WTF??? Spookcomputer?

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ok, dit is mijn systeem:

MSI K7T Pro (2.8)
Herc 3D Prophet 4500 XT (Kyro II)
SB Live!
2 x 20 GB HDD (Maxtor & Seagate)
48X Philips CDROM
8X4X32X Sony CD-RW
Athlon 1300
256 MB PC133 (MTec & nogiets)

En dit gebeurt er:

ik kan surfen, downloaden, gamen etc. Behalve Hostile Waters, zo lijkt het. Als ik dat opstart, valt de compu uit en wil niet meer aan. 4 Rode LEDS bij boot. Ik heb al een nieuwe proc gehaald, maar dat is blijkbaar niet de oorzaak, want hij doet het nog steeds. Maar met een Duron 600 er in, draait HW weer wél.

WTF? Iemand een clue wat hier gebeurt?

PS. Proc wordt niet heel erg warm...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoe had je de processor geinstalleerd; 133Mhz x 10? En de voltage? Hoeveel?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Welk OS?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
OS is WinME, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak is.
Proc zit er in met de standaard instellingen. Er zit een KT133 op dit bord, SiSoft zegt 12,5x maar dat zal dus wel 13 zijn. Voltage? Standaard, 1,75 geloof ik...

Dit mobo geeft geen opties je multipliers zelf in te stelling. Doet 'ie zelf.

BTW, als je HW hebt speet, valt 'ie dus uit. Dan laat je dat 2 minuten zo, geeft hem een dreun en dan start 'ie weer op. Max Payne draait prima. Net uitgespeeld, zonder lock ups oid. Proc is na 2 uur Max Paynen 45 graden, dus da's niet écht gek toch?

Verwijderd

Athlon 1300 trekt een stuk meer stroom als een duron 600. Wat voor voeding heb je ? 300 Watt ?

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Maar als het de voeding zou zijn, dan zou ik in Max Payne toch ook last moeten hebben? Ik bedoel: Max Payne is toch zwaarder dan HW?

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Laatste VIA 4-in-1 drivers geprobeerd?

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Probeer je voltage anders op 1,8 volt te zetten als dat kan. Snelle Athlons willen nog wel eens te weinig stroom krijgen.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 10:20 schreef wzzrd het volgende:
Maar als het de voeding zou zijn, dan zou ik in Max Payne toch ook last moeten hebben? Ik bedoel: Max Payne is toch zwaarder dan HW?
dit zou goed een te zwakke voeding moeten zijn.
je kan het beste gewoon een 300watt kopen heb ik ook gedaan en dat merk je bij mij goed bij max-payne.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ik heb bij Max Payne juist géén last van het uitvallen van de compu. Maar denken jullie écht dat dit een voeding-probleem is?

Kan ik dan het beste een nieuwe kast kopen, of een losse voeding?

edit:
Een te zwakke voeding zou idd. verklaren dat 'ie uitvalt in bepaalde toepassingen. (Hostile Waters zal wel veel stroom vreten :? ) Maar verklaart dat ook waarom die dan tijdelijk niet wil booten?

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

is HW orgineel, een rip kan dat verklaren (had ik last van met een rip van Serious Sam :) )

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ook zoiets gehad.. óók met een MSI moederbord.
Misschien een verband?

[topic=194412]

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
De grap is alleen dat déze proc het weer doet. De eerste Athlon 1200 werd helemaal opgegeten, die was écht dood. Maar deze 1300 doet het wel weer: even tik tegen de kast en problem solved!

iig HW was een echte iso :) die ik had geleend om de bumpmapping van de kyro eens te bekijken (dat schijnt ondersteund te worden in HW). Maar goed. Misschien op den duur maar eens een nieuw mobo halen. Deze is waarschijnlijk gammel...

edit:
Net even rondgespookt op de MSI site. Ze hebben daar ook een forum tegenwoordig :) Goed de huid volgescholden over deze BS. Er zijn daar nog 88.000 mensen met hetzelfde probleem. Ik wil met terugwerkende kracht alle votes in polls waarin ik heb gezegd: "Beste modo: MSI" terugtrekken!!! MSI zuigt.
Pagina: 1