Hoe aantal bestanden zuiver controleren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:09
Hallo,

Hoe kan ik zuiver het aantal bestanden controleren op mijn schijven? Ik wil het graag controleren of alles goed geback-upt is. Als ik op eigenschappen klik kan het altijd afwijken, het klopt niet altijd het aantal bestanden terwijl alles in orde is hoe kan dit weet iemand een manier hoe ik zuiver het aantal bestanden kan controleren? Heb schijven met heel veel bestanden en sub mappen dan zou dit wel handig zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 11:20
2 interne harde schijven?
Dan kan je er een syncronisatie programma zoals FreeFileSync op los laten om te vergelijken. Als het goed gegaan is zal hij zeggen dat er geen verschillen gevonden zijn.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

File hashes vergelijken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
malantur: ik gebruik altijd een syncronisatie programma, maar wil het daarnaast anders doen om het extra te controleren omdat de aantallen die windows beschrijft niet zuiver zijn. File hashen ik zou niet weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een goed backupprogramma zal zelf de hashes vergelijken. Handmatig kan door een scriptje te schrijven, of bijv. Total commander gebruiken met Commands -> Synchronize dirs -> by content. (En dan zien dat alles gelijk is)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Beyond Compare?
Geeft je niet alleen aantallen maar ook verschillen, je kan op CRC vergelijken en zo nog het een en ander.
klik

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

henry70 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:59:
malantur: ik gebruik altijd een syncronisatie programma, maar wil het daarnaast anders doen om het extra te controleren omdat de aantallen die windows beschrijft niet zuiver zijn. File hashen ik zou niet weten hoe.
Wat is er onzuiver aan de aantallen bestanden die windows explorer weergeeft?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 00:32:
[...]

Wat is er onzuiver aan de aantallen bestanden die windows explorer weergeeft?
Alle bestanden waar je geen toegang tot hebt zullen genegeerd worden.

Open maar eens twee CMD schermen, scherm 1 gewoon Command Prompt, scherm 2, Command prompt -> Run as Administrator
Voer nu op beide het commando "dir C:\ /S" uit
Wanneer ze klaar zijn zal het ene meer bestanden weergeven dan het andere.

Een andere leuke test is Treesize. Dan zul je ook verschillen zien wanneer je deze in verschillende context laat lopen. Dus wel en niet als Administrator.

CMD

[ Voor 10% gewijzigd door Wim-Bart op 21-12-2019 04:54 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wim-Bart schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 04:49:
[...]
Dus wel en niet als Administrator.
...
Hmmz, ik heb er wat moeite mee om dat als "onzuiver" te bestempelen; it's not a bug, it's a feature

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Brahiewahiewa:

ik bedoel dat de getallen niet kloppen van de aantallen aan bestanden van beide stations na synchronisatie. Wim-Bart had daar een idee over. maar ik wil het hier bij laten zitten want ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik mijn synchronisatie programma (syncback) heel goed kan vertrouwen dat daadwerkelijk de schijven overeenkomen met het aantal van mijn bestanden. Ben daar gisteren achter gekomen. Ik had gewoon zonder programma een map met veel bestanden gekopieerd, dit had windows gedaan zonder foutmeldingen. Toen ik mijn synchronisatie programma ging draaien bleek dat er 20 bestanden niet gekopieerd waren. Ik ben dus heel tevreden over dit programma dat het dit geconstateerd heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

henry70 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:59:
Brahiewahiewa:

ik bedoel dat de getallen niet kloppen van de aantallen aan bestanden van beide stations na synchronisatie. Wim-Bart had daar een idee over. maar ik wil het hier bij laten zitten want ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik mijn synchronisatie programma (syncback) heel goed kan vertrouwen dat daadwerkelijk de schijven overeenkomen met het aantal van mijn bestanden. Ben daar gisteren achter gekomen. Ik had gewoon zonder programma een map met veel bestanden gekopieerd, dit had windows gedaan zonder foutmeldingen. Toen ik mijn synchronisatie programma ging draaien bleek dat er 20 bestanden niet gekopieerd waren. Ik ben dus heel tevreden over dit programma dat het dit geconstateerd heeft..
Daarom bij Robocopy ook altijd de /B of /ZB optie gebruiken. In backup modus wordt er meer meegenomen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wim-Bart schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:26:
[...]

Daarom bij Robocopy ook altijd de /B of /ZB optie gebruiken. In backup modus wordt er meer meegenomen.
Als je robocopy onder de verkeerde account draait zal robocopy ook niet alle bestanden laten zien.
Die /b en /zb opties werken alleen als je als 'm administrator draait

Datzelfde geldt voor syncback, ook die zal niet de correcte hoeveelheden tonen als hij onder een andere account gedraaid wordt dan het backup programma

In z'n algemeenheid moet je je backups controleren met dezelfde account waarmee de backup gemaakt is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1