Hoi allemaal,
Na een trouwe 9 jaar dienst is mijn systeem wel toe aan vervanging. Snif, dit was mijn eerste build ooit. En dat is zo goed bevallen qua snelheid en uiteindelijk prijs (+ kale windows zonder voorgeinstalleerde klerezooi) dat ik dit aan de ene kant nog wel weer wil gaan doen maar.... bij Coolblue staat nu een mooie Medion te koop voor een prijs waar ik volgens mijn beperkte kennis het niet zelf voor kan bouwen.
Aan de andere kant, misschien heb ik dit wel ook helemaal niet nodig dus vandaar mijn vraag aan jullie deskundigen der Tweakers. Wat is een goed zelfbouw alternatief.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Tsja, heb wel wat noten op mijn zang:
Componenten los samen niet meer dan 1600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Build tips enkel voor systeem. Keyboard, muis, scherm, speakers heb ik al. Oculus Rift hoeft ook niet in de 1600 euro meegenomen te worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is dit een beetje goede build bij elkaar?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoeft geen A merk te zijn maar ook niet goedkoopste van het goedkoopste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tower model, grote is niet echt een issue
Ga je overklokken?
Nee hoor, geen tijd voor/zin in.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand mij een mooie tip voor een build kan geven, afgestemd op wat ik ermee denk te gaan doen. Geloof dat met bovenstaande de zwaarste taken zijn genoemd en dat de huis-tuin en keuken toepassingen (netflixen, word en internetten) automatisch gedekt zijn.
En wellicht kunnen jullie mij ook helpen bepalen of de Coolblue pre-build in de beschrijving hierboven wellicht een betere keuze is, en of deze aan mijn gebruiks eisen voldoet.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Na een trouwe 9 jaar dienst is mijn systeem wel toe aan vervanging. Snif, dit was mijn eerste build ooit. En dat is zo goed bevallen qua snelheid en uiteindelijk prijs (+ kale windows zonder voorgeinstalleerde klerezooi) dat ik dit aan de ene kant nog wel weer wil gaan doen maar.... bij Coolblue staat nu een mooie Medion te koop voor een prijs waar ik volgens mijn beperkte kennis het niet zelf voor kan bouwen.
Aan de andere kant, misschien heb ik dit wel ook helemaal niet nodig dus vandaar mijn vraag aan jullie deskundigen der Tweakers. Wat is een goed zelfbouw alternatief.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Tsja, heb wel wat noten op mijn zang:
- Ben hobbymatig, maar vrij fanatiek simcade racer met een playseat-set en wil de stap naar VR maken, ga een Ocolus Rift S halen (hoeft niet in de build bekostigd te worden). PC moet dus VR kunnen draaien, en dan voor de huidige racegames zoals PC2, Assetto Corsa Competitione en F1 2019 (die niet VR is, I know) met goede graphics).
- Speel qua games wel eens een shooter of adventure maar doe ik liever op ps4.
- Ben begonnen met 3d ontwerpen in blender. Gaat (jammer genoeg) nooit op professioneel niveau gebeuren maar is leuk als hobby. Ben nog niet verder gekomen dan een fotorealistische donut
- Maak voor mijn werk wel eens leuke video edits, ook hier verwacht ik geen telefoontje van Lucasarts maar Adobe Premiere Elements draait zéér regelmatig.
- Heb als ideaal het idee dat mijn nieuwe build met een 27/28 inch 4k scherm gaat draaien, met op een beugel ernaast/boven mijn oude 24 inch 1080P als bij scherm, handig voor tijdens kantoorwerkzaamheden voor bijvoorbeeld agenda overzicht etc.
- Zou leuk zijn om 4k te gamen (project cars 2, Assetto Corsa Competitione, F1 2019) maar 1440 is ook prima, mits settings op high kunnen verder.
Componenten los samen niet meer dan 1600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Build tips enkel voor systeem. Keyboard, muis, scherm, speakers heb ik al. Oculus Rift hoeft ook niet in de 1600 euro meegenomen te worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is dit een beetje goede build bij elkaar?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Armor OC | € 564,01 | € 564,01 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VG6-W RGB | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 131,- | € 131,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 144,90 | € 144,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.460,80 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoeft geen A merk te zijn maar ook niet goedkoopste van het goedkoopste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tower model, grote is niet echt een issue
Ga je overklokken?
Nee hoor, geen tijd voor/zin in.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand mij een mooie tip voor een build kan geven, afgestemd op wat ik ermee denk te gaan doen. Geloof dat met bovenstaande de zwaarste taken zijn genoemd en dat de huis-tuin en keuken toepassingen (netflixen, word en internetten) automatisch gedekt zijn.
En wellicht kunnen jullie mij ook helpen bepalen of de Coolblue pre-build in de beschrijving hierboven wellicht een betere keuze is, en of deze aan mijn gebruiks eisen voldoet.
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 30% gewijzigd door RickHendrikse op 19-12-2019 20:36 ]