Mijn Asrock Taichi X470 Ultimate heeft an sich enkele maanden prima gedraaid, op wat RAM-issues na. Na terugsturen van Hynix en aanschaf van 3200MHz RAM met Samsung B-die (één enkele kit van 64GB) heeft het systeem perfect gedraaid met de 2700X. Die is onlangs vervangen voor een 3900X en ook dat heeft zeker 2 weken goed gelopen. Exacte merk/type RAM weet ik zo niet, maar ik weet zeker dat het Samsun B die is van G.Skill of vergelijkbaar.
Sinds gisteren valt het systeem spontaan uit. Geen BSOD, geen shutdown, geen waarschuwing, gewoon poef uit. Het systeem gaat dan ook niet meer aan tot ik de stroom er volledig heb gehad. Dit gebeurt ook als ik alleen maar naar het BIOS zit te kijken met een CPU temp van 50C.
Het enige wat ik kan verzinnen is de voeding, maar dit is een Seasonic 1000W van 6 maanden oud ongeveer.
Help
Sinds gisteren valt het systeem spontaan uit. Geen BSOD, geen shutdown, geen waarschuwing, gewoon poef uit. Het systeem gaat dan ook niet meer aan tot ik de stroom er volledig heb gehad. Dit gebeurt ook als ik alleen maar naar het BIOS zit te kijken met een CPU temp van 50C.
Het enige wat ik kan verzinnen is de voeding, maar dit is een Seasonic 1000W van 6 maanden oud ongeveer.
Help