Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halser5
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-05 10:55
Dag tweakers!

Gisteren heb ik in mijn laptop een extra 8gm ram geïnstalleerd met de hoop dat ik het spel Rust vloeiend kon gaan spelen.

Het opstarten van het spel duurt redelijk lang maar ik kom er wel in.

in-game is het spel te spelen, maar reageert de muis op het scherm ongeveer een halve seconde later. Ook zijn er vaak haperingen. Dit wil ik graag opgelost krijgen zonder een nieuwe laptop/pc aan te hoeven schaffen. Als ik dit beter wel kan doen hoor ik graag welke laptop/pc het spel wel aan kan (+/- €450,-)

Ik speel het nu met alle graphics op zijn laagste, graag heb ik dit ook wat hoger :9

De specificaties van de laptop op dit moment zijn:
Laptop: Asus AsusPro Essential P2530UA-DM0815T

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz, 2400 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)
RAM: DDR4 1x 4GB RAM + 1x 8GB RAM Totaal 12GB RAM
Videochip: Intel HD Graphics 520
SSD 512GB

Ikzelf weet er niet zo erg veel vanaf, dus ik kan jullie hulp goed gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door halser5 op 20-12-2019 19:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@halser5 Ik zou die 4 GB er eens uit halen en alleen die 8 GB er inzetten en testen wat er gebeurt.

Ik neem aan dat via UTP staat te spelen en niet via WiFi ? Anders zou je even kunnen testen of bedraad gamen een verschil geeft ?

Die Intel HD Graphics 520 is niet echt geschikt om zwaar te gamen maar aan de andere kant dacht ik dat Rust tegenwoordig op iGPU’s kon draaien, anders zou dat je bottleneck kunnen zijn.

Edit: helaas lijkt je iGPU niet krachtig genoeg om dit soort games vloeiend op 20+ fps te spelen en dan ga je online in servers waarschijnlijk teveel stotteren en glitchen.

[ Voor 18% gewijzigd door Breezers op 20-12-2019 19:44 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 13:26

MicroWhale

The problem is choice

Als ik naar de minimum specs kijk van Rust , dan is het je onboard Graphics Card die hier roet in het eten gooit. Die is niet te vervangen en je kunt er naar ik weet ook niet zo snel eentje bijpluggen.... tenminste niet eentje die je uit de brand gaat helpen.

Als je echt veel Rust wilt gaan spelen, dan zou ik je sowieso aanraden om er een gaming PC voor te bouwen. Dat gaat je dan wel ietsje meer kosten dan het door jou genoemde budget, want voor een beetje graphics card betaal je al snel de helft daarvan. Meer high-end je hele budget of meer.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06
Zonder grafische kaart gaat het zeer lastig worden. Het wordt aangeraden om een GTX 980 (Niet de Mobile variant!) of hoger te hebben. Een GTX 980 is ongeveer 1100% sneller dan de integrated graphics die je nu hebt.

Helaas zal het ook zeer lastig worden om een laptop binnen het gestelde budget te vinden met genoeg grafisch rekenkracht voor zulke "zware" spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halser5
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-05 10:55
Bedankt voor de snelle reactie's!

Ik zal dan toch moeten gaan kijken naar een gaming pc, en mijn budget moeten aanpassen.

Hebben jullie een voorstel voor wat ik het best kan aanschaffen?

Budget gaming PC bouwen in dit topic staat een pakket, is dit nu bijna een jaar later nog steeds een goede setup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 13:26

MicroWhale

The problem is choice

halser5 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:38:
Bedankt voor de snelle reactie's!

Ik zal dan toch moeten gaan kijken naar een gaming pc, en mijn budget moeten aanpassen.

Hebben jullie een voorstel voor wat ik het best kan aanschaffen?

Budget gaming PC bouwen in dit topic staat een pakket, is dit nu bijna een jaar later nog steeds een goede setup?
Open in dat forum even een nieuw topic met het lijstje wat je er allemaal op gaat doen en wat je zelf denkt dat je nodig hebt, dan komen de reacties vanzelf!

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Pagina: 1