Mislukte aankoop Steam, opnieuw kopen of afwachten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoDev
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-12-2020
Laatse edit: Geld terug voor de tweede aankoop. =)

Edit 2: M'n spellen zijn in m'n bibliotheek! Heb nu wel de tweede aankoop waar ik me zorgen over moet maken maar goed. Dus mijn advies voor nu is wachten en niet het advies van Steam opvolgen en de spellen nogmaals kopen. Ontzettend slecht advies dat....

Edit: Heb het dus geprobeerd nogmaals te kopen via de opgeslagen winkelwagen. Mislukte alweer. Dus als je hier over nadenkt doe het niet het zal wel druk zijn op de Steam servers. Dus misschien is het ook slim om geen aankopen te doen vandaag.

Dus vandaag maar besloten voor het eerst in maanden weer gebruik te maken van de Steam Sale. Spellen in winkelwagen, netjes betaald via Ideal. Alles ging vrijwel normaal, uiteindelijk gaf Steam aan dat de aankoop mislukt was en 3 uur later krijg ik een mail binnen dat ik de spellen opnieuw mag kopen (met de korting binnen 3 dagen). Terwijl het geld wel al is afgeschreven.

Mijn vraag is dus: heeft een van jullie ervaring met deze situatie? Is het slim om deze spellen opnieuw te kopen, voordat het geld is teruggestort? Ik ga morgen ook nog met vakantie dus dan kan ik niets kopen en m'n rekening minimaal in de gaten houden (anders had ik het wel een dag of twee aangekeken), dus kan helaas er geen dagen overheen laten gaan. Als een van jullie al zoiets hebt meegemaakt kregen jullie dan uiteindelijk het originele aankoop bedrag terug?

Excuses als de vraag wat vreemd is opgesteld, is de eerste keer dat ik iets post hier :)

[ Voor 22% gewijzigd door DominoDev op 27-12-2019 15:56 . Reden: situatie update ]

Beste antwoord (via DominoDev op 21-12-2019 16:02)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:39
Is bij mij ook wel eens gebeurt, vanwege drukte of storingen. Als het geld binnen enkele dagen niet bijgeschreven is kun je vrij makkelijk een ticket openen bij Steam support https://help.steampowered.com/nl/wizard/HelpWithPurchase en storten ze het alsnog terug.

Zucht...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
Is bij mij ook wel eens gebeurt, vanwege drukte of storingen. Als het geld binnen enkele dagen niet bijgeschreven is kun je vrij makkelijk een ticket openen bij Steam support https://help.steampowered.com/nl/wizard/HelpWithPurchase en storten ze het alsnog terug.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoDev
Ah ok dankje, dan maak ik gewoon gebruik van de opgeslagen winkelwagen en koop ik ze opnieuw. =)
Nog een vraagje voor ik dit topic close, wordt dit dan teruggestort op je Ideal of in je Steam Wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
DominoDev schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:48:
Ah ok dankje, dan maak ik gewoon gebruik van de opgeslagen winkelwagen en koop ik ze opnieuw. =)
Nog een vraagje voor ik dit topic close, wordt dit dan teruggestort op je Ideal of in je Steam Wallet?
Wordt een refund via iDeal en dus gewoon op je bankrekening terug gestort.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoDev
Ik heb je al als beste antwoord gezet maar ik heb nog een vraag.... ook ervaring als het twee keer mislukt?
Ik neem aan dat het dan gewoon twee keer wordt teruggestort.
(Man maak ik een keer gebruik van de Steam sale gebeurt er dit XD)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1310700

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem .. netjes betaald via ideal maar de aankoop was mislukt en staat er dat ze het geld nog moeten ontvangen van de aanbieder..maar het is natuurlijk al wel vn mijn rekening af..
heb dit nog nooit meegemaakt dus geen idee hoelang dit duurt en of t word opgelost..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:53
Ik had vanmiddag ongeveer het zelfde, de betaling stond meer dan een uur 'in behandeling'.
Na ongeveer anderhalf uur stond de game opeens toch in de bibliotheek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dan zul jij misschien net geluk hebben ..
bij mij zegt t :

Deze aankoop is mislukt. Steam kon de betaling van je betalingsaanbieder niet accepteren.

