnengekregen en gelijk de hele setup in elkaar gezet, echter krijg ik wat ik ook probeer ''No Signal'' op het beeldscherm. Het mobo geeft verder niks aan en piept ook niet als ik de power knop indruk, alle fans gaan en blijven draaien, leds gaan en blijven aan, CPU led knippert 0,1 sec rood, daarna DRAM 0,1 sec oranje en dan gaan die leds uit, dit lijkt verder dus ook goed te gaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Intel Core I5 9600KF - nieuw
- Crossair DDR4 Vengeance LPX 2x 8 GB 3200 C16 - nieuw
- Corsair VS series VS550 PSU - nieuw
- Asus ROG STRIX H370-F GAMING - nieuw
- Geforce GTX 1050TI KFA2 - uit oude rig
- 250 GB SanDisk SSD - uit oude rig
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een hele lange lijst die ik ga proberen zo compleet mogelijk te maken:
- Ik heb al het mogelijke geprobeerd met de RAM kaarten, verschillende slots, 1 module, beide modules etc., als ik de RAM kaarten uit de pc haal en hem start begint het mobo te piepen, dit lijkt dus te werken naar behoren.
- GPU in andere slot en met een andere GPU testen, zelfde probleem
- CPU eruit halen, pins controleren, paste controleren, opstarten zonder CPU, dan branden de DRAM en CPU leds niet 0,1 sec, verder zelfde uitkomst..., CPU weer terug geplaatst en alles gechecked.
- Alle kabels nagelopen, gekeken of alles goed aangesloten zit
- CMOS gereset
- Mobo uit de case gehaald, gecontroleerd op beschadigingen en geprobeerd buiten de case op te starten om zeker te zijn dat er geen kortsluiting in zit, zelfde uitkomst, SW Switch er ook uitgehaald en gekeken of de pc zou blijven rebooten, dit zou ook een kenmerk zijn van kortsluiting, ook dit was niet het geval.
- Aangesloten op verschillende HDMI en DVI kabels en monitors
- Alles uitelkaar gehaald en opnieuw inelkaar gezet, met alweer... dezelfde uitkomst
HELP
ik ben nu al 2 dagen bezig en kan echt niks meer verzinnen... pc gaat zoals het nu lijkt maandag maar naar computerzaak om daar te laten checken, mooiste zou natuurlijk zijn als ik zelf vandaag of morgen de setup nog aan de praat krijg...
Ik heb gisteren een aantal nieuwe onderdelen binnengekregen en gelijk de hele setup in elkaar gezet, echter krijg ik wat ik ook probeer ''No Signal'' op het beeldscherm. Het mobo geeft verder niks aan en piept ook niet als ik de power knop indruk, alle fans gaan en blijven draaien, leds gaan en blijven aan, CPU led knippert 0,1 sec rood, daarna DRAM 0,1 sec oranje en dan gaan die leds uit, dit lijkt verder dus ook goed te gaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Intel Core I5 9600KF - nieuw
- Crossair DDR4 Vengeance LPX 2x 8 GB 3200 C16 - nieuw
- Corsair VS series VS550 PSU - nieuw
- Asus ROG STRIX H370-F GAMING - nieuw
- Geforce GTX 1050TI KFA2 - uit oude rig
- 250 GB SanDisk SSD - uit oude rig
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een hele lange lijst die ik ga proberen zo compleet mogelijk te maken:
- Ik heb al het mogelijke geprobeerd met de RAM kaarten, verschillende slots, 1 module, beide modules etc., als ik de RAM kaarten uit de pc haal en hem start begint het mobo te piepen, dit lijkt dus te werken naar behoren.
- GPU in andere slot en met een andere GPU testen, zelfde probleem
- CPU eruit halen, pins controleren, paste controleren, opstarten zonder CPU, dan branden de DRAM en CPU leds niet 0,1 sec, verder zelfde uitkomst..., CPU weer terug geplaatst en alles gechecked.
- Alle kabels nagelopen, gekeken of alles goed aangesloten zit
- CMOS gereset
- Mobo uit de case gehaald, gecontroleerd op beschadigingen en geprobeerd buiten de case op te starten om zeker te zijn dat er geen kortsluiting in zit, zelfde uitkomst, SW Switch er ook uitgehaald en gekeken of de pc zou blijven rebooten, dit zou ook een kenmerk zijn van kortsluiting, ook dit was niet het geval.
- Aangesloten op verschillende HDMI en DVI kabels en monitors
- Alles uitelkaar gehaald en opnieuw inelkaar gezet, met alweer... dezelfde uitkomst
HELP