Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Non-game PC + monitor + windows10. €1000 max

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• debrouw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-08 08:11
Hallo,

Zo'n 6 jaar geleden ben ik op dit forum goed geholpen met de aankoop van een desktop (waarvoor nog dank). Ik ben toe aan een update. Ik draai nog Windows7 (niet helemaal legaal), mn behuizing valt uit elkaar, mijn scherm is aan vervanging toe en RAM en opslag ook.

Zoals de titel aangeeft game ik niet/nauwelijks. Ik heb een nintendo switch die ik op mn monitor aansluit en verder speel ik Magic Arena wat geen hoge systeemeisen heeft. Mijn huidige desktop heeft een 4e generatie i5 haswell en een tweede hands NVIDIA GeForce GTX 660 Ti. Nu zou ik die samen met het moederbord en voeding mee kunnen nemen, maar alles nieuw is wellicht handiger. Ik wil nu gewoon weer klaar zijn voor 6 jaar.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken. Netflix op een mooi groot scherm (ik heb/wil geen tv)

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 is max. Minder mag uiteraard.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is wat ik nu nog heb, maar ik twijfel zelf of het ik wel mee moet nemen:

Intel Core i5-4570
Processor

Gigabyte GA-B85M-D3H
Moederbord

Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Geheugen intern 8 GB

Cooler Master Silent Pro Gold 450W
Voeding

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb het één en ander uitgezocht (zie onder). Ik dacht zelf aan een geintegreerde gpu. Dat lijkt me handig en meer heb ik denk ik niet nodig. Of is dat wel noodzakelijk voor een dergelijk scherm?
Verder vraag ik mij af of ik de bios vooraf moet updaten en of dat lastig/gevaarlijk is.
Ik kan mij voorstellen dat het goedkoper kan, maar ik zet liever iets te hoog in. Alle kritiek/suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!
*Edit* Een stille kast heeft mijn voorkeur. Verder dacht ik eerst aan een monitor met speakers omdat de boxen/versterker die ik nu heb zo in de weg staan (en het niet perfect doen). Ik geeft niet zoveel om geluidskwaliteit, maar ik heb begrepen dat monitorspeakers wel heel erg matig zijn. Dus voor minimalistische speakers moet ik ook nog iets vinden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 139,95€ 139,95
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 59,90€ 59,90
1MonitorenIiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar)€ 299,-€ 299,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 104,-€ 104,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 61,-€ 61,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W CM€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 65,50€ 65,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 869,30

[ Voor 3% gewijzigd door debrouw op 21-12-2019 17:49 ]

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
Voor jouw gebruik voldoen die i5 en 660ti nog prima, zou ik nog geen geld aan uitgeven.
Waarvoor is je ram aan vervanging toe?

Ik zou zeggen:
  • Mooi scherm
  • SSD
  • Behuizing
  • Win10
Klaar.

PS: windows hoeft geen 100 euro te kosten: https://www.google.com/se...8AKHZ7hC2kQ_AUoAXoECBEQAw

[ Voor 32% gewijzigd door mitsumark op 21-12-2019 18:44 ]

• debrouw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-08 08:11
mitsumark schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:44:
Voor jouw gebruik voldoen die i5 en 660ti nog prima, zou ik nog geen geld aan uitgeven.
Waarvoor is je ram aan vervanging toe?

Ik zou zeggen:
  • Mooi scherm
  • SSD
  • Behuizing
  • Win10
Klaar.

PS: windows hoeft geen 100 euro te kosten: https://www.google.com/se...8AKHZ7hC2kQ_AUoAXoECBEQAw
Bedankt voor je reactie. RAM is niet per se aan vervanging toe. Dat zei ik inderdaad verkeerd. Ik dacht meer dat ik wat extra RAM zou kunnen gebruiken met het oog op de toekomst. Op mn huidige moederbord is plaats om nog 2x4 te plaatsen. Dus in dat opzicht is je suggestie ook van toepassing.

Ik vind €100 voor een besturingssysteem ook veel geld, maar ik weet niet of ik die goedkope sleutels vertrouw.