Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zit er verschil in duur en goedkoop ram?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mitchell999
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 08-03 20:11
Beste mede tweakers,

Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen en ik heb nu dus hyper x ram 16gb 3200mhz met een nieuwwaarde van rond de 110 euro. Nu vraag ik mij dus af: zit er nou echt verschil in kwaliteit vergeleken met (als voorbeeld) corsair vengeance 16gb 3200 MHz die volgens de specs precies de zelfde timings en snelheid heeft maar rond de 60 euro kost?

Alle reacties

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-03 20:19
Er zijn een aantal verschillen en redenen waarom ram duurder is.

1. Fancy designs.
2. Hoger geclockt uit de fabriek en dus een garantie dat het hoge clocks aan kan.
3. Lagere latency (CL rating) vanuit de fabriek waardoor je meer betaald.

Daarnaast heb je nog samsung B-Die geheugen en andere dies. B-Die staat bekend om zijn goede overclock potentie maar dit is geen garantie en is daardoor gewilder en regelmatig dus ook iets duurder. .

Let wel op niet iedere cpu kan ieder stikje ram aan dus controleer ook compatibiliteit met je cpu en ook dit kan eventueel een reden zijn voor prijsverschillen. Als iedereen voor bekend compatibel geheugen kiest word dat duurder en de rest goedkoper omdat er geen vraag naar is.

Als je eindigt met ram dat niet compatibel is kan je leven een stuk lastiger worden.
Helaas heb ik dit recentelijk zelf ondervonden met een setje 4266mhz geheugen wat het moederbord niet slikt hoe ik het ook instel ondanks dat het moederbord support heeft voor 4266mhz geheugen.

Kwaliteit as in gaat eerder kapot zou ik me geen zorgen over maken. Geheugen gaat zelden kapot. Ik heb persoonlijk HEEL wat setjes door mijn vingers zien gaan maar heb er nog nooit 1 gehad die defect was.
Cpu en ram zijn 1 van de betrouwbaarste onderdelen van een pc.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True