Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een PC waarmee ik weer vlot kan ontwikkelen (Visual Studio - C# webdevelopment en Android Studio - Java Android). Ook zou ik er graag wat games mee willen spelen zoals Cities Skylines, GTA V en Transport Fever 2 op 1440p.
Mijn huidige PC is al weer wat ouder en heeft de nodige upgrades en vervanging van onderdelen ondergaan, maar ik merk nu wel dat het allemaal wat traag is om er nog op te gamen. Hoewel ik nu ook een aantal onderdelen wil behouden, leek mij de vervanging wel zodanig groot dat ik het in dit topic heb geplaatst.
Als eerste wil ik het moederbord, cpu en ram vervangen in mijn huidige pc. Deze ga ik in de huidige kast inbouwen. Daarna wil ik een nieuwe videokaart kopen met nieuwe monitoren, maar die wil ik later los bestellen nadat ik de eerste onderdelen heb vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totaal bedrag dat ik te besteden heb is ongeveer €1000 euro voor zowel mobo+cpu+ram als de monitoren+videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC bestaat uit de volgende onderdelen:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In de eerste fase wil ik het moederbord, cpu en ramgeheugen vervangen. Later wil ik daar een videokaart en monitoren bij kopen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik wou vooral een laatste check uitvoeren om te kijken of de onderdelen goed bij elkaar passen voor een nieuwe PC en ik niets over het hoofd zie
Ik ben op zoek naar een PC waarmee ik weer vlot kan ontwikkelen (Visual Studio - C# webdevelopment en Android Studio - Java Android). Ook zou ik er graag wat games mee willen spelen zoals Cities Skylines, GTA V en Transport Fever 2 op 1440p.
Mijn huidige PC is al weer wat ouder en heeft de nodige upgrades en vervanging van onderdelen ondergaan, maar ik merk nu wel dat het allemaal wat traag is om er nog op te gamen. Hoewel ik nu ook een aantal onderdelen wil behouden, leek mij de vervanging wel zodanig groot dat ik het in dit topic heb geplaatst.
Als eerste wil ik het moederbord, cpu en ram vervangen in mijn huidige pc. Deze ga ik in de huidige kast inbouwen. Daarna wil ik een nieuwe videokaart kopen met nieuwe monitoren, maar die wil ik later los bestellen nadat ik de eerste onderdelen heb vervangen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 60,- | € 60,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 330,04 | ||
| 2 | Monitoren | Philips E-line 245E1S Zwart | € 149,- | € 298,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 298,- | ||
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC | € 325,- | € 325,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 325,- | ||
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totaal bedrag dat ik te besteden heb is ongeveer €1000 euro voor zowel mobo+cpu+ram als de monitoren+videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC bestaat uit de volgende onderdelen:
| 1 | Processors | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asrock A790GMH/128M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 460 | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 130,68 | € 261,36 |
| 1 | Behuizingen | HKC 3011GS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Samsung Syncmaster 2494LW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Samsung Syncmaster S22A300B Zwart | € 70,18 | € 70,18 |
| 1 | Geheugen intern | Adata G Series Extreme Edition DDR3 1600G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Fortron Source FSP700-50ARN 85+ - 700 Watt | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 65,50 | € 65,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 397,04 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In de eerste fase wil ik het moederbord, cpu en ramgeheugen vervangen. Later wil ik daar een videokaart en monitoren bij kopen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik wou vooral een laatste check uitvoeren om te kijken of de onderdelen goed bij elkaar passen voor een nieuwe PC en ik niets over het hoofd zie