Hey jongens.
Morgen ga ik m’n PC wederom verbouwen. Nadat (zoals een beetje verwacht) bleek dat een ML240R AIO niet sterk genoeg is voor een i9 9900Kf.
Nu heb ik nog 2 extra Corsair LL120 Fan’s besteld.
Mijn volgende build bestaat uit het volgende:
MSI M5 Z370 Gaming
Corsair 750watt PSU
I9 9900Kf
Dark Rock Pro 4
MSI RTX 2080TI Gaming X Trio
Corsair Vengeance DDR4 3200Mhz ram.
Nu weet ik dat als ik de DRP4 installeer, mijn moederbord’s VRM heet wordt, want de DRP4 blokkeert de airflow naar de VRM’s.
Mijn normale configuratie was
2x 240mm Front Fan - In
3x 120mm Top Fan - Out
1x 120mm Back Fan - Out
Nu had ik bedacht als ik de 2x249 vervang voor de bestelde 120mm (want de front fan’s zijn stock en lopen niet zo snel...), en de Top fan’s In maak ipv Out, ik de VRM beter kan koelen.
Maar dat zou betekenen dat er 5 fan’s in, en 1 out is.
Wat zijn jullie ideeën?
— Om mijn idee van de ‘Top-Fans In te maken ipv out’ even uit te leggen —
Ik hoop d.m.v de flow die deze 3 fan’s maken, meer flow langs het moederbord te creëren.
Ook heb ik toevallig nog een derde Dark Rock 4 dan thuis liggen. Deze zal ik ook op m’n Dark Rock Pro 4 monteren, om de airflow naar buiten te verbeteren.
Dit zal betekenen dat mijn Dark Rock Pro 4, in totaal 3 fans zal hebben die lucht door de cooler blazen, en vervolgens richting de Out-Fan on the Back zal blazen.
Morgen ga ik m’n PC wederom verbouwen. Nadat (zoals een beetje verwacht) bleek dat een ML240R AIO niet sterk genoeg is voor een i9 9900Kf.
Nu heb ik nog 2 extra Corsair LL120 Fan’s besteld.
Mijn volgende build bestaat uit het volgende:
MSI M5 Z370 Gaming
Corsair 750watt PSU
I9 9900Kf
Dark Rock Pro 4
MSI RTX 2080TI Gaming X Trio
Corsair Vengeance DDR4 3200Mhz ram.
Nu weet ik dat als ik de DRP4 installeer, mijn moederbord’s VRM heet wordt, want de DRP4 blokkeert de airflow naar de VRM’s.
Mijn normale configuratie was
2x 240mm Front Fan - In
3x 120mm Top Fan - Out
1x 120mm Back Fan - Out
Nu had ik bedacht als ik de 2x249 vervang voor de bestelde 120mm (want de front fan’s zijn stock en lopen niet zo snel...), en de Top fan’s In maak ipv Out, ik de VRM beter kan koelen.
Maar dat zou betekenen dat er 5 fan’s in, en 1 out is.
Wat zijn jullie ideeën?
— Om mijn idee van de ‘Top-Fans In te maken ipv out’ even uit te leggen —
Ik hoop d.m.v de flow die deze 3 fan’s maken, meer flow langs het moederbord te creëren.
Ook heb ik toevallig nog een derde Dark Rock 4 dan thuis liggen. Deze zal ik ook op m’n Dark Rock Pro 4 monteren, om de airflow naar buiten te verbeteren.
Dit zal betekenen dat mijn Dark Rock Pro 4, in totaal 3 fans zal hebben die lucht door de cooler blazen, en vervolgens richting de Out-Fan on the Back zal blazen.
[ Voor 21% gewijzigd door AltTabKeys op 20-12-2019 13:02 ]
What a terrible day to have eyes!