Als je ziet dat er geld voor deze aankoop in rekening is gebracht, zal het worden verwijderd wanneer je betalingsaanbieder hun transacties oplost. Steam heeft geen saldo voor deze aankoop geaccepteerd.

om heel precies te zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoDev
@Anoniem: 1310700 Ja dat heb ik ook nu, 2 keer. Heb voor de zekerheid ook Steam Support een paar berichten gestuurd maar aangezien het weekend is zullen ze wel langzaam reageren. Ik ben bang dat ik het toch maar een paar dagen moet afwachten en na de vakantie hopelijk ik of spellen in m'n bibliotheek heb of m'n geld twee keer terug. =/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

vervelend is dat ! ik wilde liever wachten tot ik mijn geld terug heb voordat ik de volgende aankoop ga doen plus moet er blijkbaar toch het 1 en ander opgelost worden bij steam .. ik hoop voor jou en voor mij en andere benadeelde dat het snel word opgelost ..

heb zelf ook steam support benadert maar daar zie ik voorlopig nog geen antwoord van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 12:35
Ik heb het zelfde probleem, het geld is afgeschreven, maar de aankoop lijkt mislukt te zijn.

Ik kan het binnen 70 uur opnieuw bestellen, maar dan zal het waarschijnlijk nog eens mislukken, gok ik met deze drukte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoDev
@Adr01 Zeker niet nog een keer bestellen, ik maakte die fout en zit nu met 2 keer mislukte aankopen en 2 afschrijvingen. Wacht op z'n minst tot morgen of een moment wanneer het wat rustiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Als je in je Steam-profiel kijkt, zie je dan wel het spel met 'Pending' of iets dergelijks erbij?

Ik had donderdagavond ook een bestelling bij Steam die niet goed leek te gaan, terwijl het geld al wel was afgeschreven van m'n rekening. Maar uiteindelijk na 2 uur kwam de betaling toch door bij Steam, en kon ik het spel toen gelukkig wel downloaden en spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 21-12-2019 17:04 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hahn schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:01:
Als je in je Steam-profiel kijkt, zie je dan wel het spel met 'Pending' of iets dergelijks erbij?

Ik had gisteren ook een bestelling bij Steam die niet goed leek te gaan, terwijl het geld al wel was afgeschreven van m'n rekening. Maar uiteindelijk na 2 uur kwam de betaling toch door bij Steam, en kon ik het spel toen gelukkig wel downloaden en spelen.
pending is al lang voorbij ik herhaal :

Deze aankoop is mislukt. Steam kon de betaling van je betalingsaanbieder niet accepteren.

Als je ziet dat er geld voor deze aankoop in rekening is gebracht, zal het worden verwijderd wanneer je betalingsaanbieder hun transacties oplost. Steam heeft geen saldo voor deze aankoop geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 1310700 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:04:
[...]

Dan zal het hoogstwaarschijnlijk vanzelf wel goedkomen, maar het kan een paar dagen duren voordat je je geld weer terug hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:06:
[...]

Dan zal het hoogstwaarschijnlijk vanzelf wel goedkomen, maar het kan een paar dagen duren voordat je je geld weer terug hebt.
hoop t idd wel ja , ik heb dit nog nooit meegemaakt zo en vind via internet altijd maar lastig lastig vertrouwen .. uit eindelijk zal t hopelijk wel goedkomen idd maar eerst zien dan geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 1310700 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:04:
[...]

Ja, maar dit is jouw topic niet. ;) Ten zij je gequote of getagged wordt, kun je ervan uitgaan dat de vraag aan de topicstarter (@DominoDev) gesteld wordt. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 21-12-2019 17:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:58
Hoe weet je dat het rustig is.
voor de rest, ik vind dit ook heel vreemd(onbehoorlijk) dat ze wel het geld hebben maar niet gelijk het systeem laten refunden of cancelen bij een mislukte aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 21-12-2019 17:29 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:26:
Hoe weet je dat het rustig is.
voor de rest, ik vind dit ook heel vreemd(onbehoorlijk) dat ze wel het geld hebben maar niet gelijk het systeem laten refunden of cancelen bij een mislukte aankoop.
Hoe weet je dat ze het geld hebben?

Bij fouten kan er maar beter zorgvuldig gehandeld worden. Dat mag best een paar dagen kosten. Het is balen, maar niet het eind van de wereld, lijkt me.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Room42 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:33:
[...]

Hoe weet je dat ze het geld hebben?

