Wifi adapter, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kingofwar250
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-01 20:00
Ik probeer dus een interne wifi adapter te kopen maar kan er niet echt uit komen welke ik nou moet hebben.
Heb al eentje via usb maar die heeft te weinig bereik, daarom wil ik dus een dedicated wifi-kaart.

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-Z87X-D3H en het heeft genoeg poorten alleen zit er nog wel een grote videokaart op namelijk de Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt!

Gigabyte GA-Z87X-D3H
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

Tazzios

..

Wat heb je zelf al gevonden?

Er is veel keus maar bij heel veel zit er ook weinig verschil in.
Kijk wat je router ondersteunt aan snelheid, neem er met externe antenne en kies een merk wat je degelijk lijkt. en post die hier.

• kingofwar250
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-01 20:00
De router ondersteunt tot wifi N(2.4/5ghz) dus dat moet voor de meesten geen probleem zijn zit er meer mee dat het wel word ondersteunt door mijn moederbord.

Zat zelf te denken aan deze pricewatch: TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

Tazzios

..

Je moederbord hoeft niets te doen behalve een aansluiting te hebben beide hebben PCI express dus dat past. De wifi stop je in het onderste slot zodat deze niet de airflow van je videokaart belemmert.

Ik zou kijken voor een antenne met een draad zodat je deze gunstiger kan plaatsen dat achter je metalen kast. Losse antenne er bij kopen kan ook.