Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-10 00:07
Beste mede-tweakers!

Al een tijdje denk ik na over een gpu upgrade van mijn laptop (HP zbook 15 g1). Momenteel zit er een quadro k610m in die een uiterst matige game ervaring doet beleven. Doordat er eigenlijk alleen mxm 3.0a kaarten in passen, ben ik gaan kijken naar het concept van eGPU's.

Een aantal eGPU opties maken gebruik van een thunderbolt 3 aansluiting, alleen bezit mijn laptop alleen een thunderbolt 2 port. Ik vroeg me af of jullie misschien wat ervaringen of deskundigheid zouden willen delen op het gebied van eGPU's.
Is een thunderbolt 2 port voldoende om een goede game ervaring te hebben voor een eGPU? Of is een thunderbolt 3 aansluiting toch wel noodzakelijk? Ik ben me ervan bewust dat egpu's voor laptops sowiezo met hun eigen gebreken komen i.t.v. Performance tegenover desktops, maar zolang die niet meer dan -25% bedragen vind ik dat acceptabel.
Verder zou ik het liefst een DiY eGPU gebruiken, vind het namelijk leuk om een beetje zelf te sleutelen!
Ik ben (als leek op het gebied van laptops) benieuwd naar jullie ervaringen!

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ik vind het zo zonde van het geld, leg er een beetje bij en je kunt een leuk systeem bouwen waarop je zonder beperkingen kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:53

ZenTex

Doet maar wat.

Tb2 zou genoeg moeten zijn voor een redelijke budget kaart om leuk mee te kunnen gamen.

Volgens mij zijn sommige tb3 enclosures geschikt om (met wat tweaken) met een Tb2 poort te gebruiken, dus ik zou daarvoor gaan ivm toekomstbestendigheid.

Maar idiaal is het idd niet nee.
Misschien is het beter om die paar honderd euro wat dit gaat kosten te investeren in een laptop met redelijke GPU én tb3?