Evohome radiator koud bij meerde radiatoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een evohome systeem met hr92 knoppen alleen op de radiatoren.
Dit heeft altijd goed gewerkt.
Maar nu wil ik de keuken en woonkamer toch 1 zone maken. Dus 2 radiatoren 1 zone.
Het aanmelden van de hr 92 op de zone is gelukt.
Maar nu blijft een radiator van de keuken koud, die blijft 0% en de andere radiator is warm bij parameter 10 56% hoe kan dit?
Maak ik van de 2 knoppen 2 zones dan werkt het goed, dus je zou zeggen dat het niet aan de knoppen ligt.

Hopelijk kan iemand me helpen,

Groet Bastiaan
...

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je de oude keuken zone verwijderd? Heb je de HR92 even gereset, zodat hij alle instellingen kwijt is? Zie je ook dat de HR92 een sync doet als je hem weer terugplaatst? In principe moet opnieuw aanmelden van de HR92 bij de woonkamer zone dan voldoende zijn. Ik heb toevallig een jaar geleden hetzelfde gedaan en dat ging foutloos.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat nog eens kunnen proberen, ik had alleen het tiewijzen gewist

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft helaas niet geholpen. Bij meer dan 1 graden tempratuur verhoging gaan wel beide kranen open.
Radiator 1 p10 is dan 33% en radiator 2 is dan 83%
Maar bij als het 22 graden is en hij stookt opentherm dan is weer maar 1 radiatot warm.
Radiator 1 0% en radiator 2 50%.

Ik vind het vreemd dat ze niet dezelfde kleppositie aanhouden

Groet Bastiaan

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het kan natuurlijk dat de temperatuur in de ruimte al behaald is. Dan zet evohome soms een radiator uit. Heb ik ook: 3 radiatoren in de woonkamer/keuken, maar zodra de 21 behaald is, merk ik dat de radiator in de keuken soms koud blijft, terwijl de 2 in de woonkamer lauw zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:47
Je kunt de knop die je meer wilt laten verwarmen kalibreren. Als je die omlaag kalibreert zal deze eerder aanspringen omdat het systeem denkt dat het nog niet warm genoeg is. Daarmee kun je de zaak in balans brengen.

In de handleiding van de HR92 staat hoe je dat doet.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Pagina: 1