Dat je 3DMark2000/2001 score afhankelijk is van de resolutie waarop die gebenchmarked is weten we allemaal. Ik hoorde onlangs echter beweren dat het ook afhankelijk is van de feitelijke screensize...maw, je score pakt bij 1024x786x32 (default) op een 21" lager uit dan op een 15". Kan hier een vleugje waarheid inzitten? Heeft iemand het wel eens geprobeerd? Wat is de logische redenering hierachter?
ja onzin, de videokaart zend gewoon een signaal uit, wat voor monitor er dan aanhangt maakt natuurlijk niks uit
Verwijderd
ik denk dat de persoon die je dat verhaal verteld heeft gedacht heeft: grotere screensize neemt 'n hogere resolutie met zich mee om het beeld aanvaardbaar te houden... en dan neemt je score af..
Verwijderd
hmmzz zou het dan kunnen liggen aan je refresh rate ?
het lijkt enigzins logisch over te komen dat als je kaart op 85 Hz loopt hij iets meer moet doen dan op 60 Hz..
en grotere monitoren kunnen toch vaak hogere refresh rates aan
of praat ik nou weer onzin ?
het lijkt enigzins logisch over te komen dat als je kaart op 85 Hz loopt hij iets meer moet doen dan op 60 Hz..
en grotere monitoren kunnen toch vaak hogere refresh rates aan
of praat ik nou weer onzin ?
Verwijderd
Niet helemaal. Je systeem moet inderdaad meer doen als je een hogere refreshrate wilt halen. En je monitor KAN dat afkappen.
Maar de benchmark houdt daar rekening mee. Tenminste, die kijkt wat je pc aankan, niet wat je monitor wil krijgen. Een monitor op 85 Hz kan ook een fps van 20 weergeven bijvoorbeeld. Niet van 100 Hz natuurlijk, maar dat is wel het signaal dat afgegeven wordt en wat gemeten wordt.
Dus, het scherm is helemaal niet van invloed op je score.
( tenzij je natuurlijk een of andere vage driver hebt die het signaal ofzo al afkapt, als dat al mogelijk zou zijn )
Maar de benchmark houdt daar rekening mee. Tenminste, die kijkt wat je pc aankan, niet wat je monitor wil krijgen. Een monitor op 85 Hz kan ook een fps van 20 weergeven bijvoorbeeld. Niet van 100 Hz natuurlijk, maar dat is wel het signaal dat afgegeven wordt en wat gemeten wordt.
Dus, het scherm is helemaal niet van invloed op je score.
( tenzij je natuurlijk een of andere vage driver hebt die het signaal ofzo al afkapt, als dat al mogelijk zou zijn )
Dat met die refreshrate klopt wel. Geheugen kan je namelijk niet tegelijk lezen en schrijven. Wanneer je een refreshrate van 100Hz hebt, dan is er minder tijd over om het geheugen te beschrijven dan wanneer de refreshrate 60Hz is.
Bij 3Dmark wordt er best veel prut naar het videogeheugen geschreven, dus ik denk dat 't best een ietsie scheelt wanneer daar meer tijd voor is.
Bij 3Dmark wordt er best veel prut naar het videogeheugen geschreven, dus ik denk dat 't best een ietsie scheelt wanneer daar meer tijd voor is.
Siditamentis astuentis pactum.
Pagina: 1