Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Uiteraard heeft de WTW een 0-10 volt ingang, kan ik dan die met elke willekeurige 0-10 volt regelaar aansturen? bijvoorbeeld met een 0-10 volt dimmer.
Dat systeem ga ik toch al gebruiken voor de verlichting in mijn nieuwe huis, kan ik gelijk de WTW mee regelen is mijn idee.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:29
Ja, dat kan. Let er wel op wat je systeem bij 0V gaat doen, want een dergelijk systeem wil je eigenlijk nooit volledig uitzetten. Bij mijn Vasco systeem kun je instellen dat deze bij 0V in de minimumstand gaat staan, je moet even nakijken of dat bij jouw systeem ook kan, anders eventueel voor een 1-10V aansturing gaan.

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 10:22

Nic

Vrij

luukske schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:28:
Let er wel op wat je systeem bij 0V gaat doen, want een dergelijk systeem wil je eigenlijk nooit volledig uitzetten.
In de zomer staan de ramen bij mij in huis dag en nacht open. Ik zie niet in wat de meerwaarde van een WTW in die maanden moet zijn: warmteterugwinning niet van toepassing, en ventilatie voldoende door meerdere open ramen, dus die hele periode staat hier de WTW uit. Dat scheelt best wat energie. Pas als de ramen weer dicht gaan, zo eind september, gaat de WTW weer aan.

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
luukske schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:28:
Ja, dat kan. Let er wel op wat je systeem bij 0V gaat doen, want een dergelijk systeem wil je eigenlijk nooit volledig uitzetten. Bij mijn Vasco systeem kun je instellen dat deze bij 0V in de minimumstand gaat staan, je moet even nakijken of dat bij jouw systeem ook kan, anders eventueel voor een 1-10V aansturing gaan.
WTW van mijn keuze is de Brink Renovent (plus uitvoering), in de documentatie staat vermeld 0.0 -10 volt maar niet wat er gebeurt als de spanning 0.0 volt (geheel uit of minimale motor snelheid/ ventilatie?)

In de zomer moet de WTW aan blijven; in de hele woning komen maar twee openstaande ramen, de stroom komt wel vanaf de zonnepanelen/ saldering.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:29
Ik kan mis zijn, maar van wat ik uit de handleiding opmaak, zijn minimum- en maximumdebiet instelbaar. Als de ingangsspanning onder de ingestelde waarde komt, dan wordt het debiet van de minimumwaarde aangehouden. Zelfde bij een grotere dan ingestelde ingangsspanning, dan wordt het maximum ingestelde debiet aangehouden.
Maar om zeker te zijn zou beter ook een eigenaar van een Brink Renovent hier reageren, al zou ik niet weten waarvoor die instellingen anders zouden moeten dienen.