Zoek mooi en goed geluid bij tv en Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 02:24
Ben op zoek naar mooi geluid voor de tv film en voor de mac gewoon een mooi geluidje

Ik zoek een?
ja dat weet ik niet echt zo zoek mooi geluid voor bij de tv soundbar en boxsen gewoon het heel goed is. heb bij mijn tv jaren bose geluid gehad helaas stuk gegaan naar 3 jaar het was echt een top geluid zit aan de bose 700 te denken en alles wat je erbij moet hebben. Maar ben beetje gek geworden op harman kardon vind het geluid wel goed in de winkel en een mooier de uitstralen. wil liefste eerst goed geluid hebben in de kamer dan pas de tv alleen het moet wel bij elkaar passen

Wat is je budget?
Dat maakt mijn echt niet zoveel uit als het maar goed is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv films kijken en gewoon geluid wat van de Mac komt

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat vind jullie een mooi set?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:41
De Pricewatch:Bose 700 is een hoofdtelefoon, maar je wilt luidsprekers of een soundbar? Wat voor type geluid wordt het, vooral films, of ook muziek of games? Wat is je budget, is dat een kleine 300 euro of meer? Wat voor tv en Mac (typenummers) heb je precies? Welke Harman Kardon heb je gezien, typenummers?

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 20-12-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:35
Als je goed geluid wilt en je budget maakt niet uit, dan lekker voor een receiver gaan met losse speakers. Klinkt een stuk beter dan die (draadloze) Bose en Harman Kardon setjes al dan niet met een soundbar. Sluit je tv (en console, mediaspeler etc) aan op de receiver en vanaf de mac kun je er dan naar toe streamen.

Of moeten de speakers perse draadloos zijn? Stereo of ook surround? Wat wil je van je mac af gaan spelen? Hoe wil je dat de boel aangesloten wordt? Voornamelijk films en games of ook muziek?

Hier alleen een vraag neerleggen om “goed geluid” zonder wensen, eisen, en budget is nogal lastig helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 20-12-2019 08:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18
Denk toch nog maar eens na over je budget.

Voor een paar 100€ heb je een redelijke soundbar, maar je kan ook een volledig 7.1 systeem neerzetten met dikke vloerstaanders, een sub en een topreceiver. Dan kan 10k ook als budget.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
bedankt voor jullie reactie. ik zoek het liefste iets zonder kabels om ik zo iets moeilijker kan aansluiten zit in een rolstoel. ben alleen nog maar naar bose soundbar met module 700 en naar Harman Kardon Citation soundbar met Citation sub, vind hk mooier eruit zien kwa geluid is volgens mijn niet zoveel verschil. wat ik uit wil geven tussen de 1000 en 2000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 153% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Voor dat budget zou ik voor een denon x2500 met focal aria 906 boekenplank of de svs ultra boekenplank speakers gaan denk ik.
Dan kan er nog een Svs sb1000 subwoofer bij en heb je full range geluid die set gaat lager dan een vloerstaande speaker.
Of de aria 926 al kosten die 1000 per stuk das wat boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 11:45
Wil je meer voor een reciever setup gaan of een easy to use systeem zonder teveel kabels?

De Sonos Playbase heeft maar één stroomkabel, een optische kabel en voor rond de €650 euro te verkrijgen.
Ik weet alleen nog niet wat je wilt afspelen via de Mac? Is dit Spotify dan kan je dat er naar toe streamen via de software van Spotify. Andere content (maar dit is ook zo bij een reciever), wordt al snel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:16
rolling s schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:24:
bedankt voor jullie reactie. ik zoek het liefste iets zonder kabels om ik zo iets moeilijker kan aansluiten zit in een rolstoel. ben alleen nog maar naar bose soundbar met module 700 en naar Harman Kardon Citation soundbar met Citation sub, vind hk mooier eruit zien kwa geluid is volgens mijn niet zoveel verschil. wat ik uit wil geven tussen de 1000 en 2000
Beide best goede systemen en vooral makkelijk en snel in gebruik te nemen en vereisen weinig meten en passen. De HK set is ook nog een leuk uit te breiden met verschillende speakers in verschillende formaten zonder al te veel problemen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
Vettigedennis schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:11:
Als het echt wat mag kosten dit.
YouTube: mbl 101 X-treme

Maar voor 2000€ , Marantz NR1200 , Dali Oberon 7 en wat speakerkabels. Mooi binnen budget , tv via optical aansluiten en mac stream je audio over Airplay 2 naar de Marantz.

Voor iets met weinig kabels kan je de Devialet Reactor 900 (2x) of de Kef lsx actieve bookshelfs kiezen.

Devialet Reactor
YouTube: Future-Fi Now! Devialet's Phantom Reactor 900

YouTube: Devialet Phantom Reactor 600 black sound check
Zo cool 😎
YouTube: Devialet Phantom Reactor 900 (Audio Video Show 2019)

Maar het aansluiten van een versterker met kabels is een eenmalig iets. Is altijd wel iemand die wil helpen , buurman , familie.
klopt mooi geluid alleen mijn kamer is niet zo heel groot. zal zo iets wel willen maar aansluiten kan zo iets niet helaas rolstoeler. wens jou hele mooie dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
martyw schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 07:41:
De Pricewatch:Bose 700 is een hoofdtelefoon, maar je wilt luidsprekers of een soundbar? Wat voor type geluid wordt het, vooral films, of ook muziek of games? Wat is je budget, is dat een kleine 300 euro of meer? Wat voor tv en Mac (typenummers) heb je precies? Welke Harman Kardon heb je gezien, typenummers?
klopt maar een soundbar 300 hebben ze ook is helaas stuk gegaan. wil liefste geluid vooral voor films en gewoon tv kijken. heb een van de nieuwste mac. het bedrag liefste niet hoger dan 1600. ben naar de nieuwe haarman kardon wezen kijken echt een mooi ding om te zien alleen het geluid kan je niet echt goed keuren in een winkel vind ik.
Pagina: 1