Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opnemen Aeontec nano dimmer in hotelschakeling

Pagina: 1
Acties:

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:52
Ik probeer nu al een tijdje de Aeotec nano dimmer goed werkend te krijgen in een hotelschakeling.
Dit volgens een voorbeeld dat ik online vond. Ik heb er even een plaatje van gemaakt:

Huidige schakeling

Links het voorbeeld op basis van een fibaro dimmer en rechts de gekopieerde oplossing voor de Aeotec nano dimmer zoals hij op dit moment aangesloten is. Met Domoticz is dit prima te bedienen, echter, als ik op een van de twee fysieke schakelaars druk, dan gaat de lamp wel uit, maar ik krijg hem nooit meer aan met de schakelaars, alleen via Domoticz.

Is deze schakeling verkeerd? Of is het wellicht een parameter die verkeerd staat? Ik kom er ondertussen niet meer uit. Ook nog even een linkje naar de handleiding van dit product: http://www.cd-jackson.com...ngineering--20170601-.pdf

The JavaScript GoT Tracker

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Heb je parameter 0x78 (120) juist ingesteld?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• MickMack
Die staat nu op 2 state switch. Heb ook andere opties geprobeerd, dan gebeurd er niets. Nu gaat hij alleen uit.

Parameter 248 heeft de waarde 131 overigens.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Vreemd dan zou het gewoon moeten werken, behalve als de hotelschakeling niet correct is aangesloten. Als je alleen 1 knop gebruikt werkt het dan wel? Als je de hotelschakeling even bypassed zodat je 1 normale schakelaar hebt werkt het dan wel? Op die manier kun je uitzoeken of het aan de dimmer of aan de schakeling ligt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• MickMack
Ik heb het uiteindelijk als volgt werkend gekregen.
Dit werkte zoals je zou verwachten en is te maken met reeds aanwezig zijnde bedrading.

Uiteindelijke oplossing

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 15:04
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag over hotelschakeling met de nano dimmer. Er zit nu een Shelly dimmer achter en dat werkt goed met hotelschakeling, maar schakelt dus op S1 de Line/220V vanuit de eerste schakelaar. Ik vraag me af of de Aeotec Nano Dimmer wel 220V/Line accepteert op de S1 of dat ik hem hiermee opblaas, omdat de manual suggereert dat de schakeling altijd vanuit de COM poort van de nano moet komen.

Iemand die daar uitsluitsel kan geven? Zou liefst alle draden laten zitten en alleen de shelly vervangen (die het overigens prima doet verder, maar ik heb nog een fixed Z-wave node nodig boven).

Edit: om mijn eigen vraag te beantwoorden: inmiddels een handleiding gevonden die het volgende stelt: "Nano Dimmer does not accept high voltage over S1 or S2 connection, power must be provided
from COM to S1 or COM to S2. High voltage (110-240VAC will damage Nano Dimmer and
void warranty)."

Da's jammer, dus geen 220V als schakeling, betekent in mijn geval dat ik extra fasedraad naar boven moet trekken :-(

[ Voor 25% gewijzigd door Aesculapius op 04-01-2020 22:18 ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Pagina: 1