Scherm doet redelijke keren Raar..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09 16:39
Hoi,

( De vraag staat helemaal onderaan ! )
(P.S. ik sluit me computer altijd af als ik weg ga al is het maar voor 20 min, ik vind het onodig dat hij aanblijft en dat verouderd hij ook sneller anders! )

Ik heb mijn pc eindelijk in elkaar gezet ondanks bij levering de CPU pins waren gebogen heb ik die kunnen terugbuigen en in elkaar gezet voor het eerst en alles werkte goed op BSOD na wat ik daarna heb kunnen fixen.

Alleen zit ik nu met een ander probleem ik heb een Heel mooi scherm gekocht van Samsung een 32 inch 144 hz .

https://www.coolblue.nl/p...msung-lc32jg56qquxen.html << deze om precies te zijn.

reviews waren goed etc prijs was op BF goed want hij was maar 250 euro dus voor mij goed anyway.

Ik krijg nu redelijk vaak beeld problemen eigenlijk al sinds start. Ik had het deels opgelost maar als hij opstart zegt hij welke verbinding erin is, ( HDMI2 ) wat ik natuurlijk weet maar hij vermeld het. Daarnaast heb ik vandaag een spel proberen te spelen en gooit hij me uit de game geen error niks in 2 games ( voorheen met 1 van 2 geen issue ). En als hij dat doet geeft hij zelfde weer aan met HDMI 2 (*links boven in *) en wat altijd erbij was een rode gestiple lijn aan linkerkant ( alleen als ie zijn scherm port of hoe het heet liet zien ).

Ik snap het niet en ik denk dat ik het scherm wil refunden. Freesync staat aan! Voorheen moest ik de kabel achter de monitor eruit halen ( wat nogal vervelend werk is ) en vervolgends er weer in doen ( dat was in begin en wel opgelost )

PC Build =

CPU R 5 3600
GPU Sapphire Nitro+ RX 5700 XT
PSU 650W
MB Tomahawk max
SSD samsung spreekt voor zich met 2.5TB total windows en software staat op de M.2 500gb 970
Tempraturen blijven onder 70 graden op welke settings ook so far

Kamertempratuur is voornamlijk tussen 5-14 graden

Mvg Joe

* mijn vraag hierbij is moet ik dit scherm behouden en weten jullie een oplossing of is misschien een 1080p 144hz beter? Want soms denk ik dat ie de 1440p niet aan kan ( de game ) .

[ Voor 4% gewijzigd door W4R71G3R op 21-12-2019 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

W4R71G3R schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:02:
Ik krijg nu redelijk vaak beeld problemen eigenlijk al sinds start.
Een hele lap tekst. Die ik 3 keer heb gelezen. Maar wat is nu exact je probleem?

Is dat hij HDMI 2 aangeeft? Plug dan in op HDMI 1...
Dat je spel niet werkt? Vertel eens welk spel en of je pc aan de eisen voldoet.
Is dat je geen signaal krijgt van de pc naar het scherm, en daardoor de kabel moet uitpluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Dank voor respond.

Hij werkt op beide porten maar HDMI 2 is 2.0 versie HDMI 1 is 1.4 versie en heb het scherm uiteraard genomen voor onderanderen HDMI 2.0 .

Spel is 7 days to die maar het begon ook ineens met Besiege die voorheen prima deed en The isle
Grotere games zoals Farcry 5 The Witcher Just Cause 4 en MW 2019 doen prima op hoge/max settings 1440p .

Er is geen signaal lost maar hij geeft het aan welke port hij gebruikt als ik ook een spel opstart of de pc zelf misschien ligt dat aan Freesync maar dat weet ik niet ben daar niet bekent mee .

Als je wilt kan ik eventuele video opnamen op youtube posten vanaf mijn telefoon dan zet ik de link in het hoofd bericht onderaan uiteraard. ( Moet enkel even een setup houder maken voor mijn telefoon zodat ik hem zelf niet hoef vast te houden. )

[ Voor 6% gewijzigd door W4R71G3R op 21-12-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43
Ik heb een Samsung C32HG70. Deze is aangsloten via displayport. Als ik een game start welke bijvoorbeeld is ingesteld op HDR, dan switcht mijn monitor naar Displayport HDR. Bij het afsluiten van die game switcht hij weer terug naar displayport.

