Toon posts:

Problemen om systeem op 133 MHZ te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken heb ik een nieuw systeem bestaande uit een; Gigabyte 7DXR mainbord, AMD thunderbird 1.4G, 256 MB PC/2100/Hyndai geheugen en een ASUS v8200 kaart. Dit systeem zou fijnloos moeten draaien op 133 mhz (FSB) :( . Als ik de jumpers op het moederbord op 133 mhz zet start het systeem niet eens op (geen beeld) :'( . Dan maar via de bios in stapjes van 1 mhz. Hierbij kom ik tot 126 mhz ( proc. haalt nu 1.334 g bij 1.7 v) (tot hier start Windows nog op)maar zodra ik verder ga dan de 126 wordt het systeem onstabiel en slaat het vast |:( . Als ik bij 126 mhz een spel als Emperor, battle of dune draai slaat het vast, pas bij 120 mhz doen deze problemen zich niet meer voor. Ik heb de hardware getest met diverse programma's waaronder SiSoft Sandra. Hieruit komen geen grote problemen naar voren, alleen de melding "AGP bus speed is too high, reduce FSB speed or FSB/AGP multiplier" :? (trek de kaart het niet????).Al bij al, alles wat ik probeer niets lukt. Iets moet niet lekker werken ;( . Heeft iemand nog enig idee wat ik verder kan uit proberen. Alle reaktie's en tips zijn welkom.

Groetjes
Marco B-)

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21
Staat de multiplier voor je AGP bus wel gewoon goed, aangezien hij zegt dat je AGB busspeed "to high" is?

• SkywalkerII
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:25
Heb je de Vcore al eens wat hoger gezet? Probeer het eens op 1.85 en kijk dan of het werkt. Je hebt toch wel een echte koeler

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
ik heb ook een asus v8200 en een athlon 1,4

wat jij beschrijft is bijna precies wat ik heb..

mijn mobo is nu bij perfect systems en het wordt omgewisseld, dus ik hoop het snel terug te krijgen..
mijn temp idle 58 graden op 1050 mhz!!!!
en stressed 65/66 met 6, ja 6 casefans

de kast temp is de helft als die van de proc..

edit

de reden dat ze hem terug namen was een schommelende vcore (1,774-1,804)

en het mobo is een msi k7t266pro

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Had laatst een Asus V8200 te leen.... Overwoog een aanschaf, kennis had hem, testen dus! Ik heb hem totaal 10 minuten in m'n kast gehad; niks dan problemen. Had toen nog wel mijn oude bios (1004) er op. Processor kreeg ik niet meer op mijn orginele snelheid van 1333Mhz :( . Aangezien het niet mijn eigen kaart was, heb ik niet verder lopen k*tten... Maar vond het wel typisch! Zie dat ik niet de enige ben :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

TB 1400 op mijn MSI KT7 turbo was op 133 ook niet stabiel te krijgen - op 100 mhz liep het allemaal prima. Vervanging van koeler bracht de oplossing - Met een thermaltake Volcano II draait het systeem nu zonder problemen - Temp nu idle 45 en stressed 52

I'm partial to your abracadabra

• MariG
  • Laatst online: 26-08 10:04
kijk eens bij een ander

Verwijderd

Heb je wel de laatste versie van Sisoft Sandra. Oudere versies willen de bussnelheden nogal eens verkeerd weergeven.
Zet je VIO eens op 3,45 i.p.v. 3,3.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op donderdag 02 augustus 2001 08:15 schreef SkywalkerII het volgende:
Heb je de Vcore al eens wat hoger gezet? Probeer het eens op 1.85 en kijk dan of het werkt. Je hebt toch wel een echte koeler
hij moet op default ook handig de 133 mhz fsb aankunnen

Verwijderd

Misschien heb je een 'C' type Tbird..?