Bij fouten kan er maar beter zorgvuldig gehandeld worden. Dat mag best een paar dagen kosten. Het is balen, maar niet het eind van de wereld, lijkt me.
Bij fouten moet er helemaal niet gehandeld worden :P this jou geld, blijf eraf als er niks geverifieerd of goed gaat. Zit je dagen op je geld te wachten. Onbehoorlijk is het.

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 21-12-2019 17:59 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Mel33 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:57:
[...]

Bij fouten moet er helemaal niet gehandeld worden, this jou geld, blijf eraf als er niks geverifieerd of goed gaat.
Nogmaals: hoe weet je dat Steam zijn geld heeft? Hoe ik het lees heeft Steam helemaal geen geld ontvangen en is het daardoor fout gegaan. De bank/iDEAL moet het nu verder oplossen door het geld terug te storten, want Steam heeft aangegeven de betaling niet te accepteren, omdat het fout is gegaan.

Dus in deze doet Steam precies wat jij loopt te roepen: van het geld afblijven.
Mel33 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:57:
[...]

Zit je dagen op je geld te wachten. Onbehoorlijk is het.
Dagen wachten op je geld (aanname overigens) komt niet door Steam.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 21-12-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Hahn zolang je niks weet kunnen ze er van afblijven toch. Kheb liever dat het gereserveerd staat Bij mij, en ik het kan annuleren dan dat het weg is en ik moet wachten op hun. Dat we dit accepteren is al raar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mel33 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:02:
@Hahn zolang je niks weet kunnen ze er van afblijven toch. Kheb liever dan het gereserveerd staat en ik het kan annuleren dan dat het weg is en ik moet wachten op hun. Dat we dit accepteren is al raar toch :O
Ik heb het idee dat we in cirkeltjes praten, maar één laatste poging: dat is niet de schuld van Steam, maar dat is hoe betalingen via iDEAL werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Mel33 Er zitten meerdere partijen tussen jouw rekening en Steam, dus als ergens onderweg een fout optreedt, zal dat opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja en zolang het niet positief is afgehandeld. Is een reservering toch veel netter dan dit
Dat was het verder, dit is wat ik wil dat er veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 21-12-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Mel33 Wie zegt dat het niet een reservering is? Dat jij het niet op je rekening ziet staan wilt niet zeggen dat het weg is. Maar zo diep zit ik niet in het betalingsverkeer. Maar het hoeft toch niet instant opgelost te worden? Wat ik zeg, zorgvuldigheid met geld is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat je het normaal vind is oke maar het is niet netjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DominoDev
@Hahn In het begin stond "in behandeling" dus pending. Nu bij allebij de keren mislukt. Dit is al bezig sinds 12 uur dus ben bang dat de spellen niet meer in m'n bibliotheek komen te staan. Ik hoop nu vooral op geld terug eerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoDev
@Mel33 Dit is de eerste keer dat ik deze sites gebruik dus ik weet niet hoe betrouwbaar ze zijn maar ik kijk op:
https://downdetector.com/status/steam/map/
https://steamstat.us/
op deze sites kun je zien dat in NL/EU het idd nu druk is.
En je hebt gelijk hoe Steam dit aanpakt is heel slecht. Geven je een tijdslimiet om de spellen nogmaals te kopen en vervolgens mislukt het via die link ook. (Je zou toch denken dat het dan via een of andere speciale/ rustige route gaat ofzo, ik weet niet heel veel van netwerken maar dit moet toch mogelijk zijn)
Of gewoon geen betalingen toestaan als er drukte op Steam is of waarschuwing tonen ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door DominoDev op 21-12-2019 18:34 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@DominoDev dankje voor de link.

Ja Eender wie het afhandelen, blijf eraf, dit doe je met contant geld ook niet. Het is in het voordeel van de ideal of store, maar het is mijn geld. En het is idd heel goed te programmeren. Snap echt niet dat er zoveel zijn die het normaal vinden (zijn vast zo opgeleid bij callcenters ofzo, heb wel meer die altijd zeggen dat het onzin is, of, tja zo werkt het nu eenmaal. Maar jou geld is uit je portemonnee, das niet netjes, onbeschoft zelfs, denken niet meer in voordeel van de klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DominoDev

zo te zien is er een grote storing als ik kijk naar die outage map

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:52
Ik heb vanavond het zelfde probleem. Spel in winkelmand, betaald via iDeal. Geld is wel van mijn rekening af maar op Steam gebeurd er niks. Spel staan nog altijd in m’n winkelmand en niet tussen mijn lijst met games.

