December Prijzen Parade 2019

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
@Tweakers Partners
plan: December Prijzen Parade 2019 - Dag 8: Win een G-Master Red Eagle GB2760...
Met de mogelijkheid om via Black Tuner de helderheid van de donkere gebieden op het scherm aan te passen, geeft de Red Eagle je een ongekende beeldkwaliteit.
Is hier ook enig bewijs voor?
Het maakt niet uit welke games jij speelt; RTS, FPS, MMO of MOBA – met de Red Eagle op jouw bureau sta jij aan de top van de gamerketen.
Lol! Een user met zo'n scherm wordt automatisch slagen beter?
De ScreenPad™ 2.0 helpt om multitasking te verbeteren en de manier te veranderen waarop men met de laptop werkt.
plan: December Prijzen Parade 2019 - Dag 2: Win een Asus VivoBook S15 S532FL-...
Sinds wanneer gebruiken wij tm in onze teksten? In plan: December Prijzen Parade 2019 - Dag 3: Win 'n HyperX Chargeplay & HyperX... is het beter opgelost.

Het mag wat mij betreft wat neutraler in plaats van een advertorial.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Tweakers Partners
plan: December Prijzen Parade 2019 - Dag 11 & 12: Win een Lenovo 530S

Er staat bij de specs in het artikel:
Grafische kaart Intel UHD Graphics 620

Uiteraard zit die er in want de CPU is een i7-8550U.
Maar volgens mij zit er ook een:
GeForce MX150
in: pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-15IKB (81EV005YMH)

Ik kan het natuurlijk mis hebben en zijn vast meerdere versies van het model :)

Wel een hele mooie prijs trouwens!
Goed geregeld!

Oh onder het artikel wordt gelinkt naar de i5-8250U versie van de laptop i.p.v. de i7 versie. De i5 versie heeft een GeForce MX130.

Groetjes,

[ Voor 21% gewijzigd door djwice op 21-12-2019 12:44 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:10
Ik vind het een beetje naïef om niet te denken dat dit soort acties advertorials zijn. Natuurlijk leuk om iets gratis te krijgen, maar het is tegelijkertijd grote reclame.

Lijkt me logisch dat dergelijke omschrijvingen bij een product staan. Dat staat tenslotte ook vaak in product omschrijvingen van webwinkels.

Termen als "aan de top van de gamerketen" of "ongekende kwaliteit" is allemaal relatief en gewoon marketing praat. Daar doorheen prikken is toch niet teveel gevraagd bij zulke acties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
@Inverted_World andersom is het niet teveel gevraagd dat soort uitingen te laten. Het is niet nodig de omschrijving een op een over te nemen. Als de redactie dat bij een artikel of review zou doen, zijn de klachten niet van de lucht. Zeker gezien het feit dat in de andere acties uit deze serie het niet wordt gebezigd.

Het noemen van de fabrikant op zich is al reclame en bij een weggeefactie is de exposure al meer waard dan de waarde van het product.

Daarnaast slaat die onzin nergens op bij de (oude oorspronkelijke) doelgroep van deze site.

[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 23-12-2019 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Voor mij zijn zulke uitlatingen vaak een teken om met een flinke korrel zout naar het product te kijken.
"Als ze daar zulke opgeklopte termen worden gebruikt, zullen ze vast iets te verbergen hebben."
Denk wel dat ik het mis heb hoor, maar voor mij is het juist geen aanbeveling als zulke teksten erbij staan.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:10
PcDealer schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:21:
@Inverted_World andersom is het niet teveel gevraagd dat soort uitingen te laten. Het is niet nodig de omschrijving een op een over te nemen. Als de redactie dat bij een artikel of review zou doen, zijn de klachten niet van de lucht. Zeker gezien het feit dat in de andere acties uit deze serie het niet wordt gebezigd.

Het noemen van de fabrikant op zich is al reclame en bij een weggeefactie is de exposure al meer waard dan de waarde van het product.

Daarnaast slaat die onzin nergens op bij de (oude) doelgroep van deze site.
Maar het zijn geen artikelen of reviews. Je ziet duidelijk dat alle producten gesponsord zijn. Het is geen liefdadigheids actie, ondanks je gratis iets kunt winnen. Het is gewoon een vorm van reclame. Mijn inziens zie je dat soort teksten dan altijd, en verwacht ik ook niet anders.

Van een review of artikel kun je inderdaad wel anders verwachten, maar dat zijn appels en peren vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
@Inverted_World
Hoewel de marketingafdeling van de betreffende fabrikanten het vermoedelijk niet voor ogen hadden, is het niet alleen irritant maar laat o.a. @Maarten_E zien dat deze manier van communiceren een ongewenst effect kan hebben waarbij de geloofwaardigheid van zowel de adverteerder als Tweakers op het spel staat. Tweakers plaatst immers zelf de tekst.

Jouw standpunt is voor mij duidelijk, ik wacht verder op de crew.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 21-12-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:21:
@Inverted_World andersom is het niet teveel gevraagd dat soort uitingen te laten. Het is niet nodig de omschrijving een op een over te nemen.
Nou dat lijkt mij juist wel nodig, althans het lijkt mij niet naïef om te denken dat de leverancier van de “prijs” mede bepaald wat er bij deze prijs vermeld wordt. Als tweakers vervolgens zegt “Ja maar wij willen die reclame tekst er niet bij want dat kunnen sommige tweakers niet relativeren” dan zegt de verstrekker “oke doei!”

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Donstil schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:15:
[...]

Nou dat lijkt mij juist wel nodig, althans het lijkt mij niet naïef om te denken dat de leverancier van de “prijs” mede bepaald wat er bij deze prijs vermeld wordt. Als tweakers vervolgens zegt “Ja maar wij willen die reclame tekst er niet bij want dat kunnen sommige tweakers niet relativeren” dan zegt de verstrekker “oke doei!”
Ik vermoed dat Concepts (Bureau Gekkigheid, de link naar bureaugekkigheid.nl doet niets (meer)) dit soort non-spot uitingen regelt.

Ik citeer:
Elke dag ontwikkelt en realiseert Tweakers Concepts (Bureau Gekkigheid) reactieve en proactieve campagnes die zowel adverteerders als bezoekers gelukkig maken.
Tweakers is echt niet bang voor een "doei!". Al jaren proberen ze over de top reclames te weren en hebben ze meermaals aangegeven ook "Neen" te verkopen. Dat wordt nogeens bevestigd:
De koers die Tweakers op advertentiegebied vaart, werpt dus duidelijk zijn vruchten af en maakt dat Tweakers vooroploopt in de markt.
https://tweakers.net/info/advertising/lean/
Ik denk dat daarom @gerbenvdr daar wel een zegje over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Elke dag ontwikkelt en realiseert Tweakers Concepts (Bureau Gekkigheid) reactieve en proactieve campagnes die zowel adverteerders als bezoekers gelukkig maken.
Precies wat er nu gebeurd toch? Adverteerders blij met advertentie em bezoekers blij met “de prijs”

Vind dit persoonlijk ook verre van “over de top reclames”. We moeten het niet overdrijven natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Donstil schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:51:
[...]
We moeten het niet overdrijven natuurlijk.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd in 'plan: December Prijzen Parade 2019 - Dag 14: Win een Oppo Reno2 Z'

Dit vind ik wel een sympathiek idee. Ik ben ook wel benieuwd naar het aantal respondenten en de ja/nee verdeling :)
Pagina: 1