Computer loopt vast bij afdrukken (Windows7).

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat ik onder het goede forum zit met mijn vraag.
Mijn laptop (Windows 7, redelijk oud beestje) wil niet meer printen. Ik heb een Canon MF8080 printer waarop ik bekabeld en via Wifi zou moeten kunnen printen. Ook nooit problemen mee geweest.

Nu is het echter zo dat als ik zowel vanuit Word, als vanuit PDF wil printen de bedoelde programma's vastlopen, zodra ik op "afdrukken" klik. Ik kom ook niet verder dan dat, dus kan niets daarin wijzigen. Zelfs als ik bij apparaten en printers met linker- of rechtermuisknop op deze als standaard ingestelde printer wil klikken loopt ook dat vast. Trouwens, als ik vanuit Word een bestand wil opslaan als PDF, komt 'ie na 10 seconden ook met de melding "reageert niet". Het zal op een of andere manier wel met elkaar samenhangen, maar ik weet niet hoe?

Andere computers kunnen wel op de printer uitprinten, dus ik verwacht zelf het probleem niet echt bij de printer.

Ik ben verder een redelijke leek, dus heb nog niet echt veel dingen geprobeerd, ook omdat ik dus niet eens op die printer kan klikken of de laptop loopt al vast.
Bedankt vast voor tips/oplossingen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het de goede subforum is, weten we niet, omdat het probleem zowel veroorzaakt kan worden door een hardwarematig probleem in de laptop, maar het kan ook een software matige probleem zijn in Windows.

Om dat laatste uit te sluiten zou je eens kunnen proberen om Hirens Boot CD te gebruiken, daarmee te booten en kijken of je daarmee 'iets' kunt printen op de printer. (Alleen ik weet niet of Hirens Boot CD printers ondersteunt).

Als dat niet werkt, of Hirens ziet de printer simpelweg niet, zou je eventueel een herinstallatie van Windows kunnen proberen. Of probeer voordat je dat doet eens de drivers van de printer opnieuw te installeren.

Als andere computers geen problemen hebben met de printer dan is er gewoon iets aan de hand met de laptop. Door deze tests te proberen kun je proberen te achterhalen waar het probleem ligt, en dan maar hopen dat je Windows gewoon brak is en een herinstallatie is het goedkoopste. Een andere laptop kopen is duurder.

Succes, en laat maar even weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Kan je wel vanuit Notepad printen? Of een andere klein simpel programma.
Zijn de andere computers ook W7?

Heb je up to date word en PDF en printer drivers?
Als de computer aangeeft, Reageert niet. Blijft dit altijd of komt hij weer vrij?

Misschien gewoon vervuilde werkplek. En kijken om overbodige "rommel" op te schonen.
Of denken aan een clean install.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.