Nu 2 uur later heb ik een mail van Steam dat er een fout is opgetreden met een recente Steam aankoop.

Er word hier aangegeven dat het geld terug gestort wordt? Weten mensen of dit automatisch gaat of moet ik hier nog achteraan?

Edit: Zo’n 2,5 uur na de aankoop en ook na de melding dat er een fout was opgetreden bericht dat de items zijn toegevoegd aan m’n Steam bibliotheek.

[ Voor 14% gewijzigd door CatchEmAll op 21-12-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
CatchEmAll schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:13:
Ik heb vanavond het zelfde probleem. Spel in winkelmand, betaald via iDeal. Geld is wel van mijn rekening af maar op Steam gebeurd er niks. Spel staan nog altijd in m’n winkelmand en niet tussen mijn lijst met games.

Nu 2 uur later heb ik een mail van Steam dat er een fout is opgetreden met een recente Steam aankoop.

Er word hier aangegeven dat het geld terug gestort wordt? Weten mensen of dit automatisch gaat of moet ik hier nog achteraan?

Edit: Zo’n 2,5 uur na de aankoop en ook na de melding dat er een fout was opgetreden bericht dat de items zijn toegevoegd aan m’n Steam bibliotheek.
Kwil hier toch nog even op reageren, ik weet niet of ze mij gehoord hebben :P , maar zo hoort het te gaan. netjes.

Zij hebben mijn geld uit mijn portemonnee gehaald, of ik heb het gegeven, 't een om het andere, dus zorgen zij er ook maar als de wiedeweerga voor, dat ik het item krijg, en ik ga vooraan tov al die nieuwe kopers, en ik sluit helemaal niet achter aan in de rij oid. Ze hebben mijn geld toch waar ze mensen of een programmeur mee kunnen inhuren die dit in orde maakt. Alle foute of onafgehandelde WEL betaalde transacties, kunnen in een batch die prio 1 krijgt. En niet achteraan de rest te sluiten zoals het bij banken/webshops/ideal (vroeger) ging.
Veel te lang naar adviezen van mensen geluisterd die bijv in een calcenter werken, of die met de systemen werken, of het systeem maar zo accepteren als het was, en dan als advies geven 'deal er maar mee'.

Nu is dit dus anders, en ethisch ook netjes snel opgelost zal maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flemishwarcry
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-07-2020
Hoe is dit verder afgelopen? Ik heb momenteel hetzelfde probleem maar ik ga hier niet als zoveelste persoon er terug over beginnen. Ik had zogezegd het betalingsvenster te snel afgesloten maar als het minutenlang draait klopt het ook gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:36
Volgens mij kan je de huidige staat van de transactie inzien via je transaction history, als hij daar nog op pending staat heb je nog kans dat hij door gaat. Rejected of iets in die trend is definitief afgekeurd.

https://store.steampowered.com/account/history/

Je kan ook gelijk op transacties doorklikken en hulp krijgen van steam support, makkelijker kan het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoDev
@Flemishwarcry Sorry voor de late reactie, hopelijk is het ondertussen al opgelost. :)
In elk geval uiteindelijk had ik contact opgenomen met Steam Support via de transactie geschiedenis zoals @Sleepkever aangeeft. Daar kreeg ik relatief snel (denk een dag of drie) antwoord op dat ze de aankopen zouden bekijken op geldigheid en kreeg beide transacties uiteindelijk teruggestort. (Ik had alles terug na ongeveer een week) Dus ik zal aanbevelen contact op te nemen met Steam Support en wellicht ook de transacties zelf bij de hand te hebben als ze nog niet staan op Steam. Succes. :)
(Overigens wel jammer om te horen dat dit weer gebeurd hopelijk doet Steam hier binnenkort eens wat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterFiddle
  • Registratie: December 2020
Maar als ik het goed begrijp wordt het geld dus automatisch teruggestort wanneer dit verkeerd gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoDev
@MisterFiddle Je moet eventjes contact opnemen met Steam Support en het probleem uitleggen.
Zodra ze aangeven dat ze het geld gaan terug betalen kun je het binnen ongeveer een week terugverwachten.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
Ik heb nu ook helaas dit probleem.

