Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs, maar het hoeft niet geld over de balk smijten te zijn. Als ik goed heb, zit ik nu over de 1000 euro, ik denk dat het best een mooi bedrag is om daar max aan te blijven, mag eventueel iets over, maar niet heel veel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
spullen die blijven:
Monitoren (2 stuks), deze komen later wel.
toetsenbord
muizen
headset
speakers
Videokaart: ROG-STRIX-RTX2070-O8G-GAMING
Asus Xonar Phoebus (Is deze nog waard mee te nemen????)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
MB
Geheugen (ja ik wil graag 32gb en geen 16gb)
M.2's
Kast
Voeding (ik heb eventueel in mijn huidige een 650 watt van crosair)
CPU koeler (nu bij gedaan lucht, maar wil wel eens water zelf in elkaar knutselen), dus ik weet niet of handig is, om meteen als watercooling te gaan, al is het closed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil knap spul hebben. Ondanks ik denk dat het met kast niet perse hoeft?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk, maar mijn pc hoeft geen kachel te zijn kwa uitstoot.
Ga je overklokken?
AMD is niet echt te overklokken volgensmij, maar geheugen wel naar mooie hoge stabiele XMP overclock.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een eerlijke en opbouwende reacties, waardoor ik mijn build kan verbeteren, zonder dat het de spuitgaten uitloopt met geld.
Ik heb nu een moederbord van de x570 serie, omdat ik 3 M.2 aansluitingen wou en goede VRM's voor de CPU, maar de prijzen van M.2 vallen mij nogal tegen (duurder dan ik verwacht had, om ze meteen te vullen).
Wat heb je nu?
Intel 3770K overclocked op 4600Mhz (als ik het goed zeg)
16GB geheugen
MB: Asus Maximus IV Extreme
Samsung Evo 250GB (voor Windows en standaard applicaties). Mijn 128GB liep vol…
4 normale hdd’s van 2 tb, 3 tb als opslag en 1 als game partitie.
Asus Xonar Phoebus audio.
Mijn gedachten kronkel was een MB met 3 M.2’s erop, deze mooi te vullen, maar wat ik al eerder aangeef, dat mij die prijzen wat tegen vallen. Ik heb nu nog natuurlijk de 250GB in me oude pc zitten voor Windows, die kan ik optermijn overzetten. Ik denk dat alleen handiger is om wel een nieuwe 250gb voor Windows te nemen, deze dan als M.2?
Later als de volgende generatie er is, heb ik dan eventueel ook de optie om de 3900x te kopen als die in prijs daalt er in te prikken of gaat dit echt zonde van me geld worden?
Wat mijn doel is om later volgend jaar mijn beeldschermen te gaan upgraden, zodat ik op 2k ga gamen. Met dit in gedachten, wil ik dan nu een pc bouwen die alles zover het kan met deze videokaart kan aanvliegen en eventueel over paar jaar alles mee kan, als ik een nieuwe videokaart er in gooi.
Ik hoop dat jullie mij kunnen assisteren, zodat ik niet zinloos veel geld uit geef aan heel veel. Ja ik zie dat er heel veel x470 MB’s aanbevolen worden of die andere van de vorige generatie, maar kan ik daarmee ook uit de voeten met mijn gedachten kronkel?
Tenzij jullie natuurlijk met zulke goede argumenten komen, waardoor ik ze laat varen.
Gamen en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs, maar het hoeft niet geld over de balk smijten te zijn. Als ik goed heb, zit ik nu over de 1000 euro, ik denk dat het best een mooi bedrag is om daar max aan te blijven, mag eventueel iets over, maar niet heel veel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
spullen die blijven:
Monitoren (2 stuks), deze komen later wel.
toetsenbord
muizen
headset
speakers
Videokaart: ROG-STRIX-RTX2070-O8G-GAMING
Asus Xonar Phoebus (Is deze nog waard mee te nemen????)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
MB
Geheugen (ja ik wil graag 32gb en geen 16gb)
M.2's
Kast
Voeding (ik heb eventueel in mijn huidige een 650 watt van crosair)
CPU koeler (nu bij gedaan lucht, maar wil wel eens water zelf in elkaar knutselen), dus ik weet niet of handig is, om meteen als watercooling te gaan, al is het closed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil knap spul hebben. Ondanks ik denk dat het met kast niet perse hoeft?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk, maar mijn pc hoeft geen kachel te zijn kwa uitstoot.
Ga je overklokken?
AMD is niet echt te overklokken volgensmij, maar geheugen wel naar mooie hoge stabiele XMP overclock.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een eerlijke en opbouwende reacties, waardoor ik mijn build kan verbeteren, zonder dat het de spuitgaten uitloopt met geld.
Ik heb nu een moederbord van de x570 serie, omdat ik 3 M.2 aansluitingen wou en goede VRM's voor de CPU, maar de prijzen van M.2 vallen mij nogal tegen (duurder dan ik verwacht had, om ze meteen te vullen).
Wat heb je nu?
Intel 3770K overclocked op 4600Mhz (als ik het goed zeg)
16GB geheugen
MB: Asus Maximus IV Extreme
Samsung Evo 250GB (voor Windows en standaard applicaties). Mijn 128GB liep vol…
4 normale hdd’s van 2 tb, 3 tb als opslag en 1 als game partitie.
Asus Xonar Phoebus audio.
Mijn gedachten kronkel was een MB met 3 M.2’s erop, deze mooi te vullen, maar wat ik al eerder aangeef, dat mij die prijzen wat tegen vallen. Ik heb nu nog natuurlijk de 250GB in me oude pc zitten voor Windows, die kan ik optermijn overzetten. Ik denk dat alleen handiger is om wel een nieuwe 250gb voor Windows te nemen, deze dan als M.2?
Later als de volgende generatie er is, heb ik dan eventueel ook de optie om de 3900x te kopen als die in prijs daalt er in te prikken of gaat dit echt zonde van me geld worden?
Wat mijn doel is om later volgend jaar mijn beeldschermen te gaan upgraden, zodat ik op 2k ga gamen. Met dit in gedachten, wil ik dan nu een pc bouwen die alles zover het kan met deze videokaart kan aanvliegen en eventueel over paar jaar alles mee kan, als ik een nieuwe videokaart er in gooi.
Ik hoop dat jullie mij kunnen assisteren, zodat ik niet zinloos veel geld uit geef aan heel veel. Ja ik zie dat er heel veel x470 MB’s aanbevolen worden of die andere van de vorige generatie, maar kan ik daarmee ook uit de voeten met mijn gedachten kronkel?
Tenzij jullie natuurlijk met zulke goede argumenten komen, waardoor ik ze laat varen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 334,99 | € 334,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 MASTER | € 385,05 | € 385,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Gunmetal | € 130,- | € 130,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/32 | € 170,99 | € 170,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 95,05 | € 95,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 250GB | € 74,95 | € 74,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.460,84 | ||