Doe eens gek watercooled dual xeon + sli build ...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 18:13
Wat wil ik bouwen.
Volledig watergekoelde Dual Xeon en SLI setup als 2de pc voor mij zodat de vrouw me niet moet storen.
Heb reeds een game pc en die voldoet nog.

Wat is je budget?
Max €1000 used parts

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, maar betaal liever iets meer voor kwaliteit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Multi-purpose hobby systeem.

Onderdelen reeds in bezit.
Case: Thermaltake mozart TX
Waterkoeling: Innovatek cpu block met brackets, 2 kleine rads met fan en 1 dubbele, ook een reservoir, pomp, fittingen en alles erbij.
Harde schijven heb ik ook nog liggen en maakt niet veel uit in eerste instantie.

Onderdelen nodig.
Moederbord voor dual cpu en SLI mogelijkheid, liefst met USB 3.0.
2 Processors en 2 videokaarten met waterblocks en uiteraard ram.

Alle reacties

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-01 23:09
Hi TNG128MB,

Tweakers wilt je graag helpen, maar daarvoor mag je wel wat meer voorwerk verrichten.
Wat heb je zelf al gevonden?
Doe zelf eens een suggestie van een Mobo met dual CPU & SLI mogelijkheid
Welke processoren heb je zelf al gevonden?

Wij gaan het niet voor je uitzoeken

• TNG128MB
Sluit dit dan maar, vind geen knop ervoor.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kan via pricewatch een lijstje maken met diverse componenten, en dat exporteren als RML en plakken hier in je topic :) Er is een template voor diverse soorten vragen, an-sich ben je al best op weg! Wat een beetje mist is de ratio voor mij achter de dual xeon en de €1000 (heb je al dingen in V&A gevonden die je wat lijkt? Of zelf een ad geplaatst met: wat zoek ik)? Xeon is best duur en dual-socket misschien niet handig voor diverse redenen (trage post, typisch lagere clocks, NUMA en geheugen...)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:00
Enkel een moderator kan een topic sluiten, vandaar dat je geen knop zal vinden ;)

Op de V&A staan 7 dual socket moederborden waarvan 0 ook SLI ondersteunen.
In de categorie: Moederborden staan 7 moederborden die wel aan deze combinatie voldoen. Echter alleen EATX of EEB formaat.

Je kast ondersteund dit:
Primary: ATX, MicroATX, BTX, MicroBTX, NanoBTX, Pico BTX
Secondary: Mini-ITX

Geen EATX of EEB ;)

Dus je zal toch vanuit andere keuzes moeten vertrekken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TNG128MB
2 uur googlen verder weet ik ineens dat EEB bestaat en niet dezelfde gaten heeft als ATX of ik moet zelf standoffs gaan boren en schroeven. Niet dat ik dat niet durf.

Mijn case kan ATX, BTX en EATX aan, dat wel. :) zal nog paar dagen googlen duren maar heel interessante hoek van pc's die ik nog niet kende. Daarom wil ik er een bouwen.

De juiste combinatie vinden is net het probleem en dat is net de leuke uitdaging.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat ik me afvraag is waarom je dual Xeons en SLI wil als een 'PC' terwijl de Xeons langs alle kanten ingehaald zijn door Zen 2, en SLI ook uit de gratie lijkt? Je kan een stapel cores hebben met Zen 2. Qua prijs/prestaties/verbruik komt geen Xeon daar in de buurt.

Wat je bespaart door oudere onderdelen te gebruiken verlies je weer aan extra energieverbruik en mindere prestaties.

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 20-12-2019 15:36 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:08

br00ky

Moderator Harde Waren
TNG128MB schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:28:

De juiste combinatie vinden is net het probleem en dat is net de leuke uitdaging.
En dus verwachten we op zijn minst een opzetje ;). Is het nou een hobby of niet? Het hoeft echt niet meteen spot-on te zijn, maar het forum is geen helpdesk.

Overigens, waar ga je je pc voor gebruiken? Wat is een "hobby pc"? Waar ga je hem specifiek voor gebruiken? Of is het bouwen ervan zelf de hobby?

In dat geval zal het advies namelijk heel anders moeten zijn, want voor de hobby een dual xenon/SLI pc in elkaar sleutelen is natuurlijk leuk. Het eindproduct heeft echter nauwelijks nut.

Samenvattend willen we je best adviseren, maar dan zul je duidelijk je doel moeten omschrijven én een voorzetje moeten doen.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 20-12-2019 15:49 ]

Pagina: 1