MoCa geen link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Rob
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-10 16:22
Hoi,

Ik heb al verschillende posts doorgelezen, maar geen oplossing kunnen vinden. Hoop hier een antwoord te krijgen.

Ik heb direct na mijn AOP een Versterker Tratec FRA-752/N geplaatst. Van de versterker gaan twee kabels direct naar een tv.

Eén kabel gaat naar een Hirschmann 1G Inca op de CATV/MoCa coax. CATV coax uit gaat naar F-connector in op een 4-weg splitter (6dB). Op deze splitter gaan twee F-connectors naar een tv en een radio. Eén F-connector gaat naar Ziggo Modem F-connector in. Uit deze (gebridgte) modem gaat een UTP naar mijn router. Uit de router gaat UTP naar de 1G Inca. De Inca heeft stroom.

Eén kabel vertrekt vanaf de versterker naar een coax-doos (tv/radio). Uit de tv-aansluiting van de doos gaat een coax naar CATV/MoCa. Uit de Inca gaat UTP naar een apparaat. De Inca is gevoed.

Het probleem: er is geen link tussen de twee Inca’s en geen ethernetverbinding. Ook op een andere plaats in het netwerk is er geen link. Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via __Rob op 24-12-2019 10:10)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

__Rob schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:31:
Hoi Tens,

Bedankt voor het meedenken, maar volgens verschillende verkopers die online aansluitschema’s tonen gaat het signaal retour juist door de uitgangen.
Retoursignaal: 24-65MHz.
MoCA signaal: >1000MHz.

Totaal iets anders dus :o

Wat je wilt doen is de MoCA adapter in de meterkast niet tussen modem en versterker hangen, maar op de uitgang van de versterker richting kamer waar de andere MoCA adapter hangt. Dan gaat het MoCA-signaal niet meer door de versterker, heb je niet meer last van de overbruggingsweerstand tussen twee uitgangen ervan en gaat alles waarschijnlijk werken :)

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
__Rob schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:58:
Eén kabel gaat naar een Hirschmann 1G Inca op de CATV/MoCa coax. CATV coax uit gaat naar F-connector in op een 4-weg splitter (6dB). Op deze splitter gaan twee F-connectors naar een tv en een radio. Eén F-connector gaat naar Ziggo Modem F-connector in. Uit deze (gebridgte) modem gaat een UTP naar mijn router. Uit de router gaat UTP naar de 1G Inca. De Inca heeft stroom.

Eén kabel vertrekt vanaf de versterker naar een coax-doos (tv/radio). Uit de tv-aansluiting van de doos gaat een coax naar CATV/MoCa. Uit de Inca gaat UTP naar een apparaat. De Inca is gevoed.
Zou je even een plaatje kunnen posten hoe dit in elkaar zit? Ik kan er namelijk aan de hand van je omschrijving nog weinig kaas van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Rob
Hi Rens,

Zie bijgaand overzicht. Alvast bedankt voor je inspanning.

https://www.dropbox.com/s..._Tekengebied%201.jpg?dl=0

[ Voor 3% gewijzigd door __Rob op 22-12-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27
geen deskundoloog op dit gebied, maar je verwacht een verbinding door je versterker via twee uitgangen...

als je de versterker er tussen uit haalt, de verbinding tussen de moca's direct maakt, heb je dan wel verbinding? (dat er dan andere dingen even niet werken is een probleem voor later))

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Rob
Hoi Tens,

Bedankt voor het meedenken, maar volgens verschillende verkopers die online aansluitschema’s tonen gaat het signaal retour juist door de uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 20:27
Hoi Tens,

Dat signaal gaat van 'uit' naar 'in', lijkt me, niet van 'uit' naar 'uit'.

