Sinds een aantal weken heb ik een nieuw systeem bestaande uit een; Gigabyte 7DXR mainbord, AMD thunderbird 1.4G, 256 MB PC/2100/Hyndai geheugen en een ASUS v8200 kaart. Dit systeem zou fijnloos moeten draaien op 133 mhz (FSB)
. Als ik de jumpers op het moederbord op 133 mhz zet start het systeem niet eens op (geen beeld)
. Dan maar via de bios in stapjes van 1 mhz. Hierbij kom ik tot 126 mhz ( proc. haalt nu 1.334 g bij 1.7 v) (tot hier start Windows nog op)maar zodra ik verder ga dan de 126 wordt het systeem onstabiel en slaat het vast
. Als ik bij 126 mhz een spel als Emperor, battle of dune draai slaat het vast, pas bij 120 mhz doen deze problemen zich niet meer voor. Ik heb de hardware getest met diverse programma's waaronder SiSoft Sandra. Hieruit komen geen grote problemen naar voren, alleen de melding "AGP bus speed is too high, reduce FSB speed or FSB/AGP multiplier"
(trek de kaart het niet????).Al bij al, alles wat ik probeer niets lukt. Iets moet niet lekker werken
. Heeft iemand nog enig idee wat ik verder kan uit proberen. Alle reaktie's en tips zijn welkom.
Groetjes
Marco
Groetjes
Marco