Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betonvloer isoleren mbv folie en soort van spouw

Pagina: 1
Acties:

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:25
Druk bezig een houtenvloer van een oud huis geschikt te maken voor isolatiedekens. Helaas is de kruipruimte te krap dus heb ik de houtvloer in zijn geheel verwijderd. Nu blijkt de oude kelder/opkamer volgestort te zijn met puin met daarop is beton gestort tot een hoogte van de houtenvloer. Dit kan dus niet geisoleerd worden zoals de rest van de houten balken vloer. Nu is het idee om een soort van spouw te maken met folie en panlatten. Daarop moet vervolgens een parketvloer komen. De vraag is nu... kan dat laatste? De vloerboer vind natuurlijk van niet maar de isolatie man van wel :-)

De gehele betonvloer weer verwijderen is plan B maar in het kader van tijd heeft dat niet de voorkeur.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:37
Kun je een fotootje posten van de situatie?
Ik zou nu zeggen, gewoon opvullen met drukvaste isolatieplaten tot de gewenste hoogte en de vloer erop.
Of lekker alles eruit en nieuw betonvloertje met vloerverwarming. Dan ben je wat langer bezig en geef je wat meer uit maar dan heb je straks ook een mooi afgifte systeem voor je warmtepomp.

[ Voor 10% gewijzigd door No Hands op 20-12-2019 10:57 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• mrturk76
Je ziet hier de voor en de achterkant waar nog de houten vloer zat en in het midden de volgestorte kelder/opkamer

https://photos.app.goo.gl/BtpNryv7LnRS58V29

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik zou toch een Hilti boorhamer oid huren, kruiwagen, goede schep/bats, container, paar vrienden bellen die helpen en in een halve dag zou je dit er toch wel uit moeten hebben.

Later ga je spijt krijgen als het eenmaal dicht zit en dan ga je het nooit meer openmaken en alsnog goed doen.

Pak je kans nu het open ligt, ja, het is even een dag buffelen maar dan ben je ook klaar.

Kan je wellicht meteen een kruipluik aanbrengen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Breezers op 20-12-2019 19:29 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:29
Hum, ik krijg deze melding als ik je link volg :

photos.app.goo.gl normally uses encryption to protect your information. When Google Chrome tried to connect to photos.app.goo.gl this time, the website sent back unusual and incorrect credentials. This may happen when an attacker is trying to pretend to be photos.app.goo.gl, or a Wi-Fi sign-in screen has interrupted the connection. Your information is still secure because Google Chrome stopped the connection before any data was exchanged.

You cannot visit photos.app.goo.gl right now because the website uses HSTS. Network errors and attacks are usually temporary, so this page will probably work later.

Kan de foto dus niet zien. Maar een parketvloer leggen op een spouw van panlatten lijkt me niet zo'n goed plan. als het geen gewapend beton is, is het relatief makkelijk te verwijderen.

• mrturk76
Vreemd dat de foto niet werkt? Is gewoon google fotos...

Over twee weken staat de puincontainer voor de deur, het hele stuk gaat er uit :-)

Kruipluik moet ik ook nog over nadenken, het nadeel is dat de reeds bestaande kruipruimte erg laag is. (Is oa 1 van de redenen waarom de vloer eruit is gehaald)

Iig bedankt voor de reacties
Pagina: 1