Nu weet ik niet wat te doen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebeSwYznASHZpUDh2mZHOlV6ksA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CppRPXd5TdwSSHsTX4M9lanl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Snake_Eye op 25-11-2021 01:44 ]

• daankreuning
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
@Snake_Eye Ik en mijn vriend ook f1 2021 met de sale gekocht. 2x geprobeerd beide mislukt. Inmiddels wel 2x 37,45€ van mijn rekening af. Heb inmiddels steam support een bericht gestuurd nu afwachten en hopen dat ik mijn geld maar eens terug krijg niet te geloven dat dit probleem nog steeds bij mensen voorkomt.

• Snake_Eye
daankreuning schreef op donderdag 25 november 2021 @ 01:22:
@Snake_Eye Ik en mijn vriend ook f1 2021 met de sale gekocht. 2x geprobeerd beide mislukt. Inmiddels wel 2x 37,45€ van mijn rekening af. Heb inmiddels steam support een bericht gestuurd nu afwachten en hopen dat ik mijn geld maar eens terug krijg niet te geloven dat dit probleem nog steeds bij mensen voorkomt.
Geen goede reclame zo.Zijn jullie aankopen ook met deze sale fout gegaan ja? Of ze voegen mijn aankoop in mijn bibliotheek (dat heb ik het liefste natuurlijk, want ik wil dat spel) Of ze geven geld terug. Heb je ook met Ideal betaald?
Ik heb Steam support ook een bericht toegestuurd. Nu maar afwachten.

[ Voor 30% gewijzigd door Snake_Eye op 25-11-2021 01:40 ]

• daankreuning
@Snake_Eye Ja, wij hadden ook via Ideal betaald. En inderdaad geen goeie reclame. Zo teleurstellend, ik dacht lekker f1 te kunnen spelen gisteravond, maar nee.

• Snake_Eye
Er zijn meerdere mensen de dupe, zie hier maar eens.

• Dain_Bramage
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:32
Ook ik loop er tegen aan, via IDEAL betaald en een mail ontvangen dat er iets fout is gegaan.Geld nog niet teruggestort gekregen

Vervolgens is een repurchase met IDEAL niet mogelijk.

"We are temporarily unable to process transactions with this payment method at this time. We apologize for the inconvenience."

• daankreuning
@Dain_Bramage Haha er zou maar wel eens een transactie goed gaan op Steam. ;/ Ik heb ook mijn geld nog niet terug gekregen, wacht nog steeds op een reactie van Steam.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 15:10

vectormatic

Warlock of the doorlock

Hiet hetzelfde, gisteravond om ca 20:00 borderlands 3 gekocht en met ideal betaald. Geld is netjes afgeschreven, maar ik kreeg een paar uur later dezelfde mail, en geen spel..

Nu kan ik prima even de CC trekken en opnieuw kopen, maar principieel gezien wil ik toch wel eerst mijn geld terug...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Snake_Eye
Heb net mail gekregen dat de game toegevoegd is in mijn bibliotheek. Dus het is goed gekomen. Ik zie de game inderdaad in mijn bibliotheek.

[ Voor 20% gewijzigd door Snake_Eye op 25-11-2021 11:28 ]

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55
Ideal is ook gewoon een ruk systeem wat dat betreft. Met een CC heb ik nog nooit gedoe gehad (ff afkloppen). Als een betaling dan mislukte, was er ook geen reservering op de CC gemaakt.

Mijn advies is in elk geval nooit Ideal te gebruiken voor buitenlandse bedrijven. Ideal is echt een NL dingetje. Internationaal is CC nog altijd koning (hoewel Paypal ook erg handig is, maar probeer daar maar s borg bij een autoverhuur bedrijf in het buitenland mee te betalen)

• Dain_Bramage
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:32
daankreuning schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:31:
@Dain_Bramage Haha er zou maar wel eens een transactie goed gaan op Steam. ;/ Ik heb ook mijn geld nog niet terug gekregen, wacht nog steeds op een reactie van Steam.
Heyyy, ze staan er ineens tussen en heb netjes een mailtje ontvangen. Maar goed dat ik niet nog een keer heb proberen te kopen.

Niet eerder meegemaakt met Steam of IDEAL.

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:52
Heeft ermee te maken dat er in het algemeen een payment provider tussen zit die de daadwerkelijke ideal-betalingen af handeld.

Steam website => call naar payment provider => redirect naar je bank => redirect met codes terug naar de payment provider => Steam website wordt via API's aangeroepen dat de betaling geslaagd is.

