Malware via Youtube ads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50
Ik kom telkens [url="https://knipcom/"]DEZE[/url] site tegen via ads op Youtube en Google ads, als je wat gegevens invult moet je 1 of anderen gare extensie downloaden via Chrome store wat volgens mij malware is.

Nu is mijn vraag; wat doet deze extensie precies en wat willen ze ermee bereiken? Ja geld verdienen maar hoe dan?

[url="_"]Link naar Google Advertentie informatie[/url]

[url="https://knipcom/"]Website link[/url]

[ Voor 82% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2019 19:00 . Reden: Links verwijderd. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gast, alles leuk en aardig maar 3 random links plaatsen op dit forum, aangeven dat je het zelf niet vertrouwd en dan aangeven dat wij allemaal maar hierop moeten klikken om uit te vogelen wat dit doet ? :F ;w

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Net zoals ik geen naalden oppak in het park klik ik ook niet op die links :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oeps...

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 21-12-2019 18:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
Breezers schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:49:
Gast, alles leuk en aardig maar 3 random links plaatsen op dit forum, aangeven dat je het zelf niet vertrouwd en dan aangeven dat wij allemaal maar hierop moeten klikken om uit te vogelen wat dit doet ? :F ;w
Ze linken naar een Chrome extensie in de Chrome store, dus op zich is de link veilig. Alleen zal ik dus die extensie niet downloaden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

D467 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:00:
[...]

Ze linken naar een Chrome extensie in de Chrome store, dus op zich is de link veilig.
werd gisteren gebeld voor MS India... Die gaven ook aan dat de link die ze gaven veilig was... Zou jij er op klikken?

Basically. Ik ken je niet, vertrouw je niet. Geloof je niet. Dus zal niet op de link klikken. En nu kan je vinden "wat een klootzak is die tweaker" en dan heb je gelijk, dat klopt.

Wat misschien helpt, is de naam van de extensie. En een screenshot. Zodat de Tweakers op Tweakers zelf even kunnen zoeken om te kijken of er ergens info is te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 12:33
D467 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:44:
Ik kom telkens DEZE site tegen via ads op Youtube en Google ads, als je wat gegevens invult moet je 1 of anderen gare extensie downloaden via Chrome store wat volgens mij malware is.

Nu is mijn vraag; wat doet deze extensie precies en wat willen ze ermee bereiken? Ja geld verdienen maar hoe dan?
Ik denk dat je al de fout in gaat bij het hele
als je wat gegevens invult
waarom zou je gegevens invullen op een of andere vage site, puur omdat deze wordt aangeboden in advertenties?
Google, facebook en dergelijke staan er nou niet echt om bekend dat ze hun advertentie partners goed doorlichten. Ik durf zelfs te zeggen, dat sinds ik advertenties blokkeer, ik geen troep (virussen/malware) meer op mijn PC heb gehad O-) (voor zover ik weet anyway :+ )

Om een kort antwoord te geven op je vraag wat ze er mee verdienen? Waarschijnlijk kunnen ze met die extensie van alles over je systeem te weten komen of houd het weer iets anders bij aan informatie die ze door kunnen verkopen. (Is voor mij ook gissen wat het precieze doel is, aangezien ik er niets voor voel om op een vage link te drukken :P )

Je hebt niet toevallig de naam van de add on die ze je willen laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
Ze hebben de site best slim gemaakt, als je er direct heen gaat staat er dat er geen extensie is. Maar dit is de url in de Chrome store:

https://chrome.google.com...bdopiojecoghimklobpokfifk

Vanaf 5 dec 2019 > 18.337 gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
Itrme schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat je al de fout in gaat bij het hele
[...]
waarom zou je gegevens invullen op een of andere vage site, puur omdat deze wordt aangeboden in advertenties?
Google, facebook en dergelijke staan er nou niet echt om bekend dat ze hun advertentie partners goed doorlichten. Ik durf zelfs te zeggen, dat sinds ik advertenties blokkeer, ik geen troep (virussen/malware) meer op mijn PC heb gehad O-) (voor zover ik weet anyway :+ )
Nee heb niks ingevuld maar was benieuwd naar het verdienmodel er achter, hoe kunnen ze adverteren met een simpel bmi calculatortje zonder goede website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gok dat het ze gaat om de persoonsgegevens om te verhandelen. Er zijn veel te veel mensen op deze wereld die niet scherp zijn bij vragen om info.

En, voor een investering van een uurtje copypastewerk zeg een paar honderd euro aan ad-inkomsten krijgen is al een prima investering in veel landen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1