Windows 10 & Office 365 Azure AD = geen login

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28
Wij gebruiken binnen ons gezin sinds kort Office 365 Business Essentials i.c.m. onze eigen domeinnaam.

Nu heb ik recent een nieuwe computer voor mijn moeder samengesteld op basis van een Intel NUC. Na een verse installatie van Windows 10 Prof heb ik gekozen voor inloggen via een 'zakelijk' account. Dit is haar account die onderdeel is van onze Office 365 licentie. Vervolgens heb ik nog een pincode met 6 karakters ingesteld omdat Windows dit verplicht stelde.

Ik heb de computer een paar keer opnieuw opgestart na het installeren van drivers en meerdere keren middels de pincode ingelogd. Nu heb ik zojuist de computer nog eens opnieuw opgestart en tot mijn verbazing vraagt Windows nu ineens om een wachtwoord in plaats van de pincode. Nu komt het echte probleem: bij het invoeren van het wachtwoord die gekoppeld is aan haar Office365 account geeft Windows aan dat het wachtwoord onjuist is.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan en hoe ik dit op kan lossen. Ik heb de pc al meerdere keren opnieuw opgestart zonder resultaat. In het Azure AD admin portal zie ik onder haar account de pc staan met de volgende status: Azure AD joined. Ik weet zeker dat het wachtwoord correct is die ik gebruik, als ik hiermee inlog op bijvoorbeeld office.com dan kan ik gewoon inloggen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Beste antwoord (via nMad op 22-12-2019 20:09)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:23

TheVMaster

Moderator WOS
nMad schreef op Sunday 22 December 2019 @ 19:19:
[...]

Ja, haar nieuwe PC staat er ook bij.

[Afbeelding]
En als je op haar pc probeert in te loggen met een andere AAD user? Met je eigen account bv...? Werkt dat ook niet? Ze heeft wel gewoon een actieve wifi/internetverbinding vanaf die pc op het moment dat ze probeert in te loggen?

Probeer anders ff in te loggen met een Global Admin (die uit AAD) op haar pc....dan ben je ook gelijk admin op die machine, anders ben je een 'gewone user'.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 22-12-2019 19:25 ]

Alle reacties

• nMad
Iemand?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je weet dat je gewoon support kan aanvragen bij Microsoft? Ik denk dat je daar meer mee opschiet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• nMad
prutser001 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:39:
Je weet dat je gewoon support kan aanvragen bij Microsoft? Ik denk dat je daar meer mee opschiet.
Goed punt, ga ik dat doen!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Je weet denk ik ook dat het niet nodig is om je eigen topic al naar 9 uur te kicken, al begrijp ik dat het redelijk frustrerend is als je username/wachtwoord niet werkt?

Om even on-topic te gaan. Heb je ook al even in het O365 Admin Center gekeken of je daar iets kunt zien of dat je misschien het wachtwoord van je moeder's account kan resetten? Kan je bijvoorbeeld (op een andere pc) nog wel op haar webmail inloggen?

Ohw...en stel MFA even in voor die accounts, als je toch bezig bent (of had je dat al gedaan).

• nMad
JackSparrow schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:28:
[...]

Je weet denk ik ook dat het niet nodig is om je eigen topic al naar 9 uur te kicken, al begrijp ik dat het redelijk frustrerend is als je username/wachtwoord niet werkt?

Om even on-topic te gaan. Heb je ook al even in het O365 Admin Center gekeken of je daar iets kunt zien of dat je misschien het wachtwoord van je moeder's account kan resetten? Kan je bijvoorbeeld (op een andere pc) nog wel op haar webmail inloggen?

Ohw...en stel MFA even in voor die accounts, als je toch bezig bent (of had je dat al gedaan).
Excuses :)

Ik heb zeker in O365 Admin Center gekeken en zag daar geen bijzondere dingen. Wachtwoord reset wil ik liever niet doen omdat ze dan op alle apparaten weer opnieuw in moet loggen. En is ook niet echt de oplossing lijkt me.

Ja, ik kan op een andere PC nog wel op webmail inloggen met combinatie van username en password. Zelfde username en password combinatie waarbij Windows aangeeft dat ze incorrect zijn.

