Mesh wifi systeem / Amazon echo 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-10 21:21
Ik zoek een?
Betaalbaar Wifi mesh systeem.

Wat is je budget?
budget max 125-150€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral een stabieler wifi netwerk hier te hebben,vrij recent gebouwd en op veel plaatsen slechte WIFI in mijn huis, het zou dienen voor indoor camera's en Echo dots maar natuurlijk ook voor gewoon streaming van tv ofzo op mijn ipad in bed

Wat heb je zelf al gevonden?
Veel keuze op internet, ik zoek mensen met ervaringen met alle keuzes en die me een duidelijk systeem kunnen aanraden dat optimaal zal werken

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou ook graag willen weten hoeveel Dot's je zoal nodig hebt om een mooi smart home systeem te kunnen opbouw in uw huis? Ik veronderstel een stuk of 4? of kan dat met ene pak minder dot's? Ik veronderstel dat ik boven Alexa geen opdrachten ga kunnen geven als mijn Dot bv in de keuken zou staan...

[ Voor 13% gewijzigd door predmat op 21-12-2019 16:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt Alexa in elk geval ook op je smartphone zetten, zodat je haar overal in huis kunt activeren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-10 09:59
budget max 125-150€.

Tja. Hoe groot is het huis welke punten kunnen bedraad aangesloten worden.

Hoezo vrij recent gebouwd en niet een wifi plan gemaakt. Achter de wagen aan verhaal. Anyways. Welke verdiepingen lopen goten waar internetkabels naar toe getrokken kan worden?

Budget is te klein voor een fatsoenlijk mesh systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door FireSheep op 22-12-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
FireSheep schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:30:
budget max 125-150€.

Tja. Hoe groot is het huis welke punten kunnen bedraad aangesloten worden.

Hoezo vrij recent gebouwd en niet een wifi plan gemaakt. Achter de wagen aan verhaal. Anyways. Welke verdiepingen lopen goten waar internetkabels naar toe getrokken kan worden?

Budget is te klein voor een fatsoenlijk mesh systeem.
Huis is 225m² ongeveer verdeeld over GLV en een 1e verdieping ( zolder ook nog maar die is niet ingericht om te wonen op dit moment )

Ik heb gene Wifi plan gemaakt gehad neen... 9jaar geleden gebouwd dus nog redelijk recent... Ik heb wel overal een LAN aansluiting voorzien maar aangezien er meer en meer op wifi bedienbaar is lijkt het me nodig dat ik hier een mesh systeem opzet.
Oei... Wat is het budget dan voor een degelijk Mesh systeem? Ik zie tans veel van TENDA of TP LINK rond deze prijzen, rommel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
Tp-Link Deco M4, bij de buren getest.

https://nl.hardware.info/...steem-21-mesh-sets-getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
Een orbi rbk50 is goed. Maar ja 1xsatteliet en 1xrouter is samen al 330+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een goed werkende mesh kan je wel vergeten voor dat geld. Je kan er wel twee UniFi AC AP Lites voor krijgen die goed roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
Ook dan ga je over het budget €78 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Wow bedankt allemaal om te reageren...
Ik heb wel overal een LAN verbinding beschikbaar, is er dan misschien een andere (goedkopere) optie zodat ik in heel mijn huis uitstekend WIFI heb? Ik heb hier ooit een AP aangemaakt maar dan moesten mijn toestellen de hele tijd "switchen" tussen de telenet router id en dat AP, dat vond ik zeer irritant dus zo een gedoe wil ik zowiezo nooit meer... Ik heb nu op 1 stopcontact zo een powerbox van telenet zitten, hierdoor heb ik onder wel overal goed ontvangst maar bv op mijn slaapkamer en op de kinderen hun kamer is het ontvangst rampzalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humordenaar
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-09-2023
Ik zou gaan voor de TP link, onlangs de M5 voor mijn ouders aangeschaft zijn normaal €199 tijdens BF €149.
Dit is de 3 pack, wellicht kan je ook voor de 2-pack gaan die is €149 en later een derde aanschaffen.

[ Voor 32% gewijzigd door Humordenaar op 23-12-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Laatst online: 21:53
predmat schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:10:
Wow bedankt allemaal om te reageren...
Ik heb wel overal een LAN verbinding beschikbaar, is er dan misschien een andere (goedkopere) optie zodat ik in heel mijn huis uitstekend WIFI heb? Ik heb hier ooit een AP aangemaakt maar dan moesten mijn toestellen de hele tijd "switchen" tussen de telenet router id en dat AP, dat vond ik zeer irritant dus zo een gedoe wil ik zowiezo nooit meer... Ik heb nu op 1 stopcontact zo een powerbox van telenet zitten, hierdoor heb ik onder wel overal goed ontvangst maar bv op mijn slaapkamer en op de kinderen hun kamer is het ontvangst rampzalig
2 acces points kopen en die op 1e verdieping ver uit elkaar plaatsen. Als je deze dezelfde netwerk naam geeft als je hoofd netwerk zul je vrij weinig van het switchen merken, tenzij je constant met actieve verbinding rondloopt..

Stuk goedkoper en beter dan mesh systeem.

Snap sowieso niet waarom je mesh zou willen als je overal LAN hebt.

Enige verschil tussen mesh en AP is dat de verbinding tussen de APs over kabel of WiFi loopt. Switchen tussen verschillende toegangspunten zal blijven.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Pagina: 1