Op de momenten van switch zie ik even een zwarte flikkering en in de linkerbovenhoek de 'input'. Als dit hetgeen is dat je bedoelt, zou ik mij geen zorgen maken. Dit is enkel de monitor die wijzigt van input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
dat zou kunnen maar heb jij dan ook een rode lijn aan linker kant gestippelt

heb nu bij sommige spelen ( ook sinds vandaag hoor ) dat ie vast loopt * spel * en dan gaat scherm uit en dan flikkerd het lampje enigste oplossing is hard restart via de knop en dan doet ie het weer flawless ( niet de game maar de pc zelf )

* ps heb pc ook 2x full scan gedaan + malwarebytes scan is ook niks te vinden had wel perongeluk Radeon Optional geinstalleerd maar had het de installeerd en de 1 oudere versie weer installed

[ Voor 23% gewijzigd door W4R71G3R op 21-12-2019 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet alle onverwante informatie eerst verwijderen. Je start staat vol met ongerelateerde info waar we niks aan hebben.

Als je de PC moet hard-restarten is iig je scherm niet kapot. Dat klinkt als een kapotte videokaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Probeer:
- andere HDMI ingang
- andere HDMI kabel
- aansluiten met DP kabel.
- test de monitor op een ander systeem
- idem videokaart
- test met andere monitor

Wat de kamertemperatuur betreft: woon je in een iglo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Ik heb geen DP kabel bij gekregen en heb geen ander systeem of videokaart kamer tempratuur heb ik meestal laag ben het gewend en mijn lichaam kan niet extreme warmte in kamers hebben. Dus ik heb lage tempratuur in kamer daarnaast douche ik ook vrijwel altijd koud. Dus heb met de kamer tempratuur geen issue xD. Maar zal andere HDMI kabel proberen als het aan HDMI 2.0 is zal ik dit scherm waarschijnlijk refunden en gewoon voor een 1080p gaan desondanks deze videokaart voor 1440p is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 14:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

“Refunden” is niet aan de orde, het scherm is niet stuk en je hebt het scherm al in gebruik genomen dus terugsturen onder WKOA is niet meer mogelijk.

Het ligt waarschijnlijk aan iets anders dan het scherm. Aan wat, dat mag je zelf uitzoeken want van je teksten kan ik geen chocola maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W4R71G3R
dan verkoop ik me hele setup 7 jaar op gewacht. ps scherm is via coolblue dus kan hem terugsturen en andere schermen terug ruilen gewoon 1080p etc.

ik maak niet tientalen , . ! ? omdat ik vrijwel nooit op een forum zit wat te typen meestal zijn het tickets naar game devs of support dus daar kan ik niet superveel aan doen algemeen ik typ niet veel qua zinnen die 100% moeten kloppen met nederlandse zinnen. dus sorry daarvoor als je dat stoort ik ben gewoon een gamer die een oplossing zoek met een pc waar ik 7 jaar lang op zitten wachten op juiste setup misschien had ik toch maar nvidia moeten nemen. of gewoon een hond uiteraard. dus sorry voor het niet 100% nederlandse zinnen taal te hebben met of zonder de punten en kommas etc.

fijne avond

intelligo dan moet azerty een defecte kaart hebben gestuurd die wel in de AAA games goed doen maar in de mindere games slecht doen xD idk about that

Emiel-mcsluis iedergeval bedankt voor positive reactie

[ Voor 79% gewijzigd door W4R71G3R op 21-12-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

scherm ondersteund freesync en displayport versie 1.2(geen hdr). dus zou ff displayport kabeltje kopen morgen in de stad. of scherm terugdoen naar CB (goed en degelijk verpakt) en kijken voor 1080p+144Hz.
bij CB heb je tot 30 dagen na ontvangst de tijd voor retour onder bedenktijd.(30 dagen om je retour te melden, en dan nog 14 dagen om het daadwerkelijk op te sturen.)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
dank hackus ik denk voor een 1080p 144hz te gaan bijv AOC 24G1 denk ik * heb geen geld meer voor kabels of iets alles is weg aan die pc jammer genoeg * dus ik denk dat ik dat doe met die 1080p 144hz thanks
ps ik bewaar alle verpakkingen incl het plastic waar het in kwam dus komt goed ! :D :D ( benefits is wel meer fps uiteraard )

[ Voor 24% gewijzigd door W4R71G3R op 21-12-2019 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Zou de oc eerst even lekker aan een tv hangen om zeker te weten dat het scherm het probleem niet is.

een videokaart is niet voor een resolutie gemaakt maar presteerd alleen goed genoeg voor een resolutie.
een 1080p monitor lost niets op als er iets anders in je pc defect is of niet goed ingesteld.

Onder de 70 graden is een ruim begrip. 25 graden is onder de 70 graden net als 69,5 graden wat dan weer extreem warm is als jet 4 graden is in je kamer.
En kamer temp betekend geen kast temp.

