Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik zoek naar een upgrade voor mijn Nikon D3200, die ik al best een aantal jaartjes heb (incl. Sigma 17-70mm 2.8-4 en 35mm en 50mm 1.8 lenzen). Ik schiet voornamelijk mensen en straatbeelden, vaak ook in low-light situaties. Ik merk dat mijn D3200 met niet al te hoge iso waarden toch al behoorlijk korrelig wordt. Bovendien vind ik de AF gebrekkig en een betere batterijduur zou erg fijn zijn. Vandaar dat ik graag wil upgraden.

Het maken van een keuze voor een nieuwe camera is echter nogal lastig gebleken. Enerzijds zie ik dat veel mensen de overstap maken naar systeemcamera's, anderzijds zijn er tal van DSLR's waartussen gekozen kan worden. Keuzes, keuzes, keuzes. Heb dusver o.a. de D500, D750, D7500, D810 en Z6 overwogen. Nikon dus, omdat ik daar nu eenmaal al lenzen voor heb, maar ik sta overal voor open als jullie goede ideeën hebben.

Budget max. 2000,- Liefst niet meer dan 1500,-.

Wat kunnen jullie aanbevelen voor mijn doeleinden en budget?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
De D7500.
Je hebt 3 prima lenzen, waarvan 2 voor Aps-C, dus daar zou ik bij blijven. De D500 lijkt me overkill als je niet heel veel sport/actie schiet, dus dan blijft de D7500 over. (2e hands D7200 kan ook)
Hier https://www.foto-erhardt....n=preise&piwik_kwd=idealo , of hier https://www.kamera-expres...ium=cpc&utm_term=12223126 , of bij nog vele andere vergelijkbare fotozaken kost ie momenteel aantrekkelijke 719€.
Dan heb je een super upgrade (betere high ISO, en veel betere autofocus), en relatief weinig uitgegeven. Kun je evt. nog een 4e lens overwegen.
Edit: de D5600 die @Arumes nog als alternatief aangeeft, heeft de mindere autofocus vergeleken met de D7500(/D7200), dus als dat echt van belang is, gewoon de 7-serie nemen. Prijs kwaliteit is momenteel zo goed, een no brainer.

[ Voor 15% gewijzigd door Vanoverdegrens op 21-12-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Eens met @Vanoverdegrens. Op een site zoals DPreview kan je de ruis heel makkelijk vergelijken. Naast de D7500 heb ik ook de goedkopere D7200 en D5600 geselecteerd. Bovendien: als je de batterijduur van je D3200 al niet acceptabel vindt, valt iedere spiegelloze camera af.