Als je de versterker er even tussen uithaalt weet je het zeker.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoi Tens,

Wat je wilt doen is de MoCA adapter in de meterkast niet tussen modem en versterker hangen, maar op de uitgang van de versterker richting kamer waar de andere MoCA adapter hangt. Dan gaat het MoCA-signaal niet meer door de versterker, heb je niet meer last van de overbruggingsweerstand tussen twee uitgangen ervan en gaat alles waarschijnlijk werken :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Hoi Tens,

https://www.hirschmann-mu.../groups/g+c+s+p+a+nr+view

Hier staan alle aansluit schema's zoals hirschman het aanbeveelt...

Jah...
MOCA kan van de ene uitgang naar de andere uitgang doorstoten. Maar dan is er wel een 20-40 dB overgangsdemping tussen uitgangen afhankelijk van versterker.
MOCA zend uit op een niveau van 0-5dBm en een goed signaal om te ontvangen is tot ongeveer -50dBm...

Afhankelijk dan van je kabel kwaliteit zit je dus al snel tegen het randje aan...
Gezien je ook niet gespecificeerd welke kabels je gebruikt.
Als dit gewoon simpele gamma prut is, dan kun je MOCA ook vergeten.

Je moet echt kabels gebruiken die klasse C12 of C9 zijn.
Op 860 MHz dempen die kabels 2,4 of 1,8 dB per 10 meter.
Op de MOCA frequentie is dat nog meer dan het dubbele..
Slechtere kwaliteit kabels komen dus nergens.

Maar zolang je alleen een punt naar punt verbinding maakt... Laat het signaal dan ook alleen over de kabel gaan die nodig is zonder extra tussen koppelingen... Dan garandeer je voor jezelf de hoogste fysieke link snelheid.

offtopic:
Daarnaast krijg ik ook ronduit de kriebels ervan dat jij je modem achter een 4 weg splitter hebt zitten...
Verbaasd me dat je retourdemping niet te hoog is....

[ Voor 26% gewijzigd door Swordlord op 22-12-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Rob
dion_b schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:07:
[...]

Bedankt voor je feedback, dit is wellicht de meest eenvoudige oplossing. Ik ga kijken of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Rob
Swordlord schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:34:
[...]

https://www.hirschmann-mu.../groups/g+c+s+p+a+nr+view

Hier staan alle aansluit schema's zoals hirschman het aanbeveelt...

Jah...
MOCA kan van de ene uitgang naar de andere uitgang doorstoten. Maar dan is er wel een 20-40 dB overgangsdemping tussen uitgangen afhankelijk van versterker.
MOCA zend uit op een niveau van 0-5dBm en een goed signaal om te ontvangen is tot ongeveer -50dBm...

Afhankelijk dan van je kabel kwaliteit zit je dus al snel tegen het randje aan...
Gezien je ook niet gespecificeerd welke kabels je gebruikt.
Als dit gewoon simpele gamma prut is, dan kun je MOCA ook vergeten.

Je moet echt kabels gebruiken die klasse C12 of C9 zijn.
Op 860 MHz dempen die kabels 2,4 of 1,8 dB per 10 meter.
Op de MOCA frequentie is dat nog meer dan het dubbele..
Slechtere kwaliteit kabels komen dus nergens.

Maar zolang je alleen een punt naar punt verbinding maakt... Laat het signaal dan ook alleen over de kabel gaan die nodig is zonder extra tussen koppelingen... Dan garandeer je voor jezelf de hoogste fysieke link snelheid.

offtopic:
Daarnaast krijg ik ook ronduit de kriebels ervan dat jij je modem achter een 4 weg splitter hebt zitten...
Verbaasd me dat je retourdemping niet te hoog is....
Ik heb voor al het nieuwe kabelwerk goede kabels aangeschaft, geen Gamma-kwaliteit. Maar feit is dat de bestaande kabel (waar de MoCa overheen moet) er al een tijdje ligt en dat is zo’n groene kabel. Die kan ik niet vervangen, anders zou ik dat direct doen.

Niettemin bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __Rob
Ik heb getest met de oplossing van Dion en dat werkt perfect. Volledige internetsnelheid volgens abonnement.

Dank je wel allemaal. Fijne dagen.
Pagina: 1