Dat is de 200 Mhz FSB versie. Op dat bord zallie dan eerst proberen op 133*14 de BIOS te starten. Aangezien dat 1826 Mhz is zal dat misschien niet lukken.....
:Y)

• SkywalkerII
  • Laatst online: 19-08 13:25
Op donderdag 02 augustus 2001 09:20 schreef frenkpie het volgende:

[..]

hij moet op default ook handig de 133 mhz fsb aankunnen
:?

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 10:18 schreef SkywalkerII het volgende:

[..]

:?
Zo lees ik hem :

handig=niet zo moeilijk, eenvoudeig, makkelijk...

;)

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 10:14 schreef Hooi het volgende:

Dat is de 200 Mhz FSB versie. Op dat bord zallie dan eerst proberen op 133*14 de BIOS te starten. Aangezien dat 1826 Mhz is zal dat misschien niet lukken.....
1) 200MHz 1400's bestaat niet
2) C = 266MHz

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 10:39 schreef Vo0 het volgende:

[..]

1) 200MHz 1400's bestaat niet
2) C = 266MHz
Ojah? Al eens bij Gistron gekeken ??
'B' type=Duron
'C' type=Tbird 200 Mhz
'D' type=Tbird 266 Mhz
(Ik denk dat je een beeeeetje er naast zit..)
;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/gistron.jpg
http://www.gistron.com
//edit sjit, je kunt niet bij Gistron naar een losse pagina linken..

Verwijderd

B = 200 mhz fsb
C = 266 mhz fzb

Waar zie jij bij Gistron staan dat de Duron een B, 200mhz een C en 266mhz een D zou zijn?

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 12:15 schreef tebbensa het volgende:
B = 200 mhz fsb
C = 266 mhz fzb

Waar zie jij bij Gistron staan dat de Duron een B, 200mhz een C en 266mhz een D zou zijn?
Nee slim,

1) Een Duron is altijd een B core
(heb er hier twee)
Of andersom, een B core is altijd een Duron.
(Het is dus het laatste karakter op de bovenste regel van de tekst op de core.
Ik weet niet waar jij kijkt maarjah..)

2) '1400 FSB200 bestaan niet' werd er beweerd. Das niet waar dus Gistron is een van de winkels die ze heeft..

3) de core codes heb ik er maar even bij gegeven. Ter info

Volgens mij zijn er een paar tweakers nog niet helemaal wakker..

(Beetje wezen slempen in de disco neem ik aan .. :9 )

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
eeeh hoe zit het met de voeding???? Wat voor een heb je, die GF3 schijnen namelijk veelt e zuipen...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 02 augustus 2001 12:21 schreef Hooi het volgende:
2) '1400 FSB200 bestaan niet' werd er beweerd. Das niet waar dus Gistron is een van de winkels die ze heeft..
Sterker nog: niet alleen Gistron heeft ze, maar zelfs AMD zelf heeft ze ;)

http://www.amd.com/news/prodpr/21040.html
The 1.4 GHz AMD Athlon processor, available with a 266MHz front-side bus (FSB) or a 200MHz FSB, is priced at $253 in 1,000-unit quantities.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 12:21 schreef Hooi het volgende:

[..]

Nee slim,

1) Een Duron is altijd een B core
(heb er hier twee)
Of andersom, een B core is altijd een Duron.
(Het is dus het laatste karakter op de bovenste regel van de tekst op de core.
Ik weet niet waar jij kijkt maarjah..)

3) de core codes heb ik er maar even bij gegeven. Ter info

Volgens mij zijn er een paar tweakers nog niet helemaal wakker..

(Beetje wezen slempen in de disco neem ik aan .. :9 )
1) Een B core is niet altijd een Duron. (En ik kijk op de goeie plek hoor).

2) Klopt, staat ook op de zite van AMD. (Heb ik ook niet ontkend).

3) Die core codes die je opgeeft kloppen dus niet. De 266 variant is wel degelijk een C core (hier heb ik twee van).

