Cloud gaming nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09-2022
Ik vraag het toch maar voor de zekerheid, zelf heb ik een goede laptop maar een vriend heeft geen laptop en wilt nu ook in de Cloud gamen.

In principe heb je hiervoor alleen een goede internetverbinding nodig, en de rest regelt de Cloud zou je zeggen.

Maar ik vraag het toch voor de zekerheid ook i.v.m. de kosten, wat voor type laptop zou hij moeten halen?
En deze laptop is in principe bedoeld alleen voor Cloud gaming.
Zijn er specs waar ik toch nog rekening mee moet houden?

Ik zie graag jullie feedback! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kijkt er naar als je gamed, dus het scherm, resolutie, refreshrate lijken me sowieso fijn...
Soort toetsenbord, aansluitingen, wil hij ook een extern scherm gebruiken, gewicht, grootte enzovoort.

Welk platform is 'Cloud Gaming' volgens hem trouwens?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
CLB schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:58:
Je kijkt er naar als je gamed, dus het scherm, resolutie, refreshrate lijken me sowieso fijn...
Soort toetsenbord, aansluitingen, wil hij ook een extern scherm gebruiken, gewicht, grootte enzovoort.

Welk platform is 'Cloud Gaming' volgens hem trouwens?
Hij zal geen extern scherm gebruiken. En we gamen via Shadow top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
Ik zit te kijken bij Coolblue bijvoorbeeld, waar zou ik dan op moeten letten, als ik o.a. een goede refreshrate nodig heb. Want dat staat er niet bepaald bij.

Neem aan dat ik moet kijken naar de videokaart, enig idee wat ik minimaal nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Met cloudgaming is hardware dus niet interessant, ook een GPU niet.
Beelden worden immers gerenderd door servers van de clouddienst ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rofferdam schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:32:
Ik zit te kijken bij Coolblue bijvoorbeeld, waar zou ik dan op moeten letten, als ik o.a. een goede refreshrate nodig heb. Want dat staat er niet bepaald bij.

Neem aan dat ik moet kijken naar de videokaart, enig idee wat ik minimaal nodig heb?
Bij coolblue staat de verversingssnelheid bij de specificaties van het beeldscherm. Ook zie je de resolutie daar staan.

Dit topic hoort overigens in Laptop Aankoopadvies. Ik verplaats hem niet omdat je topic niet voldoet aan de eisen om advies te vragen en hij daar vrij vlot op slot zal gaan. Lees hoe je je vraag op de juiste manier kan stellen zodat je zo goed mogelijk geholpen kan worden. (Hint, je moet zelf met voorstellen op de proppen komen, niet afwachten dat anderen je keuzes voorschotelen.) Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

Als je bovenstaande gelezen hebt, kun je hier posten: Laptop Aankoopadvies Dit topic gaat op slot omdat hij niet op de juiste plek staat en niet voldoet aan de eisen voor een goede topic start.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2019 11:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.