• Cyaankali
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-08 21:12
Bij deze heb ik vorige week een Samsung T5 1TB SSD gekocht maar merk dat de schrijfsnelheid verre van optimaal is. Ik haal een maximum van 50mb/s en dat kan denk ik niet de bedoeling zijn.

De schijf is aangesloten via usb-c op mijn gpu en NTFS geformatteerd. Zou het mogelijk aan de kabel kunnen liggen?

Greetz Cyaankali

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
De schijf is aangesloten via usb-c op mijn gpu
:? Heb je serieus je schijf aangesloten op je videokaart?

The devil is in the details.

• Cyaankali
Beste Hahn,

Heb geen andere usb-c poort ter beschikking en dat zou perfect moeten werken.

Greetz Cyaankali

:)
Hahn schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:04:
[...]

:? Heb je serieus je schijf aangesloten op je videokaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ik wist niet eens dat de USB-C van videokaarten als data-input gebruikt kon worden. Maar naast dat het werkt, wil het nog niet per se zeggen dat het de beste manier is.

Maar verder: welke videokaart heb je überhaupt? En hoe test je de snelheid?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
50MB/s met bestanden van MB's per stuk, of 50MB/s met bestanden van 10GB per stuk ? Dit maakt nogal een verschil. Hoe meer kleine bestanden hoe langzamer het zal gaan. Ga ik foto's overzetten of MP3's, laat staan nog kleinere bestanden, dan zakt de snelheid inderdaad flink in. Verder heb je ook nog de bron, als dat een slome HDD is kan de SSD nooit sneller iets opslaan dan de bron kan aanleveren. Meer info dus :)

• Cyaankali
Beste PilatuS,

De snelheid is 50mb/s bij het kopieren van mkv files van 4GB en groter. Het gaat in dit geval om een Samsung T5 external SSD van 1TB.

Greetz Cyaankali
PilatuS schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:24:
50MB/s met bestanden van MB's per stuk, of 50MB/s met bestanden van 10GB per stuk ? Dit maakt nogal een verschil. Hoe meer kleine bestanden hoe langzamer het zal gaan. Ga ik foto's overzetten of MP3's, laat staan nog kleinere bestanden, dan zakt de snelheid inderdaad flink in. Verder heb je ook nog de bron, als dat een slome HDD is kan de SSD nooit sneller iets opslaan dan de bron kan aanleveren. Meer info dus :)

• Cyaankali
Een RTX 2070 om precies te zijn.

Greetz Cyaankali
Hahn schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:24:
Ik wist niet eens dat de USB-C van videokaarten als data-input gebruikt kon worden. Maar naast dat het werkt, wil het nog niet per se zeggen dat het de beste manier is.

Maar verder: welke videokaart heb je überhaupt? En hoe test je de snelheid?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Cyaankali schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:27:
Beste PilatuS,

De snelheid is 50mb/s bij het kopieren van mkv files van 4GB en groter. Het gaat in dit geval om een Samsung T5 external SSD van 1TB.

Greetz Cyaankali

[...]
Ja ok, en waar komt het vandaan ? Dat vraag ik ook nog. Verder is Greetz niet nodig of gewenst hier :) Net als dubbelposten.

• Hahn
Cyaankali schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:27:

Dit zegt niks als je het van een trage schijf of iets dergelijks afhaalt. Test het eens met een tool die ervoor bedoeld is, zoals https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskmark/

Verwijderd

Je hebt bij deze schrijf een verloop van USB c naar USB A gekregen toch? Test deze eens.

• Cyaankali
Beste Emielvanputten,

Daar haal ik 125mb/s mee.
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:36:
Je hebt bij deze schrijf een verloop van USB c naar USB A gekregen toch? Test deze eens.

• Hahn
Cyaankali schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:38:
Beste Emielvanputten,

Daar haal ik 125mb/s mee.

[...]
Je hoeft niet constant 'Beste [naam]' te zeggen, dit is geen e-mail :)

En test 'm nou gewoon eens met een tooltje ipv bestanden te kopieren. Dat laat nooit de maximale prestaties zien.

• Cyaankali
Voila bij deze...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fR9iGAr.png
Hahn schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:40:
[...]

Je hoeft niet constant 'Beste [naam]' te zeggen, dit is geen e-mail :)

En test 'm nou gewoon eens met een tooltje ipv bestanden te kopieren. Dat laat nooit de maximale prestaties zien.

• Hahn
En is dat via USB-C op je videokaart, of USB-A op een normale USB 3-poort? Leessnelheden zijn gewoon prima in ieder geval.

• Cyaankali
Dit is via usb-c op mijn videokaart. Zal morgen nog een testje laten lopen met de andere kabel.
Hahn schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:26:
En is dat via USB-C op je videokaart, of USB-A op een normale USB 3-poort? Leessnelheden zijn gewoon prima in ieder geval.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 00:09

M2M

medicijnman

USB-schijf op je videokaart aansluiten, weer wat geleerd :). Enfin, USB-3 kabel aansluiten op een USB 3.x aansluiting op je moederbord doet wonderen kan ik je uit ervaring melden.

-_-

• Cyaankali
Een usb-c kabel dient voor iets he maar ik snap je punt.
M2M schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:36:
USB-schijf op je videokaart aansluiten, weer wat geleerd :). Enfin, USB-3 kabel aansluiten op een USB 3.x aansluiting op je moederbord doet wonderen kan ik je uit ervaring melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
En je spreekt van millibits (mb) in plaats van MegaBytes (MB), wat je waarschijnlijk bedoelt.
Daar zit een factor van ruim 8 miljard tussen, dat praat niet fijn ...

Voorbeeld:
Een leessnelheid van 520 MegaBytes per seconde is prima.
Een leessnelheid van 520 millibytes per seconde is onbruikbaar traag (nagenoeg stilstand).

[ Voor 33% gewijzigd door Renault op 20-12-2019 10:50 ]

Pagina: 1