Als de laatste stap niet lukt om whatever reden (website overbelast ed) zal de payment provider het nog een aantal keren proberen voor het echt opgegeven wordt.
Daarom zie je vaker dat de transactie alsnog even later er doorheen komt. (spel toegevoegd)
Is het nog niet gelukt na een paar keer zal het geld terug gestort worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRed
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:39
Ze hadden blijkbaar meer problemen gister. Ik kreeg 2 keer een error met de Ideal betaling. PayPal ging gelukkig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen_.
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-02-2022
En helaas ben ik ook in Februari 2022 de dupe van dit..

Had de euro truck simulator 2 bundle gekocht met een extra DLC, maar na betaling niks ontvangen.
Ik wil wel graag de game hebben aangezien op 3 februari de actie afloopt en het dan weer de normale prijs zal krijgen.

Steam zegt het volgende:

Maar gewoon wachten? Support service reageert niet erg vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Thijmen_. schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:27:
En helaas ben ik ook in Februari 2022 de dupe van dit..

Had de euro truck simulator 2 bundle gekocht met een extra DLC, maar na betaling niks ontvangen.
Ik wil wel graag de game hebben aangezien op 3 februari de actie afloopt en het dan weer de normale prijs zal krijgen.

Steam zegt het volgende:

Maar gewoon wachten? Support service reageert niet erg vlot.
Het is wel doorgevoerd, alleen duurt het langer. Had van Steam later vernomen dat het altijd in orde komt.

Maar het bericht "Deze aankoop is mislukt. Steam kon de betaling van je betalingsaanbieder niet accepteren.
Als je ziet dat er geld voor deze aankoop in rekening is gebracht, zal het worden verwijderd wanneer je betalingsaanbieder hun transacties oplost. Steam heeft geen saldo voor deze aankoop geaccepteerd.""

Is natuurlijk onzin, en brengt mensen in de war.

[ Voor 17% gewijzigd door Snake_Eye op 01-02-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:17

UTM

Zojuist hetzelfde. Spel gekocht, geld afgeschreven, maar betaling is ‘bezig’. Wellicht door de grote drukte ivm de sale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper VH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-02-2022
Zelfde verhaal als bovenstaanden. Football Manager 2022 gekocht in de sale, geld afgeschreven maar betaling niet doorgekomen bij Steam. Hopelijk over een paar uur ineens een mail dat de game in de bibliotheek staat maar even afwachten blijkbaar

/edit: na 20 uur een mail gekregen dat het spel alsnog in mijn bibliotheek zit. Case closed _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Jasper VH op 02-02-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hophni
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-06 23:08
Ook hier dezelfde problemen. Betaald met iDeal. Nu maar afwachten of het überhaupt nog in mijn bibliotheek verschijnt. Wat een gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Inmiddels bericht dat de aankoop mislukt is. Tevens een cryptisch bericht dat m’n bank het geld terugstort.
Althans, dat maak ik op uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyran37
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-10-2022
Bij mij ging het ook weer twee keer fout vandaag. Eerste aankoop kwam er na 1.5 uur alsnog doorheen. Tweede die ik daarna deed is mislukt, maar wel afgeschreven.

Lijk mij dat het bij Steam zelf mis gaat vanwege drukte want betalen lukt gewoon prima alleen Steam blijft dan hangen op working/bezig. Voortaan gebruik ik maar weer PayPal of zo.

Heeft iemand nou zijn gelf teruggestort gekregen zonder dat Steam support hierbij nodig was?

[ Voor 12% gewijzigd door Tyran37 op 02-02-2022 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Geen idee. Volgens mij, zie bovenstaande post, is het een geautomatiseerd proces. Toch heb ik zojuist Steam zelf ook de vraag voorgelegd. Mocht ik een reactie hebben, dan edit ik m’n post.

/edit: zojuist een mail ontvangen van Steam dat ik toch het spel heb gekocht. De betaling is schijnbaar nu pas verwerkt? :) Hij staat in ieder geval in mijn bibliotheek. Succes allen!

[ Voor 33% gewijzigd door UTM op 02-02-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
UTM schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:36:
Geen idee. Volgens mij, zie bovenstaande post, is het een geautomatiseerd proces. Toch heb ik zojuist Steam zelf ook de vraag voorgelegd. Mocht ik een reactie hebben, dan edit ik m’n post.

/edit: zojuist een mail ontvangen van Steam dat ik toch het spel heb gekocht. De betaling is schijnbaar nu pas verwerkt? :) Hij staat in ieder geval in mijn bibliotheek. Succes allen!
Zei het toch al, komt meestal wel goed.
Pagina: 1