Meten is weten en screenshots/foto's helpen random onderdelen inruilen lost niets op en is alleen maar een last op de maatschappij omdat je de (web)winkel weer met een onverkoopbaar product opzadelt als niet verkocht word en dat moet weer terug verdiend worden via andere producten. Er zijn VEEL te veel mensen die zo denken helaas en daardoor word alles maar duurder.

kortom zonder betere uitleg van je probleem gaan we er niet uitkomen en als je het niet goed kan verwoorden laat iemand anders het dan even doen want helpen doen we graag maar puzzelen met een halve puzzel is niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
onderdelen inruilen lost niets op en is alleen maar een last op de maatschappij omdat je de (web)winkel weer met een onverkoopbaar product opzadelt als niet verkocht word en dat moet weer terug verdiend worden via andere producten

dus om zo te zeggen als ik een defect product van 550 euro koop en hem terug stuur doe ik dat verkeerd? gooi ik dan me geld weg? misschien voortal geen losse onderdelen meer kopen ik denk nu meer dat custom build goedkoper en beter is dan in dit geval

Kamer tempratuur zag ik met aantal reviews van youtube vids vandaar dat ik dat melden ik ga nu een windows repair doen kijken of dat helpt ik heb radeon software maar deleted en hopenlijk kan ik 2 updates terug instaleren misschien helpt dat maar hij deed het eergister gewoon prima heb nog nieuwste cod max settings uitgespeeld campaign geen low fps en daarnaast nog een ander spel en sinds een update error daarnaast staat het in problem details LiveKernalEvent 117 maar device manage is prima zover ik zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Windows heeft toevallig toch geen drivers geïnstalleerd die ouder zijn dat wat er op stond, Windows durft dat wel eens.

Als je grafische drivers geïnstalleerd gebruik DDU https://www.wagnardsoft.com/

Meestal als je rariteiten (artifacts/gedeeltelijke anders kleurige lijnen/...) ziet op je scherm heb je een probleem met de gpu (meestal drivers), niet met je scherm.

Als een scherm defect is heb je volledige lijnen van links naar rechts en/of boven naar onder ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Damic op 21-12-2019 23:01 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
ik verdenk nu Radeon Software de laatste recommend en optional maar kan die daarvoor niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
die is optional maar die had ik installeerd eigenlijk vrijwel sindsdien is het zo erg geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

W4R71G3R schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:07:
die is optional maar die had ik installeerd eigenlijk vrijwel sindsdien is het zo erg geworden
pak je een oudere versie https://drivers.amd.com/d...-Edition-19.12.1-Dec2.exe

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 21-12-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
just to keep in mind ik overclock niks ! ook niet gedaan ik installeer nu die 19.12.1 dankje hopenlijk fixt dat hem ik denk dat adrenalin 2020 nog niet stable is

Ik heb zojuist ff kast open gedaan me draaden achter wat anderes gedaan en de kaart in en uit gedaan uiteraard die verouderede versie 2019 versie ipv 2020 ik moet toegeven ook zover ik weet( geen spel gedaan nog maar browsen merk ik geen lag met die 2020 merkte ik het wel dus ik denk dat die 2020 versie nog niet ready of stabiel is dankje iedergeval

Zover geen game shutdowns/errors meer ook niet die andere ik blijf voorlopig met 19.12.1 ik raad andere niet aan om 2020 versie te nemen nog maar dat is eigenkeus iedergeval bedankt !

[ Voor 115% gewijzigd door W4R71G3R op 22-12-2019 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 19:42
W4R71G3R schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:18:
just to keep in mind ik overclock niks ! ook niet gedaan ik installeer nu die 19.12.1 dankje hopenlijk fixt dat hem ik denk dat adrenalin 2020 nog niet stable is

Ik heb zojuist ff kast open gedaan me draaden achter wat anderes gedaan en de kaart in en uit gedaan uiteraard die verouderede versie 2019 versie ipv 2020 ik moet toegeven ook zover ik weet( geen spel gedaan nog maar browsen merk ik geen lag met die 2020 merkte ik het wel dus ik denk dat die 2020 versie nog niet ready of stabiel is dankje iedergeval

Zover geen game shutdowns/errors meer ook niet die andere ik blijf voorlopig met 19.12.1 ik raad andere niet aan om 2020 versie te nemen nog maar dat is eigenkeus iedergeval bedankt !
Om je wat gerust te stellen; Ook ik heb shutdowns met mijn Radeon VII en de nieuwe AMD driver.
Dus even afwachten nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dutchy007 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:31:
[...]

Om je wat gerust te stellen; Ook ik heb shutdowns met mijn Radeon VII en de nieuwe AMD driver.
Dus even afwachten nog...
Ergens doet mij vermoeden dat de nieuwe drivers (degene met de nieuwe interface) een aantal bug fixes nog mist van de vorige 19.10.2 driver. Heb hem 2 dagen gedraaid en 3 reboots gehad, daarna terug naar 19.10.2...
Iets van een git branch met fixes die nog niet gemerged is? :?
Pagina: 1