Microsoft Office365 support kon me niet verder helpen. Morgenochtend ga ik Windows support bellen.

edit: MFA is ingesteld voor haar account. Dit was verplicht toen ik met haar account inlogde bij Windows.

[ Voor 4% gewijzigd door nMad op 22-12-2019 18:37 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nMad schreef op Sunday 22 December 2019 @ 18:29:
[...]

Excuses :)

Ik heb zeker in O365 Admin Center gekeken en zag daar geen bijzondere dingen. Wachtwoord reset wil ik liever niet doen omdat ze dan op alle apparaten weer opnieuw in moet loggen. En is ook niet echt de oplossing lijkt me.

Ja, ik kan op een andere PC nog wel op webmail inloggen met combinatie van username en password. Zelfde username en password combinatie waarbij Windows aangeeft dat ze incorrect zijn. In het andere geval (als ze dus niet kon inloggen op webmail) kan het dus wel degelijk een oplossing zijn 8)

Microsoft Office365 support kon me niet verder helpen. Morgenochtend ga ik Windows support bellen.

edit: MFA is ingesteld voor haar account. Dit was verplicht toen ik met haar account inlogde bij Windows.
Kun je ook eens op de AAD Portal inloggen (https://aad.portal.azure.com/) en dan haar user opzoeken en dan Devices aanklikken. Staat haar PC daar ook bij?

Dus het feit dat ze kan inloggen op webmail (via een andere pc) geeft aan dat haar user/pass correct zijn, resetten van haar wachtwoord is dan niet nodig :+

Machine is AAD joined gaf je aan (aangezien je met een werk account bent ingelogd), vandaar dat ik ff benieuwd ben wat er in haar Devices lijst staat. Enneh...wat staat er dan bij 'Joined Type'?

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 22-12-2019 18:53 ]

• nMad
JackSparrow schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:52:
[...]

Kun je ook eens op de AAD Portal inloggen (https://aad.portal.azure.com/) en dan haar user opzoeken en dan Devices aanklikken. Staat haar PC daar ook bij?

Dus het feit dat ze kan inloggen op webmail (via een andere pc) geeft aan dat haar user/pass correct zijn, resetten van haar wachtwoord is dan niet nodig :+

Machine is AAD joined gaf je aan (aangezien je met een werk account bent ingelogd), vandaar dat ik ff benieuwd ben wat er in haar Devices lijst staat. Enneh...wat staat er dan bij 'Joined Type'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tKGJepu8IvLMbpuT8d60tfPE/full.png

[ Voor 72% gewijzigd door nMad op 22-12-2019 19:19 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nMad schreef op Sunday 22 December 2019 @ 19:19:
[...]

[Afbeelding]
En als je op haar pc probeert in te loggen met een andere AAD user? Met je eigen account bv...? Werkt dat ook niet? Ze heeft wel gewoon een actieve wifi/internetverbinding vanaf die pc op het moment dat ze probeert in te loggen?

Probeer anders ff in te loggen met een Global Admin (die uit AAD) op haar pc....dan ben je ook gelijk admin op die machine, anders ben je een 'gewone user'.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 22-12-2019 19:25 ]

• nMad
JackSparrow schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:24:
[...]

Heel erg bedankt voor deze reactie. Oorzaak van het probleem is gevonden: geen actieve internetverbinding.

Ik heb geprobeerd met mijn eigen account in te loggen en kreeg ook toen een invalid password terug. Toen zag ik rechtsonder ineens het wereldbolletje met een diagonaal streepje er doorheen.. Valt echt bijna niet op.

Op een een of andere manier heeft het installeren van de drivers (hier was ik mee bezig) er voor gezorgd dat mijn WLAN verbinding het niet meer doet. Ik zal zo proberen met een LAN kabel er in, het resultaat zal ik nog laten weten :)

edit: @JackSparrow Nogmaals dank, met LAN kabel er in succesvol ingelogd 👍

[ Voor 3% gewijzigd door nMad op 22-12-2019 20:29 ]

Pagina: 1