Geen PoE via wall outlet en wel via utp wcd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijist
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
Mijn vraag
Ik vermoed dat een wall outlet ervoor zorgt dat mijn Access point (AP) geen stroom krijgt van de switch.

Relevante software en hardware die ik gebruik
switch
patchpaneel
access point
patchkabels gateway switch en switch patchpaneel
Het patchpaneel is oranje en heeft duidelijk de vermelding van CAT 6A. Ik kon het merk niet lezen en de code googlen leverde niets op. Degene die de wall outlets en utp wandcontactdozen heeft geplaatst en de kabels heeft getrokken kan ik op dit moment niet bereiken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle kabels gecontroleerd op CAT 6A.
Alle switch poorten gecontroleerd door AP direct aan te sluiten.
Alle aansluitingen van de kabels van het patchpaneel naar de aansluitende wall outlets en utp wandcontactdoos (juiste aansluiting van de UTP aders op het patchpaneel niet op de wandcontactdoos (wcd) of wall outlets!).

De utp wcd geeft wel stroom door want het AP wordt geactiveerd.
Daarna de patchkabel van deze goed werkende utp wcd in de poort gestoken in de poort van het patchpaneel waar de wall outlet op is aangesloten. Vervolgens de AP in de wall outlet gestoken maar AP start niet op.

Kan dit aan de wall outlet liggen? :?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik volg het een niet.
Een wall outlet *is* een UTP WCD.

Waar krijg je nu wel en waar krijg je nu geen PoE?

Hoe dan ook, verkeerd aangesloten bekabeling (of kabelbreuk), kan uiteraard betekenen dat je PoE niet werkt. (Uberhaupt dat je er geen data overheen krijgt. Grote kans dat ook dat niet werkt.)

Als het net is aangelegd zou ik iig diegene het probleem laten oplossen en niet zelf gaan knutselen. Puur om te voorkomen dat je zometeen discussie krijgt aan wie het ligt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
Een van de oorzaken kan zijn dat de bekabeling te lang is (PoE in principe niet langer dan 50 meter) of dat het een CCA kabel is (heeft een alu kern en is daarmee eigenlijk niet geschikt voor PoE gebruik).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

kroegtijger schreef op zondag 22 december 2019 @ 02:59:
Een van de oorzaken kan zijn dat de bekabeling te lang is (PoE in principe niet langer dan 50 meter) of dat het een CCA kabel is (heeft een alu kern en is daarmee eigenlijk niet geschikt voor PoE gebruik).
Dat is niet waar. Enkel voor passive PoE. Dat wil je hoe dan ook niet gebruiken. :)
Active PoE (802.3af en 802.3at) gaat tot 100 meter, dezelfde lengte als Ethernet.

https://helpcenter.engeni...-limit-to-PoE-cable-runs-

CCA is uberhaupt ongeschikt voor welk gebruik dan ook. Niet alleen niet voor PoE.
CCA voldoet niet aan de ethernet standaard, een CAT6 kabel *kan* geen CCA kabel zijn. (Maar word soms ten onrechte wel als zodanig gelabeld.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
unezra schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:14:
[...]

Dat is niet waar. Enkel voor passive PoE. Dat wil je hoe dan ook niet gebruiken. :)
Active PoE (802.3af en 802.3at) gaat tot 100 meter, dezelfde lengte als Ethernet.

https://helpcenter.engeni...-limit-to-PoE-cable-runs-
Klopt inderdaad, maar ook met af en at heb je loss van vermogen naarmate de afstand toeneemt. Afhankelijk van het device en de switch kan je bij grotere lengtes tegen problemen aanlopen. Zeker voor access points en andere devices die wel redelijk wat vermogen vragen kan je dan onder kritieke waardes komen.
Gelukkig kan je het ook vrij eenvoudig berekenen wat je verlies is op onder meer http://poe-world.com/Calculator/
CCA is uberhaupt ongeschikt voor welk gebruik dan ook. Niet alleen niet voor PoE.
CCA voldoet niet aan de ethernet standaard, een CAT6 kabel *kan* geen CCA kabel zijn. (Maar word soms ten onrechte wel als zodanig gelabeld.)
Het wordt heel vaak verkocht alszijnde CAT6, met de nodige problemen van dien. Het is een manier waarop vaak kosten worden gedrukt in combinatie met een gebrek aan kennis van zaken. Onder het motto "de goedkoopste kabel die we kunnen vinden" wordt er van alles in installaties getrapt, ook door installateurs helaas. Mocht je zo ongelukkig zijn en het aantreffen in een installatie, dan zit er eigenlijk maar 1 ding op en dat is alles vervangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijist
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
De kabels die werken en niet werken (als het daar aan ligt) zijn cat 7. Daar bof ik maar mooi mee. De installateur had geen 6a liggen.

Verder is de kabellengte minder dan 10 meter.

Aanvulling:
De walloutlet zoals ik het noemde.

Omdat beide aansluitingen oranje wallotlets niet werken en die met UTP wcd-en wel werken vermoed ik dat het aan de wallotlets (WA) ligt. De draden komen van dezelfde rol. Diverse laptops aan de WA gehangen maar geen netwerkverbinding.

Mocht het niet aan de WA liggen dan ga ik kijken naar de switch. Mogelijk kan ik deze dwingen de poort open te houden?
Ik heb weinig kennis van PoE switches. Maar iets staat me bij dat zo'n switch de poort kan uitschakelen onder sommige omstandigheden.

Ik overweeg de UTP wcd te plaatsen om verder te kunnen.

[ Voor 71% gewijzigd door hijist op 04-01-2020 12:25 . Reden: aanvulling wall outlet en mogelijk vervolg. ]

Pagina: 1