Beste Tweakers,
Alweer 5 jaar geleden hielp Stephan van dit forum mij met het samenstellen en assembleren van een fijne kantoor PC. Nu is het tijd om de boel weer eens te vernieuwen. Mijn kennis van componenten is zo goed als nihil en daarom heb ik Uszka gevraagd een opzetje voor mij te maken (waarvoor veel dank Uszka!!!). Deze configuratie vind je hieronder.
Misschien kunnen jullie erop schieten en dan zal ik vrij snel mijn keuze bepalen. Ik ben nog op zoek naar een persoon/bedrijf die de PC wil assembleren: tips zijn welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast braaf kantoorwerk waarbij Excel het meest gebruikt wordt (soms meerdere bestanden van 30mb open) gebruik ik ook Adobe Premiere voor videobewerking (4k) en FL studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief alles maximaal € 2500,- inclusief twee 4k monitoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat mee over gaat is mijn Filco Majestouch 2 toetsenbord.l
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb in het verleden twee keer een laptop met AMD processor gekocht en dat was twee keer ellende. Vreselijk traag ondanks goede rapportcijfers online. AMD heeft daarom een slechte naam bij mij. (in de opzet hieronder heeft Uszka toch voor de AMD ryzen gekozen ;-) )
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Deze desktop komt in een ruimte open grenzend aan de woonkamer te staan dus niet teveel lawaai zou prettig zijn. Mijn huidige PC staat bijna altijd aan..
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Op- en aanmerkingen op de configuratie hieronder. En suggesties waar ik het systeem kan laten bouwen. Het liefst ook nog via betaling van één factuur.
HDD ontbreekt nog in configuratie hieronder
Er moet nog een HDD in van 8tb of 10tb... suggesties?
Alweer 5 jaar geleden hielp Stephan van dit forum mij met het samenstellen en assembleren van een fijne kantoor PC. Nu is het tijd om de boel weer eens te vernieuwen. Mijn kennis van componenten is zo goed als nihil en daarom heb ik Uszka gevraagd een opzetje voor mij te maken (waarvoor veel dank Uszka!!!). Deze configuratie vind je hieronder.
Misschien kunnen jullie erop schieten en dan zal ik vrij snel mijn keuze bepalen. Ik ben nog op zoek naar een persoon/bedrijf die de PC wil assembleren: tips zijn welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast braaf kantoorwerk waarbij Excel het meest gebruikt wordt (soms meerdere bestanden van 30mb open) gebruik ik ook Adobe Premiere voor videobewerking (4k) en FL studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief alles maximaal € 2500,- inclusief twee 4k monitoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat mee over gaat is mijn Filco Majestouch 2 toetsenbord.l
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb in het verleden twee keer een laptop met AMD processor gekocht en dat was twee keer ellende. Vreselijk traag ondanks goede rapportcijfers online. AMD heeft daarom een slechte naam bij mij. (in de opzet hieronder heeft Uszka toch voor de AMD ryzen gekozen ;-) )
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Deze desktop komt in een ruimte open grenzend aan de woonkamer te staan dus niet teveel lawaai zou prettig zijn. Mijn huidige PC staat bijna altijd aan..
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Op- en aanmerkingen op de configuratie hieronder. En suggesties waar ik het systeem kan laten bouwen. Het liefst ook nog via betaling van één factuur.
HDD ontbreekt nog in configuratie hieronder
Er moet nog een HDD in van 8tb of 10tb... suggesties?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 254,- | € 254,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Grijs | € 54,90 | € 54,90 |
| 2 | Monitoren | AOC U2790PQU Titanium, Zwart | € 309,76 | € 619,52 |
| 1 | Processorkoeling | Thermaltake Contac Silent 12 | € 26,90 | € 26,90 |
| 1 | Muizen | Razer Mamba Wireless | € 54,98 | € 54,98 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 153,- | € 153,- |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 126,- | € 126,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.810,29 | ||
[ Voor 10% gewijzigd door Yupp op 20-12-2019 12:37 ]