Kijk hier eens:
http://www.amd.com/products/cpg/athlon/techdocs/index.html

Kijk eens in de "AMD Athlon Processor Model 4 Data Sheet" onder ordering information; hier staat de uitleg van de Core Codes. (Over de Duron is ook zo'n docje).

Conclusie ?? :)

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 13:38 schreef tebbensa het volgende:

[..]

1) Een B core is niet altijd een Duron. (En ik kijk op de goeie plek hoor).

2) Klopt, staat ook op de zite van AMD. (Heb ik ook niet ontkend).

3) Die core codes die je opgeeft kloppen dus niet. De 266 variant is wel degelijk een C core (hier heb ik twee van).

Kijk hier eens:
http://www.amd.com/products/cpg/athlon/techdocs/index.html

Kijk eens in de "AMD Athlon Processor Model 4 Data Sheet" onder ordering information; hier staat de uitleg van de Core Codes. (Over de Duron is ook zo'n docje).

Conclusie ?? :)
;) Excuseer, U heeft helemaal gelijk.
I stand corrected .
B is dus 200 en C is dus 266 FSB

Dat houdt dan ook weer in, dat er hier ergens een posting is van iemand die tevergeefs een C Tbird op een KT133 chipset Abit bordje probeert te laten draaien.

Want dat Abit bord zal steeds de default 133 FSB proberen, wat njet werkt met die chipset.
*ehum*

:+

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 10:14 schreef Hooi het volgende:

Dit wordt dan dus 1826Mhz als het een B type Tbird is..
*phew* :P dawerkniet

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 08:11 schreef Titanicfanatic het volgende:
Staat de multiplier voor je AGP bus wel gewoon goed, aangezien hij zegt dat je AGB busspeed "to high" is?
Heb ik me rot naar gezocht maar kan deze nergens vinden. De enigste optie die er is, is om de voltage van je AGP kaart te verhogen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 08:15 schreef SkywalkerII het volgende:
Ik heb een Global Win WBK38. Zal het eens proberen.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 14:39 schreef Hooi het volgende:

[..]

;) Excuseer, U heeft helemaal gelijk.
I stand corrected .
B is dus 200 en C is dus 266 FSB

Dat houdt dan ook weer in, dat er hier ergens een posting is van iemand die tevergeefs een C Tbird op een KT133 chipset Abit bordje probeert te laten draaien.

Want dat Abit bord zal steeds de default 133 FSB proberen, wat njet werkt met die chipset.
*ehum*

:+
Nop, default zetten moederborden (ook de Abit KT serie) hem op 100 en niet op 133.
Als jij bijv een 266 1000Mhz op zo'n bordje zet en je boot die bak zal hij in eerste instantie opstarten op 7,5 x 100

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 12:33 schreef MGSNK het volgende:
eeeh hoe zit het met de voeding???? Wat voor een heb je, die GF3 schijnen namelijk veelt e zuipen...
Ik heb een 300 watt voeding. Op het moederbord zit een aparte voeding aansluiting voor de AGP kaart om dit soort problemen te omzeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 09:10 schreef tebbensa het volgende:
Heb je wel de laatste versie van Sisoft Sandra. Oudere versies willen de bussnelheden nogal eens verkeerd weergeven.
Versie 2001te Pro.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42
Heb je ook naar de temperatuur gekeken? Ik heb net een TBird 1400 (266) naar een vriend van me gebracht.

Thuis draaide dat ding (open kast, veel airflow) keuring op een graad of 45. Bij hem, onder een tafel, en dicht, werd ie 69 en "reboot" bij 3d Mark 2001 (in het nature stuk :'( )

Kast open gezet, dikke blower ervoor, temp daalde naar 42, en alles stabiel. Hij is nu z'n GF2 GTS Pro 64mb aan het tweaken.

Ow: Mobo is EpoX 8K7A (met AMD 761 combo)
en 256 mb Samsung DDR

verder: DVD, brander, IBM IC 40 gieg

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 09:10 schreef tebbensa het volgende:
Versie 2001te Pro.
Pagina: 1