Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1101
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een niet al te dure laptop om te gebruiken voor school en soms minecraft. Weet iemand nog alternatieven, of is mijn voorstel een goede keuze?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb hem vooral nodig voor school, maar ik wil er ook minecraft op kunnen spelen

Wat is je budget?
Rond de 500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, ik heb geen merkvoorkeuren. Ik heb zelf een beetje rond gekeken en dacht dat deze laptop misschien een goede zou kunnen zijn: ASUS M509DA-EJ024T , omdat ik zag dat deze een redelijk goede videokaart en processor had, en ook 500gb opslagruimte heeft. Op dit moment heb ik de Acer aspire v7-482p, maar ik merk dat deze nu wel echt sloom begint te worden met alles, vandaar dat ik op zoek ben naar vervanging .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als ik het goed begrijp, heeft de huidige laptop een 4th gen i5 en 8GB RAM. Zolang Minecraft nog prima werkt (dus voldoende fps haalt, tip optifine) kun je met dergelijke hardware waarschijnlijk nog vooruit.

Het is handig om taakbeheer er even bij te pakken. Ik denk dat je CPU nauwelijks gebruikt wordt en je RAM-geheugen rond 60% gebruikt wordt. De schijf zal echter voor 100% gebruikt worden. 100% schijfgebruik is de reden dat de laptop traag is. Zet er een SSD in en de laptop is weer als nieuw. 1TB kost je (afhankelijk van het merk) 100 euro.

Ik kan het me niet voorstellen, maar het RAM-gebruik kan ook een probleem zijn. Als dit rond 90% ligt, kun je er meer RAM in stoppen. Als je cpu continue rond de 100% zit, heb je wel een nieuwe laptop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1101
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
hoi1234 schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:18:
Als ik het goed begrijp, heeft de huidige laptop een 4th gen i5 en 8GB RAM. Zolang Minecraft nog prima werkt (dus voldoende fps haalt, tip optifine) kun je met dergelijke hardware waarschijnlijk nog vooruit.

Het is handig om taakbeheer er even bij te pakken. Ik denk dat je CPU nauwelijks gebruikt wordt en je RAM-geheugen rond 60% gebruikt wordt. De schijf zal echter voor 100% gebruikt worden. 100% schijfgebruik is de reden dat de laptop traag is. Zet er een SSD in en de laptop is weer als nieuw. 1TB kost je (afhankelijk van het merk) 100 euro.

Ik kan het me niet voorstellen, maar het RAM-gebruik kan ook een probleem zijn. Als dit rond 90% ligt, kun je er meer RAM in stoppen. Als je cpu continue rond de 100% zit, heb je wel een nieuwe laptop nodig.
Bedankt voor je reactie, maar ik wil eigenlijk niet iets aan deze laptop veranderen, ook omdat ik nu zelf een laptop wil en niet die van mijn ouders wil gebruiken. Minecraft werkt hier met optifine ook niet goed meer op, (alleen in singleplayer geen lag (ligt niet aan de wifi)).

[ Voor 5% gewijzigd door anoniem1101 op 22-12-2019 15:23 ]